AnonymBruker Skrevet 6. november #1 Skrevet 6. november Hei, Er det andre her som har det som meg, eller har erfart det tidligere som kan komme med tips eller medlidenhet? Jeg har lyst på barn. Jeg har fått påvist endometriose og vet at da er det kanskje enda viktigere å få barn tidlig enn ellers. For tiden er det flere tidligere klassekamerater og venninner som har fått barn og kjøpt seg hus og bil osv. Jeg føler jeg jobber og jobber men får ingenting til her i livet. Jeg er topputdannet, jobbet siden jeg var 15 år og spart i flere år og har enda ikke råd til bolig. Jeg hadde en super kjæreste men vi gjorde det slutt. Jeg elsker ikke han og vårt seksuelle forhold var ikke så bra. Jeg ble forelsket i en annen, og han har også fått seg dame og flyttet inn med henne. Jeg kjenner på en slik frustrasjon. Da alle rundt meg får seg ting de ønsker mens jeg blir sittende på sidelinjen og streve. Dog må jeg si at støttenettverket mitt ikke er stort. Og ikke støttende. De venninnene jeg har er altfor opptatte med sine egne liv, og virker ikke som de erkjenner at jeg har det tøft. Jeg har fortalt dem at jeg har gjort det slutt med kjæresten. Og hun ene har etter 3 mnd aldri tatt kontakt til å møtes, snakke eller henge. Og når jeg har invitert hun så kan hun aldri. Det er så trist fordi hun er så empatisk og god når hun først vil. Men hun er som et spøkelse når jeg har det tøft. Jeg har vel kun 1 venninne uten familie og barn, hun har en kjæreste da, men det er vel mest fordi hun stresser litt med å få lage seg en familie i tide. Hun har like langt utdanningsløp som meg, men kommer fra en rikere familie, og alt faller liksom bare på plass hos henne. Hun har kjøpt bolig, har en større vennekrets med venninner som vil være med å gjøre ting. Jeg prøver ikke å sammenlikne meg med henne, men føler at hverdagen går i mot meg. Jeg føler også jeg har blitt litt deprimert da jeg ikke en arbeidsstilling som matcher studiene mine, og den jobben jeg har nå gjør meg skikkelig lat og depressiv. Og bli singel i denne alderen jeg er i hjelper ikke akkurat på. Jeg har funnet ut at jeg rett og slett ikke er i gamet lenger. Flere menn stirrer gjerne på meg, men de tørr aldri å ta kontakt og jeg føler ikke jeg har et spennende liv å tilby dem å være del i. Det eneste jeg kan by på er familien min som søsken og foreldre. For å være helt ærlig føler jeg ikke at jeg har noen som ser meg som person. Flere av vennskapene virker litt overfladiske, og de hun ene snakker ofte litt ned til meg, som om jeg ikke kan ting eller vet hva jeg skal gjøre. Hun gir meg masse tips som jeg allerede vet om, men hun er ikke interessert i å spørre meg om hva jeg har gjort i livet og jeg føler helt ærlig at hun ikke vet hvem jeg faktisk er. Rett og slett at jeg blir litt undervurdert både i vennekretsen og på jobb. Folk setter ikke pris på ting jeg tilbyr dem som events de kan bli med på, eller at vi kan trene sammen, dra i sauna sammen, reise på storbytur, gå tur. Jeg har spurt og det hender en sjelden gang at de sier ja, men når dagen kommer kan de ikke, også tar de aldri initiativ til slikt selv. Det mangler en emosjonell tilknytning som jeg ikke helt klarer å beskrive. Vennskapet er ikke varmt og behageligt hvor vi kan kose oss med en film eller snakke og være oss selv. Det er mer fokusert på status føler jeg akkurat nå.. Det kan godt være det er slikt som skjer når vi er voksne, men jeg savner å ha ei som ønsker å trene, spise middag sammen, som jeg kan snakke om kjærlighet og menn med, ei å stole på.. Noen råd? Anonymkode: 7f1f4...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Du får gjøre noen endringer slik at du, og livet ditt, blir mer spennende - hvis det er det du ønsker. Høres ut som du har endel på stell og dermed gode forutsetninger for å få det livet du ønsker deg. Anonymkode: d7196...738 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #3 Skrevet 7. november Du må skaffe deg flere venner, start med bekjentskap. De venninnene du beskriver er jo på bekjentnivå uansett. Det er ikke noe vits i mase på folk som ikke er interessert i nærmere kontakt. Her er løsningen at du må finne nye folk. Begynn med litt ulike aktiviteter, si ja, meld deg på. Er det noe som skjer på jobb? Bli med på det. Bli med på ting i nærmiljøet ditt. Brettspillkvelder, strikkekafe, treningsgruppe, kurs i håndverk eller språk, klatrekurs, frivillighetsarbeid som Røde Kors f eks. Tegnekurs, bidra på sentre for hjemløse dyr, ta deg en ekstrajobb, filmklubb. Anonymkode: f067d...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå