AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:10 #1 Skrevet torsdag kl. 19:10 Dere som ammet til barnet var over 1 år, hvor mye ammet dere cirka når barnet var 1 år? Jeg skal tilbake på jobb når barnet mitt er 1 år, jobber turnus. Er litt usikker på hvor ofte folk ammer barn på 1 år🤣😅 Jeg tenker jo i utgangspunktet kanskje 2 ganger daglig da jeg er borte halve dagen noen ganger i uken… Hvor ofte ammet du barnet ditt på 1 år? Og hadde du faste tider eller var det mer når barnet hadde lyst og til forskjellige tider?❤️ Anonymkode: b69d6...9d9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:15 #2 Skrevet torsdag kl. 19:15 Jeg ammet morgen og kveld fra barnet var 1-1 1/2 år, avsluttet amming når barnet var 1 1/2 år. Anonymkode: 99ecb...187 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:15 #3 Skrevet torsdag kl. 19:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ammet morgen og kveld fra barnet var 1-1 1/2 år, avsluttet amming når barnet var 1 1/2 år. Anonymkode: 99ecb...187 Når sluttet du med nattammingen da?🥰 Anonymkode: b69d6...9d9
SeBraHaHa Skrevet torsdag kl. 19:16 #4 Skrevet torsdag kl. 19:16 Det ble fast før og etter vi traff hverandre, samt kveldslegging. Ellers ba jeg aldri på, men barnet fikk når det spurte. Ammet frem til 22 måneder. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:19 #5 Skrevet torsdag kl. 19:19 Ammet henne så mye hun ville 🥰 Begynte å studere da hun var 1 år og 3 mnd, ammet før/etter/hele natten frem til hun var 2 år og 3 mnd. Det roer seg ikke noe av seg selv. Innen den tid var jeg så lei at jeg kuttet all amming (utenom nattapupp), og først i høst da hun var 2 år og 5 mnd sluttet vi helt. Hun ville ikke slutte og det var veldig vondt for oss begge 💔 Lykke til! Anonymkode: 205c2...cba 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:31 #6 Skrevet torsdag kl. 19:31 Morgen (for å få sove litt lengre om morgenen) og før soving som en del av leggerutinen om kvelden. Amming før soving ble vel faset ut da hun var 1,5 tror jeg- ikke at vi gikk inn for det men det bare skjedde. Amming om morgenen faset seg også ut av seg selv da jeg ble gravid med nummer to, da var hun litt over 2 år 😊 Anonymkode: d12a5...24a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:38 #7 Skrevet torsdag kl. 19:38 Ammet mine barn i ett år, to år og to og et halvt år. Ammet når barnet ville ha pupp. Men etter innførsel av fast føde fikk de spise mat først, slik at de ikke ble mette av pupp. Nattammet lenge de to siste. Ammingen ble jo mest kos siste året. Så hvis jeg måtte bort et par dager kunne far fint ha barna uten mme. E klarte seg jo med mat, men pupp var jo fint på siden av Anonymkode: e5665...de5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:39 #8 Skrevet torsdag kl. 19:39 Jeg har en over året som ammes. Hun vil ammes likt som for ett år siden om natta, men på dagen er det ikke så viktig og påvirker henne lite om vi dropper å amme iløpet av dagen. Men som oftest ammer vi en gang på dagen etter jobb, deretter før hun legger seg, og ca hver 3. time gjennom natta, hyppigere om det er noen plager, tenner eller sykdom ellern. Anonymkode: 01d50...7d3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:01 #9 Skrevet torsdag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ammet mine barn i ett år, to år og to og et halvt år. Ammet når barnet ville ha pupp. Men etter innførsel av fast føde fikk de spise mat først, slik at de ikke ble mette av pupp. Nattammet lenge de to siste. Ammingen ble jo mest kos siste året. Så hvis jeg måtte bort et par dager kunne far fint ha barna uten mme. E klarte seg jo med mat, men pupp var jo fint på siden av Anonymkode: e5665...de5 Du sier du nattammet lenge, lå barnet på eget rom? Hvordan gjorde du det? Jeg vil egentlig ikke slutte med nattamming helt enda men baby skal få eget rom snart 🤔😅 Er jo så styr å gå frem og tilbake å hente han osv flere ganger på natten 🤣❤️ Anonymkode: b69d6...9d9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:23 #10 Skrevet torsdag kl. 21:23 Min er 11 mnd og ammer masse, sånn hver 4.time på dagen og hver 3. Time på natt minimum. Ser ikke for seg at det vil endre seg voldsomt på 1 mnd fra nå. Ammer når barnet har behov for å bli ammet. Anonymkode: 8ef75...ca3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:26 #11 Skrevet torsdag kl. 21:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når sluttet du med nattammingen da?🥰 Anonymkode: b69d6...9d9 Når barnet var 8 måneder. Jeg skulle tilbake på jobb da, og orket ikke nattamming pluss full jobb. Anonymkode: 99ecb...187 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:18 #12 Skrevet i går, 07:18 Rundt året ble det vel 5-6 ganger i døgnet, litt avhengig av om jeg hadde vakt. Morgen, etter jobb, kvelds, kl 23 ca, midt på natta. Var vel ca 1,5 år da vi tok bort den midt på natta og den kl 23. Anonymkode: e8c5d...640 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #13 Skrevet i går, 07:24 En 1-åring spiser fast føde som hovednæring, med amming som supplement og kos🥰 jeg ammet etter tilgjengelighet og når barnet ville. Var jeg borte ble det selvsagt ikke noe, mens en ettermiddag han var sliten etter barnehagen kunne han henge i puppen i flere timer. Vi ammet på natt også helt til vi sluttet med amming da han var 2 år gammel. Anonymkode: eb794...24d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #14 Skrevet i går, 07:31 Ammer mye på natt, ofte en gang på ettermiddag etter barnehagen (om vi ikke klarer å få middag på bordet raskt). I helger når vi er sammen mer blir det kanskje en gang til på dagen før dupp bare fordi vi kan 🥰 Nattpuppen blir jeg ikke kvitt på en stund tror jeg, men virker ikke som hun bryr seg så veldig om hun får eller ikke på dagtid så lenge hun er mett fra annen mat. Anonymkode: 4acbf...797 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:44 #15 Skrevet i går, 11:44 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en over året som ammes. Hun vil ammes likt som for ett år siden om natta, men på dagen er det ikke så viktig og påvirker henne lite om vi dropper å amme iløpet av dagen. Men som oftest ammer vi en gang på dagen etter jobb, deretter før hun legger seg, og ca hver 3. time gjennom natta, hyppigere om det er noen plager, tenner eller sykdom ellern. Anonymkode: 01d50...7d3 Sover dere på samme rom da eller går du inn og ut fra rommet hennes?🤔🥰 Anonymkode: b69d6...9d9
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #16 Skrevet i går, 11:46 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En 1-åring spiser fast føde som hovednæring, med amming som supplement og kos🥰 jeg ammet etter tilgjengelighet og når barnet ville. Var jeg borte ble det selvsagt ikke noe, mens en ettermiddag han var sliten etter barnehagen kunne han henge i puppen i flere timer. Vi ammet på natt også helt til vi sluttet med amming da han var 2 år gammel. Anonymkode: eb794...24d Sov dere på samme rom da eller? Jeg gjør det nå men tenker å flytte han til eget rom når han er 1 år, men virker så tiltak å drive å gå frem og tilbake hele natten 🤣😅 Anonymkode: b69d6...9d9
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #17 Skrevet i går, 11:47 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ammer mye på natt, ofte en gang på ettermiddag etter barnehagen (om vi ikke klarer å få middag på bordet raskt). I helger når vi er sammen mer blir det kanskje en gang til på dagen før dupp bare fordi vi kan 🥰 Nattpuppen blir jeg ikke kvitt på en stund tror jeg, men virker ikke som hun bryr seg så veldig om hun får eller ikke på dagtid så lenge hun er mett fra annen mat. Anonymkode: 4acbf...797 Sover dere på samme rom da eller går du frem og tilbake på natten?❤️🤔 Anonymkode: b69d6...9d9
AnonymBruker Skrevet i går, 11:58 #18 Skrevet i går, 11:58 Det var vel mest morgen og kveld etter 1 år. Da var det jo også på tide med barnehagestart, så det var naturlig å avslutte amming på dag/ettermiddag. Når vi kom til 1 1/2 år, sto kun morgenammingen igjen, og mest for kos. Rundt 1-års alder begynte vi også å tilby vann på flaske istedenfor amming om natten. Da spiser de jo gjerne nok til å sove natten gjennom allerede, så ammingen er ikke like viktig som kilde til mat, men mer som kilde til trygghet. Og trygghet kan man gi selv om man samtidig gir vann på flaske. Anonymkode: d51b3...645
AnonymBruker Skrevet i går, 12:55 #19 Skrevet i går, 12:55 Jeg nattammet mine helt til vi gjennomførte full ammestopp, ved 2 år på første og 1 år og 7 mnd på andremann. De var mest knyttet til nattammingen og jeg klarte ikke trappe ned. Samsov da. Begge mine kommer fortsatt inn i senga i en alder av 3 og 5 år, nærhet tar det lang tid å vokse fra😅 Anonymkode: eb794...24d
AnonymBruker Skrevet i går, 16:31 #20 Skrevet i går, 16:31 Har en ettåring, og rutinen vi er landa på er at jeg ammer før og etter jobb, og før legging på kvelden. Far har tatt over nettene så da er det ingen amming om natten vanligvis ☺️ Anonymkode: c8d83...3ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå