AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #1 Skrevet 6. november 2025 Jeg bruker Estradot og Utrogestan. Først brukte jeg Estradot i 14 dager, og så 14 dager med Utrogestan månedlig. Pga nedstemthet på Utrogestan og pms så startet jeg med Estradot kontinuerlig og Utrogestan annenhver mnd. Da fikk jeg alvorlig pms. Nå tar jeg Estradot og Utrogestan kontinuerlig, men har hatt mensen i ett kjør siden jeg startet på det. Jeg har blitt fortalt at det skal roe seg i løpet av 3 mnd, men nå nærmer det seg 2 mnd, og jeg begynner å bli sprø. Skal gi det 1 mnd til da. Er det noen som bruker denne løsningen som kan dele erfaringer? jeg vil gjerne også høre hva andre går på, og hvordan det fungerer. Gynekologen nevnte hormonspiral, men det kjenner jeg at jeg har lite lyst til. Jeg kom tidlig i overgangsalderen og hadde mye plager, så jeg bør virkelig ta noe hormontilskudd. Men jeg begynner å føle meg litt rådvill. Anonymkode: 3c9c1...d20
veronica<3 Skrevet 7. november 2025 #2 Skrevet 7. november 2025 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2025 #3 Skrevet 8. november 2025 AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 0.00): Jeg bruker Estradot og Utrogestan. Først brukte jeg Estradot i 14 dager, og så 14 dager med Utrogestan månedlig. Pga nedstemthet på Utrogestan og pms så startet jeg med Estradot kontinuerlig og Utrogestan annenhver mnd. Da fikk jeg alvorlig pms. Nå tar jeg Estradot og Utrogestan kontinuerlig, men har hatt mensen i ett kjør siden jeg startet på det. Jeg har blitt fortalt at det skal roe seg i løpet av 3 mnd, men nå nærmer det seg 2 mnd, og jeg begynner å bli sprø. Skal gi det 1 mnd til da. Er det noen som bruker denne løsningen som kan dele erfaringer? jeg vil gjerne også høre hva andre går på, og hvordan det fungerer. Gynekologen nevnte hormonspiral, men det kjenner jeg at jeg har lite lyst til. Jeg kom tidlig i overgangsalderen og hadde mye plager, så jeg bør virkelig ta noe hormontilskudd. Men jeg begynner å føle meg litt rådvill. Anonymkode: 3c9c1...d20 Kan det være et alternativ å prøve hormonspiral i stedet for utrogestan Anonymkode: b4b39...b1e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2025 #4 Skrevet 8. november 2025 Jeg går på estradot og p sprøyte, er 54 år. Ingen blødninger, skal til gyn på nyåret for vurdering om jeg skal fortsette på p sprøyte eller bytte til noe annet. Har ingen blødninger. Anonymkode: 67113...1b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå