Gå til innhold

Hva er verdens beste .. (kjøkken edition)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe nytt til kjøkkenet og trenger litt diverse utstyr for første gang 🤭

Hva er verdens beste:

Hverdagsglass- litt store og rette så de har plass til mest mulig drikke uten å ta opp for mye plass i skapet. Må passe i en oppvaskmaskin uten å falle over ende "uten grunn".

Kaffekopp - for oss som drikker en middels kopp.

Tekopp evt te-sett med kanne og kannevarmer - for oss som elsker te. Altså enten en stor kopp som er fin og god å holde i, eller en mindre kopp og kanne med kannevarmer.

Hverdagstallerner middag 

Hverdagstallerkner suppe 

Hverdagstsllerkner små til skiver 

Gryte / kasserolle uten teflon

Stekepanne uten teflon

Skjærefjøl i tre eller metall 

Kjøkken redskaper i tre eller metall

Eventuelt annet jeg bør sjekke ut 😁

Anonymkode: 0593e...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdagstallerkener store, til mange skiver.

Skrevet

Om du skal kjøpe alt dette her nytt for første gang og da gjerne har litt begrenset budsjett, så hadde jeg tittet på IKEA 365-serien. Jeg er veldig fornøyd med både gryter, og en del servise derfra. Særlig suppeskåler brukes til alt mulig her, og de har noen ildfaste former med lokk til som også er gode. 
Jeg er ikke så fornøyd med koppene i den serien, hverken til det ene eller andre, men glassene holder seg derimot godt. Er usikker på hvordan glassene i den serien ser ut nå, for de har byttet litt fasong med årene. 

365 har mye bra, og en del er mye bedre enn en del som er dyrere, men om det er verdens beste, det er det nok ikke. Du får derimot veldig mye for pengene, og mye av det holder utrolig godt, og det er laget for å brukes hver eneste dag, og derav navnet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verdens beste ostehøvel og bestikk for øvrig kommer fra Hardanger bestikk.

Anonymkode: dc65f...f12

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Verdens beste ostehøvel og bestikk for øvrig kommer fra Hardanger bestikk.

Anonymkode: dc65f...f12

Har de ikke sluttet med ostehøvelen? 🤔 Ellers godt fornøyd med hardangerbestikk. Hele storfamilien har i ulike typer, og alle er fornøyde. 😊 Lurt å velge et som har en del ulike deler, om en trenger det. Er flere som har mindre utvalg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter IKEA 365-serien for tallerkner og suppeskåler, spesielt når du skal kjøpe alt på en gang. 

Anonymkode: 3f2b6...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Pyrex glass og ildfaste former.

Ang ildfast form, gå for en firkantet istedenfor oval. Mye lettere når man skal lage lasagne.

Anonymkode: d24fb...d86

• Liker 2
Skrevet

Har du sterke meninger om stil, form og farge på tallerkner og servise? 

Hvis ikke, så kan jeg sterkt anbefale å kjøpe brukt, og gjerne litt gammelt. (men bruksservise) 
Ting ble laget mye mer for å vare før. 

Anbefaler merker som Rørstrand, Porsgrunn, Figgio o.l. Og gjerne ting fra 60-80 tallet. (Ting i brunt, grønt og blått er ofte ikke det mest populære, og dermed lett å få tak i billig.) 

Kan du kjøre og hente i nærheten, ville jeg forsøkt å kjøpt et komplett servise. 

Etter å ha solgt brukte serviser, så ser jeg mye mer slitasje på "ny" IKEA, og gammel kvalitetsporselen.  Oftest ser middagsserviser fra 70 tallet helt ubrukte ut, mens IKEA har masse striper fra bestikket, og ser stygt og matt ut. 

Kjeler, redskaper og sånt, i ren stål, ville jeg enten ha kjøpt på IKEA, eller sett hva jeg fant på Jernia og sånt. 
Har god erfaring med både IKEA sine stål-kjeler, og med Jernias Invite serier. 

Ellers anbefales det å kjøpe IKEA ildfaste former med lokk. De er tette, og søler ikke. 
Og tåler både ovn og fryser, så kan brukes til all oppbevaring av mat, i tillegg til å lage maten i. 

Anonymkode: 0f2fe...a4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du sterke meninger om stil, form og farge på tallerkner og servise? 

Hvis ikke, så kan jeg sterkt anbefale å kjøpe brukt, og gjerne litt gammelt. (men bruksservise) 
Ting ble laget mye mer for å vare før. 

Anbefaler merker som Rørstrand, Porsgrunn, Figgio o.l. Og gjerne ting fra 60-80 tallet. (Ting i brunt, grønt og blått er ofte ikke det mest populære, og dermed lett å få tak i billig.) 

Kan du kjøre og hente i nærheten, ville jeg forsøkt å kjøpt et komplett servise. 

Etter å ha solgt brukte serviser, så ser jeg mye mer slitasje på "ny" IKEA, og gammel kvalitetsporselen.  Oftest ser middagsserviser fra 70 tallet helt ubrukte ut, mens IKEA har masse striper fra bestikket, og ser stygt og matt ut. 

Kjeler, redskaper og sånt, i ren stål, ville jeg enten ha kjøpt på IKEA, eller sett hva jeg fant på Jernia og sånt. 
Har god erfaring med både IKEA sine stål-kjeler, og med Jernias Invite serier. 

Ellers anbefales det å kjøpe IKEA ildfaste former med lokk. De er tette, og søler ikke. 
Og tåler både ovn og fryser, så kan brukes til all oppbevaring av mat, i tillegg til å lage maten i. 

Noe sånt som dette har nydelig kvalitet. 
Figgjo Flint Norway - Dovre, Rolf-design V555 | FINN-torget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...