AnonymBruker Skrevet 6. november #21 Skrevet 6. november Ja, og det fryktelig brått også. Fått hormoner av legen, så fikk den tilbake også. 😊 Anonymkode: 7771e...6e7
AnonymBruker Skrevet 6. november #22 Skrevet 6. november Jeg er i overgangsalderen nå i en alder av 38 år faktisk og har hatt den i snart 3 år. Har ikke mindre lyst på mannen, heller tvert i mot🤣🫣 Mannen klager ikke akkurat. Anonymkode: c7e7d...eac
SlemUlv Skrevet 6. november #23 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Forsvant sexlysten for evig? Og har du gjort noe med det? F.eks. hormoner? Anonymkode: 767ab...009 Jupp. Jeg var 38 år gammel, og siden jeg gikk på p-sprøyte så hadde jeg ikke mens som kunne fortelle oss at jeg var i overgangsalder. Så det tok noen år før vi fant ut at jeg faktisk var i overgangs alderen (Også siden jeg måtte gå flere måneder uten prevansjon før jeg kunne teste hormon nivåene mine). Begynte på hormoner i sommer, og har fått sexlivet mitt tilbake! Akkurat blitt 45, og glad jeg fortsatt har ett sexliv 😃
Soft mann Skrevet 6. november #24 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, har ikke mistet lysten av overgangsalderen. Men pga dårlig sex. Bedre å onanere faktisk.... Anonymkode: 1fdcc...061 Hva med å veilede han. Alle menn er vel interessert i å få opplæring?
AnonymBruker Skrevet 6. november #25 Skrevet 6. november Nei sexlysten har egentlig dabbet av gradvis over de siste 15 årene. Nå er det nesten ingenting å spore. Er 47 nå, aner ikke om jeg er i overgangsalderen. Har ingen plager i alle fall. Anonymkode: 511bf...978
Mardina Skrevet 7. november #26 Skrevet 7. november Nå er det nok forskjellig når overgangsalderen starter. Jeg er 46 og har overhodet ikke mistet sexlysten 😁 For første gang er jeg i et forhold hvor jeg kan ha masse deilig sex og kos 🥰 Jeg nyyyyyyter det 😍 2
AnonymBruker Skrevet 7. november #27 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Medicus i Oslo- Anonymkode: 3b9da...a29 Takk for tips! Anonymkode: dfb40...2b9
AnonymBruker Skrevet 7. november #28 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ikke gjort noe med hormoner fordi fastlegen og gynekologen er tilbakeholdne. Anonymkode: dfb40...2b9 Er det en spesiell grunn til det? Er det helserelatert pga deg eller er de vrange? Finnes mange kvinnelige gynekologer med kvinnehelse som fokus. De skriver ut hormoner etter man har tatt et par blodprøver. Kjenner flere på min alder (50) som har gått til "sånne" leger, og alle kan fortelle om en ny hverdag etter de har fått hormoner tilpasset seg selv. Mine hetetokter forsvant på to dager. Sexlysten kom ikke tilbake som jeg håpet, men jeg jobber aktivt med forholdet vårt og min mann vet at jeg ikke lengre er klar 24/7 som jeg var i yngre dager. Heldigvis merker han også litt lavere lyst. Vi snakker om det, ler og spøker om det. Så ikke et problem her i huset. Anonymkode: fcbbb...c51
AnonymBruker Skrevet 7. november #29 Skrevet 7. november Med fare for å virke litt naiv, så er jeg usikker på om jeg egentlig har kommet i gang med overgangsalderen. Er snart 53, men har ingen tegn til den. Fortsatt regelmessig mens, ingen hetetokter, og samme sexlyst som før. Synes det er litt rart, men får vel smellen litt senere kanskje? 🤔 Anonymkode: cecaa...26e
AnonymBruker Skrevet 7. november #30 Skrevet 7. november Her er det full stopp. Men noe ligger også på mannen. Det hjelper jo ikke at han har endret våre vaner og begynt med ting jeg ikke liker heller. Han ber meg si hva jeg liker, jeg sier det, og velger å gjøre alt stikk motsatt. Så her er det kraftig redusert, og det lille som er igjen, blir borte i at jeg ikke orker tanken på å ha dårlig sex en gang til. Har fulstendig sperre snart i 2 år. Trist. Har prøvd å løse dette med han, men han valgte å fortsette det jeg ikke vil. Til tross for kraftig advarsel om hvor jævlig turn off det er. Så nå er beg redd den bryteren er rett og slett helt ødelagt Anonymkode: a08e8...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #31 Skrevet 7. november Soft mann skrev (11 timer siden): Hva med å veilede han. Alle menn er vel interessert i å få opplæring? Nei, det er de virkelig ikke. Mange blir fornærmet om man prøver å veilede de Anonymkode: 2ac59...2b5 3
AnonymBruker Skrevet 7. november #32 Skrevet 7. november Er det lov å se på dette fra en annen side? Det er ikke til å komme fra at menn særlig når de kommer opp i 60 årene begynner å miste evnen til sex, kanskje samtidig også opplevd at kona har vert gjennom overgangsalder med plager og null lyst. Så blir de typ "leie" av hverandre, og psykisk innstilt på at det er slutt på sex. Så skal altså fruen ta hormoner etc for å bli i "fyr og flamme" igjen. Blir ikke dette for å trigge utroskap, for å ligge med andre bak ryggen på mannen sin? Burde kvinner i denne settingen rett og slett la være denne hormonbehandlingen? Anonymkode: fd7c2...9db
Soft mann Skrevet 7. november #33 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, det er de virkelig ikke. Mange blir fornærmet om man prøver å veilede de Anonymkode: 2ac59...2b5 😳. Er det virkelig sånn. Hvordan er det mulig?
Pippi Lotta Skrevet 7. november #34 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min kone er i overgangsalderen, og har ikke mistet sexlysten. Heldigvis for meg. Den er omtrent som den har vært de siste 20 årene. Nå er hun ikke ferdig med overgangsalderen ennå, så vi får se hva fremtiden bringer. Jeg tror at dersom man mister lysten, men fortsatt har "lyst til å ha lyst", da kan man ofte få hjelp fra lege, sexolog, gynekolog eller liknende. Har man derimot ingen lyst og motivasjon til å få lysten tilbake, blir det vanskelig. Og er man i et parforhold, er det ikke dama som får det vanskelig, fordi fordi hun savner ikke sexen, men for partneren, som ofte er en mann, kan det bli veldig vanskelig om dama helt mister interessen for sex. Det kan i ytterste konsekvens føre til at forholdet havarerer. Anonymkode: eb9d8...0b8 Jeg synes ikke man kan forlange at noen skal ta potensielt skadelige hormoner ene og allene for å tilfretstille en partner! Sexolog vil jo ikke hjelpe på et homonwlt problem, men det er jo en fase så det vil jo gå over med lit tid. Tåler man ikke naturlige svigninger i samlivet forstår jeg ikke hvorfor man gifter seg eller går in i seriøse forhold! 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #35 Skrevet 7. november Hadde akkurat blåst ut 50 lys på kaka da jeg oppdaget en kul i det ene brystet. På det tidspunktet var jeg ikke i overgangsalderen, men etter operasjon, stråling og mye smerter (også psykisk), så forsvant lysten. Nå har det gått fire år og overgangsalderen er her. Hormoner er utelukket for min del. "Heldigvis" har partner sine plager også, så det er ikke problematisk for noen av oss dette her. Vi har sex ca en gang pr. måned nå, men mye nærhet på andre vis. Anonymkode: bf027...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. november #36 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde akkurat blåst ut 50 lys på kaka da jeg oppdaget en kul i det ene brystet. På det tidspunktet var jeg ikke i overgangsalderen, men etter operasjon, stråling og mye smerter (også psykisk), så forsvant lysten. Nå har det gått fire år og overgangsalderen er her. Hormoner er utelukket for min del. "Heldigvis" har partner sine plager også, så det er ikke problematisk for noen av oss dette her. Vi har sex ca en gang pr. måned nå, men mye nærhet på andre vis. Anonymkode: bf027...2f0 Leit å høre om kulen du fikk, håper det går bra! Men det siste du skriver er litt interessant. I en situasjon der mannen har sine "plager", synes du da at du/dere som kvinner skal ta hormoner for å komme i "farta" igjen? Hvordan tenker dere å få utløp for denne "nye" kåtskapen når ikke mannen en kanskje har vert gift med hele livet ikke klarer mer? Blir ikke dette å trigge utroskap? Anonymkode: fd7c2...9db
AnonymBruker Skrevet 7. november #37 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med fare for å virke litt naiv, så er jeg usikker på om jeg egentlig har kommet i gang med overgangsalderen. Er snart 53, men har ingen tegn til den. Fortsatt regelmessig mens, ingen hetetokter, og samme sexlyst som før. Synes det er litt rart, men får vel smellen litt senere kanskje? 🤔 Anonymkode: cecaa...26e Kanskje du har en sunn livsstil? Da kommer gjerne overgangsalderen senere, og man blir minimalt plaget. Anonymkode: 7929a...cce
SlemUlv Skrevet 7. november #38 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du har en sunn livsstil? Da kommer gjerne overgangsalderen senere, og man blir minimalt plaget. Anonymkode: 7929a...cce Det er faktisk genetisk.. Kjenner flere med sin livsstil som kom tidlig i overgangsalderen, og fikk en del plager.
AnonymBruker Skrevet 7. november #39 Skrevet 7. november Jeg mistet sexlysten 10 år inn i et forhold da jeg ikke hadde igjen respekt eller omsorg for en svært egoistisk og lat mann som f eks syntes det var helt innafor å ikke skifte på sengene mer enn 2-3 ganger i året (les: han gadd ikke og overlot generelt alt til meg som var så "hysterisk" og "ville ha alt sterilt så jeg fikk gjøre det sjøl"). Fikk meg ny mann i midten av 40-årene, vi har nå vært sammen i 7 år og sexlivet er helt fantastisk. Hovedgrunnen er at vi er et team, jeg er ikke mammaen hans. Anonymkode: 868e3...658 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #40 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mistet sexlysten 10 år inn i et forhold da jeg ikke hadde igjen respekt eller omsorg for en svært egoistisk og lat mann som f eks syntes det var helt innafor å ikke skifte på sengene mer enn 2-3 ganger i året (les: han gadd ikke og overlot generelt alt til meg som var så "hysterisk" og "ville ha alt sterilt så jeg fikk gjøre det sjøl"). Fikk meg ny mann i midten av 40-årene, vi har nå vært sammen i 7 år og sexlivet er helt fantastisk. Hovedgrunnen er at vi er et team, jeg er ikke mammaen hans. Anonymkode: 868e3...658 Hvor gammel er du da? 55? Anonymkode: fd7c2...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå