Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 5.21):

Selvfølgelig ikke greit. Møkkamor. Du er nødt til å snakke litt hardt til henne eller rett og slett melde fra til BV. 

Anonymkode: 18181...b3b

Rolig nå.

Anonymkode: abea2...e45

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Avslappet eller slapp mor?? Ikke greit...!

Anonymkode: 9d57f...088

Så ut fra deg kunne ikke vårt barn gå til skolebussen?  Yngste her startet på skolen 5.5 år så vi startet alt ved 4.5 års alder trene på å gå til bussen,  slik at det var trygg på veien frem og tilbake 

Er faktisk barn som ikke er 6 ved skolestart. Vårt var 5.5 år gikk frem og tilbake fra bussen. Låste seg inn hvis jeg drev på jordene eller i skogen . Hvis jeg ikke hadde kommet inn.

En på 5.5 år burde klare det

Anonymkode: 826ab...32a

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis man har usikrede livsfarlige ting som f.eks. åpent basseng så lar man selvsagt ikke barna være uten tilsyn! 

Anonymkode: e81f5...e4a

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ingen sympati. Man vet at basseng, trapper, vinduer etc bør sikres når man har fått seg barn. 

Gjør man ikke det, så kan man skylde på seg selv!! Blir så lei av disse menneskene som skal hanke inn sympati for sine gjerninger som er ganske åpenbart!

Anonymkode: 7a135...1e3

Dere skjønte åpenbart ikke budskapet. Og ja, alle som lar 4-åringer være alene hjemme, kan skylde på seg selv om uhell skjer, men jeg har da sympati likevel jeg da.

Uhell kan skje, foreldre kan være distre. Om det ikke er basseng, kan det like gjerne være et lys som er tent, som er glemt å slukke og som barnet velter. Barnet kan begynne å klatre på noe for å få tak i en ting, og enten ramle ned eller få en tung ting over seg. Barnet kan begynne å spise på noe som enten er giftig eller kan føre til kvelningsfare osv. Det er utrolig mange farer i et hjem, som man ikke tenker over engang. Og barnet kan oppleve at noe skummelt skjer, og få panikk når de innser at ingen er der for å hjelpe det. Barnet kan også gå ut av huset for å lete etter foreldrene eller slippe fremmede inn i huset uten å skjønne konsekvensene av det. 

Forelderen som er ute av huset kan også komme utfor en ulykke. 

Anonymkode: a7d26...048

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så ut fra deg kunne ikke vårt barn gå til skolebussen?  Yngste her startet på skolen 5.5 år så vi startet alt ved 4.5 års alder trene på å gå til bussen,  slik at det var trygg på veien frem og tilbake 

Er faktisk barn som ikke er 6 ved skolestart. Vårt var 5.5 år gikk frem og tilbake fra bussen. Låste seg inn hvis jeg drev på jordene eller i skogen . Hvis jeg ikke hadde kommet inn.

En på 5.5 år burde klare det

Anonymkode: 826ab...32a

Nei, DU som foreldee burde fulgt/kjørt barnet til skolen eller fulgt til skolebussen. 4-5år.. Asså.. NEI, BARE NEI!

Anonymkode: 9d57f...088

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det med en 4-åring.. men akkurat hvor grensen går for når de kan være hjemme alene noen minutter er det jo ingen fasit på.. Men de bør vel minst være skolealder…

Anonymkode: 34575...ebe

Skrevet

Jeg tenker det ikke er greit, en 4 åring er for liten til det, og også en 5 åring.  For det første fordi det kan skje noe med barnet som er alene hjemme, for det andre, hva hvis det skjer noe med mor som kjører? Jeg er litt god til å krisemaksimere da, men la meg si jeg kjører de 5 minuttene til skolen og så skulle jeg være uheldig å kræsje, plutselig få motorstopp eller plutselig bli påkjørt mens jeg løper over veien. Da blir det plutselig rimelig mye lenger tid enn de 5 min jeg trodde det skulle bli. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 18.15):

Hvordan klarer du å stole på omgivelsene i den grad at du kan sende en 5’åring på butikken alene? Er du ikke redd for hva hun kan bli utsatt for? Selv om bunner moden, fornuftig og trygg så har hun ikke noe særlig å stille med hvis hun møter på feil folk…? Jeg er bare oppriktig nysgjerrig, for jeg stoler IKKE på andre folk.

Anonymkode: 43c35...50a

Jeg stoler på omgivelsene her vi bor. Unger leker ute i gata alene og det har aldri skjedd noe med de. hvis man regner på oddsen for at noen skal kidnappe et barn i Norge så er den rimelig lav. Jeg kan huske en håndfull tilfeller de siste 40 årene. Hvis man legger til faktoren hvor man bor, så kan man redusere sjansen enda mer. 

jeg går ikke rundt å tror alle mennesker er onde, det er bare noen få råtne epler, resten er helt normale folk. 

Skrevet
Pølsevann skrev (1 time siden):

Jeg stoler på omgivelsene her vi bor. Unger leker ute i gata alene og det har aldri skjedd noe med de. hvis man regner på oddsen for at noen skal kidnappe et barn i Norge så er den rimelig lav. Jeg kan huske en håndfull tilfeller de siste 40 årene. Hvis man legger til faktoren hvor man bor, så kan man redusere sjansen enda mer. 

jeg går ikke rundt å tror alle mennesker er onde, det er bare noen få råtne epler, resten er helt normale folk. 

Ikke en sjans jeg hadde tatt, hadde ikke klart å levd med meg selv hvis noe hadde skjedd basert på den naiviteten 

Anonymkode: 43c35...50a

Skrevet

Dere som svarer at andre er hysteriske osv osv, pga dere går fra barnet deres for dere skal utfor huset for å få ett annet søsken til å sovne i vognen rett utfor huset eller liknende som flere har kommentert, det er faktisk veeeeeldig stor forskjell på å være i nærheten der du kan hørre barnet inne eller observere enn å kjøre avgårde fra barnet🫠

Anonymkode: e75ea...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...