AnonymBruker Skrevet 7. november #21 Skrevet 7. november Ved tolv måneder ammet jeg om morgenen, etter jobb, kanskje en gang til om ettermiddagen, til legging hvis det var jeg som la, og én-tre ganger om natten😊 Sov i samme seng. Anonymkode: d3f0c...af4
AnonymBruker Skrevet 7. november #22 Skrevet 7. november Når barnet var 1 år var det hyppig amming. Morgen, etter jobb og så gikk det vel hver 2 time og så amme I søvn. Og oppvåkninger flere ganger pr natt. Jeg pumpet også i lunsjpausen på jobb så det jeg pumpet fikk barnet eventuelt med seg på flaske i barnehagen for å sovne til😅 Men det var en periode bare. Ammet til 2 år og 2 mnd og brukte laaang tid på nedtrapping. Kuttet morgenammingen sist. Og ja vi samsov 😃 Nå har jeg en baby til og barnet sover med pappaen på eget rom. Anonymkode: 72ad2...333
AnonymBruker Skrevet 7. november #23 Skrevet 7. november Jeg var i ulønnet perm til min var litt over året, da ble det naturlig slutt på amming på formiddagen og ute blant filk, etter en stund, kanskje nærmere 1,5 år, gikk jeg også inn for å kutte på ettermiddag/kveld, som også gikk veldig lett. Så jeg satt bare gradvis noen regler for hvilke situasjoner jeg ammet i eller ikke, for å trappe litt ned. Hvor ofte det ble avhengte av hvor mye han ellers spiste. Men vi samsov og han hadde fri tilgang hele natta. Etterhvert ble det ekstremt mye amming og oppvåkning, slitsomt at kun jeg kunne roe han. Men fortsatte med det frem til vi flytta han på eget rom i stor seng da han var 18 mnd, jeg tok nettene selv, da gråt han litt ekstra første natta (kanskje en halvtime, ellers sov han), og etter det har han våknet mye mindre. Veldig fornøyd med hvordan vi gjorde det. Anonymkode: 0206c...cb2
AnonymBruker Skrevet 8. november #24 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 12.47): Sover dere på samme rom da eller går du frem og tilbake på natten?❤️🤔 Anonymkode: b69d6...9d9 Sover på samme rom. Ammet storesøster en stund etter hun fikk eget rom og det funket greit det. Hun havnet ofte i vår seng i løpet av natten de nettene det var mye amming av en eller annen grunn. Anonymkode: 4acbf...797
AnonymBruker Skrevet 8. november #25 Skrevet 8. november Fra min var ca. 1- 1 1/2 ammet jeg bare før leggetid og en gang midt på natta. Anonymkode: 54056...023
Tjoheiii Skrevet 8. november #26 Skrevet 8. november Ammet første- og andrefødte i hhv. 12 og 14 mnd. Kun en gang eller to om natta, men de spiste ikke akkurat så mye, brukte puppen mest for å sovne igjen og sa sa vi at nå er det stopp😅
Rhodiola Skrevet 9. november #27 Skrevet 9. november Tråden er ryddet for innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 9. november #28 Skrevet 9. november Ammet på morgenkvisten (teknisk sett nattamming, men alternativet var å stå opp klokka fem), etter barnehagen, og til leggetid. Og sånn ellers når det var behov for litt ekstra kos og trøst (og mye mye mer om de var syke). Anonymkode: 5846a...f75
AnonymBruker Skrevet 9. november #29 Skrevet 9. november Ammet mest for å få barnet til å sove på den alderen. Så om natta og tidlig om morningen så hun sov lenger enn 5. Sov på samme rom også en stund etter at vi avsluttet nattamming vi, det var enklest for oss. Deretter til dupp hvis vi ikke trillet i søvn (noen ganger ammet jeg litt før vi trillet eller la i vogna inne). Sov fremdeles 2 dupper frem til hun var 14 mnd ca. Så om kvelden for å sove. Bare kveldsammingen og nattammingen som var 100% fast og der ga far flaske med MME hvis jeg var borte. Anonymkode: 0b48a...257
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå