AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #21 Skrevet 7. november 2025 Her går alt i oppvaskmaskinen, inkludert gryter, stekepanner, kokke kniver, trefjøler/sleiver osv Er sikkert 10 år siden sist jeg kjøpte noe nytt. Min erfaring er at det meste tåler oppvaskmaskin. Anonymkode: 5c699...583
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #22 Skrevet 7. november 2025 Eneste jeg innimellom skrubber for hånd er stekebretta (men de går og i maskin). Jeg har ingenting jeg ikke vasker i oppvaskmaskinen. Kjelene har jeg vel hatt i 20 år, så de tåler det. Stekepanne er det som byttes ut, men det er fordi en eller annen klut har putta kniv eller gaffel og ødelagt belegget oppi der Anonymkode: 6c2ae...4a7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #23 Skrevet 7. november 2025 Skylder både før og etter om det er mat rester og rester etter melk og kaffe i kopper og glass. Lufttørke etterpå. Livet på hytta er slik😀 Anonymkode: dc81c...dac
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #24 Skrevet 7. november 2025 Jeg plystrer for å kalle inn kjerringa, og så peker jeg på oppvasken og oppvaskkummen. Kjerringarbeid. Anonymkode: d4ada...180 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #25 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du har ikke trefjøl er og treredskap? Skarpe kniver? Gryter og panner? Eller spiser du bare Fjordland? Anonymkode: 9489f...5e9 Jeg spiser bare pølser varmet i springen på en lommekniv jeg tørker på buksa! Anonymkode: 758b5...ea6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #26 Skrevet 7. november 2025 Fyller en kum med varmt vann og Zalo, skyller i den andre kummen. Har kobberkjeler som ikke skal i oppvaskmaskin. Vasker kokkekniver for hånd, og vinglass. Og store baljer etter brødbakst. Anonymkode: 1be86...47c 1
Blåttvann Skrevet 7. november 2025 #27 Skrevet 7. november 2025 Slik jeg vasker hendene, i rennende vann. Hadde aldri vasket hendene flere ganger i samme vaskebalje og det samme gjelder oppvask. Er mye eklere å vaske opp flere ting i samme vann enn å vaske hendene i samme vann flere ganger når jeg tenker meg om. Oppvask er ofte full av fett og matrester. Man vasket opp i balje før i tiden fordi såpe kostet penger og vann kanskje var litt vanskeligere å få tak i. Bestemor hadde f.eks do og vann i felleskjelleren. Det meste vasker jeg uansett i oppvaskmaskinen da, så dette gjelder en kjele eller en stekepanne etter hvert måltid og ikke lange vaskeseanser.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #28 Skrevet 7. november 2025 Har så lite som håndvaskes at jeg gidder ikke tappe i kummen. Vasker kun tingen, og skyller av. Lar som oftest lufttørke. Er lat. Anonymkode: 52a45...94a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #29 Skrevet 9. november 2025 AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 12.44): så bortkastet varmt vann og strøm til oppvarming av vann.. Anonymkode: Siste strømregning var på 785,68 kr., så det lever jeg godt med. Anonymkode: df991...f69
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #30 Skrevet 9. november 2025 AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 12.55): Da er du av en annen kaliber enn meg. Jeg har lært at man skal behandle utstyr,her gryte og panner, så de varer . Bruk og kast er ikke min greie. Man kan ha ting lenge ved riktig vedlikehold. Anonymkode: 9489f...5e9 Det kan man men det gidder ikke mange av oss. Hiver alt i oppvaskmaskinen. Gryter og panner har jeg uansett i stål og ikke med teflon så det går uansett fint i maskin. Anonymkode: c783d...356
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå