Gå til innhold

Kan du starte og kjøre bil med manuell choke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg er dettet synonymer. Eldre bil = vrak, uavhengig av hvilken tilstand den er i.

Anonymkode: 77c02...3d9

Det skal du selvsagt få lov til å mene.  Flott at ikke alle liker veteranbiler, for det holder markedsprisen litt lavere for de av oss som liker sånt. 

Anonymkode: 378d6...39b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bilen min hadde choke og det var jo ikke akkurat vanskelig å bruke choken.

Trur jeg fint skulle klart å bruke choke i dag også.

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (29 minutter siden):

Da bør du åpne øynene, alt har nyanser 

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å kjøre gamle vrak er nok for meget spesielt interesserte, ikke akkurat noe å skryte av ;)

Har ikke noe med å skryte. Det har noe med at vi er miljø der vi driver med veteran biler. Ikke noe en kjører daglig med. Men det er vel noe en del ikke forstår, samme som begge har drevet med mekking av bil, traktor og alt mulig annet av maskiner de fikk bli med bestefar å skru på.

Begge ungdommen har nyere biler ene kjører d-max 2022 mod, og den andre kjører en Peugeot 2021 mod. Nyere biler en hva mange andre på 19 og 21 år kjøper , 

AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe med å skryte. Det har noe med at vi er miljø der vi driver med veteran biler. Ikke noe en kjører daglig med. Men det er vel noe en del ikke forstår, samme som begge har drevet med mekking av bil, traktor og alt mulig annet av maskiner de fikk bli med bestefar å skru på.

Begge ungdommen har nyere biler ene kjører d-max 2022 mod, og den andre kjører en Peugeot 2021 mod. Nyere biler en hva mange andre på 19 og 21 år kjøper , 

Joda jeg forstår det helt fint, jeg har også hobbyer som er for spesielt interesserte. Men jeg sitter jo ikke på min høye hest og ser ned på de som ikke har denne hobbyen, og dermed ikke har diverse ferdigheter knyttet til den ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har da brukt gressklipper, aggregat, ol. med det. Men jeg kjører jo ikke rundt i museums gjenstander så gjør ikke det på bil nei.

Anonymkode: 03ece...e5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

For meg er dettet synonymer. Eldre bil = vrak, uavhengig av hvilken tilstand den er i.

Du aner ikke hva du prater om, men det går nok fint. Stusselig å ikke se noe annet enn et vrak når det egentlig er et smykke av en bil. 

Anonymkode: d1377...89c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda jeg forstår det helt fint, jeg har også hobbyer som er for spesielt interesserte. Men jeg sitter jo ikke på min høye hest og ser ned på de som ikke har denne hobbyen, og dermed ikke har diverse ferdigheter knyttet til den ;)

Synes svarene dine vitner om nettopp det du sier du ikke gjør. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du aner ikke hva du prater om, men det går nok fint. Stusselig å ikke se noe annet enn et vrak når det egentlig er et smykke av en bil. 

Nei hvorfor det? Spiller det noen rolle for deg at jeg synes smykket ditt ser ut som et gammelt vrak? Jeg regner med du har bilen for interessens skyld, hva har det å si hva andre synes.

AnonymBruker
Skrevet

Synes svarene dine vitner om nettopp det du sier du ikke gjør. 

???

AnonymBruker
Skrevet
Nevian skrev (11 timer siden):

Min første bil fra 86 hadde manuell choke. Gikk helt greit det - kjente jo ikke til noe annet. Husker hvor misunnelig jeg var på en kompis av meg som hadde "automat-choke" på en litt nyere modell. Servostyring hadde han også :laugh: Første gang han prøvde min bil trodde han det var noe galt da han ikke klarte å vri på rattet.

I 86 hadde vel de aller fleste biler automatisk choke? Hadde en bil fra rundt den tiden som førstebil, og den hadde i hvert fall automatisk choke, og ABS bremser, men hang tilbake på andre ting som at den ikke hadde servostyring, elektriske vinduer, eller automatgir. Men den hadde i hvert fall bakhjulstrekk da så den var morsom å kjøre på vinteren.

Anonymkode: 03ece...e5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så en kan da ikke si at en selv og ungdom kan noe pga det er uten for normalen? Er det du står å sier

Da  burde heler ikke si eks de kan hoppe med hest, danse, god i idrett osv heler da

Ser da ikke ned på folk fordi en sier en kan det. Men du tolker vel teksten helt feil i forhold til at en svarer på et spørsmål om en kan.

Anonymkode: 20292...4ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så en kan da ikke si at en selv og ungdom kan noe pga det er uten for normalen? Er det du står å sier

Da  burde heler ikke si eks de kan hoppe med hest, danse, god i idrett osv heler da

Ser da ikke ned på folk fordi en sier en kan det. Men du tolker vel teksten helt feil i forhold til at en svarer på et spørsmål om en kan.

Anonymkode: 20292...4ea

Kan du prøve på nytt med litt bedre språk? Jeg skjønner ikke hva du prøver å si.

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 3fd08...64a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å kjøre gamle vrak er nok for meget spesielt interesserte, ikke akkurat noe å skryte av ;)

Gamle vrak ??? Eldre biler ble laget for og vare lenge i motsetning til dagens tivolibiler

AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (Akkurat nå):

Gamle vrak ??? Eldre biler ble laget for og vare lenge i motsetning til dagens tivolibiler

Men vi som ikke er spesielt interessert i eldre biler ser jo ikke "veteran" - vi ser gammel bil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan du prøve på nytt med litt bedre språk? Jeg skjønner ikke hva du prøver å si.

Sa et troll med fritidsproblemer.

Anonymkode: f167e...10f

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sa et troll med fritidsproblemer.

Anonymkode: f167e...10f

Ja, hvis alle som driter i eldre biler er troll så 🤔

Jeg har heller aldri sett en choke i hele mitt liv, og hadde neppe skjønt hva det var.

Endret av Imsdalen
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg er for ung til å vite hva dette er 😂. Lurte først på om du mente en «clutch» 

Anonymkode: 9b0e3...5c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skal være rimelig lost for å oppfatte dette som skryt.

Anonymkode: 74839...62a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...