AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:59 #1 Skrevet torsdag kl. 17:59 Må kutte ned på koffein, og har alltid elsket svart kaffe. Det har vært en liten sorg, men det må bare gjøres. Noen som har tips til en god erstatning? Vann blir så utrolig stusselig i forhold, og koffeinfri kaffe blir litt styrete på jobb. Te er vel også koffeinholdig, og Cola uten sukker også. Jeg står faktisk litt fast her. Anonymkode: 25901...6fe
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:03 #2 Skrevet torsdag kl. 18:03 Det finnes mange gode teer uten koffein Anonymkode: 876f1...829 4 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:03 #3 Skrevet torsdag kl. 18:03 Te er jo mye mindre koffein enn kaffe. Kakao også. Anonymkode: 88706...66e 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:09 #5 Skrevet torsdag kl. 18:09 Koffeinfrie kapsler og filtermalt er helt ok. Koffeinfri pulverkaffe derimot, smaker dårlig dassvann. Anonymkode: 808bb...90e
Maia70 Skrevet torsdag kl. 18:13 #6 Skrevet torsdag kl. 18:13 Chaga, og sikorirot. Sistnevnte skal smake som kaffe, og ingen av disse har koffein. I tillegg er begge bra for deg: https://newshop.isogaisa.org/ https://www.kinsarvik.no/products/chikko-not-coffee-cikoria-150-g?variant=52105005072668&country=NO¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad_source=1&gad_campaignid=18805705329&gbraid=0AAAAApBFfO6GCehh35h6am4zQCoow17oT
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:16 #7 Skrevet torsdag kl. 18:16 Koffeinet er kanskje årsaken til at du elsker kaffe. Koffein er jo et midt narkotikum som ofte gir en avhengighet. Uansett koffeinfritt alternativ vil det kanskje aldri kunne dekke ditt behov. Kanskje du rett og slett bare skal redusere mengden kaffe du drikker. Begynn med å halvere det og drikk noe annet resten av tiden. Anonymkode: 2e928...d3a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:23 #8 Skrevet torsdag kl. 18:23 Jeg byttet ut kaffe med urtete, går mest i kamomille. Nei, det er jo ikke godt de første gangene man drikker det, men det var ikke kaffe heller. Det handler kun om tilvenning. Anonymkode: d7aa7...7f7 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:44 #9 Skrevet torsdag kl. 19:44 Siden vi er på vei mot jul: gløgg Ellers: iste (jeg har ikke sjekket koffein-innholdet, men sikkert ikke så gæli. Pleier selv å kjøpe sånne pakker med pulver-iste, som jeg rører ut i vann). Anonymkode: dde5a...d06
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:49 #10 Skrevet torsdag kl. 19:49 Det finnes cola ute koffein, i alle fall cola zero. Anonymkode: 48125...e83
tånegla Skrevet torsdag kl. 19:52 #11 Skrevet torsdag kl. 19:52 Taffel🥰 Kullsyreholdig vann, absolutt et godt alternativ til koffein. Jeg knertet gjerne en 1.5 liters flaske mens kollegaene drakk kaffe.
sukrine Skrevet torsdag kl. 19:56 #12 Skrevet torsdag kl. 19:56 Kakao, som noen over også nevnte. Eller hva med farris?
Mei88 Skrevet torsdag kl. 19:58 #13 Skrevet torsdag kl. 19:58 Her var det mye rare forslag, hvorfor ikke bare gå for Koffeinfri kaffi? 1
RaggyReggie Skrevet torsdag kl. 20:07 #14 Skrevet torsdag kl. 20:07 Heihei! Eg deltok på eit søvnkurs tidlegare i år, og der blei vi fortalt at koffeinnivået i te er såpass lågt at det ikkje har særleg innverknad på søvnen. Så du kan fint erstatte kaffi med te 🙂 Elles har eg høyrt at eit litt surt grønt eple om morgonen verkar like oppkvikkande på hjernen som ein kopp kaffi. Eplejuice blir eg iallefall aldri lei av! Fann ikkje artiklar som støttar opp om påstandane mine, men du kan teste og sjå kva som skjer! Lykke til 🙂
Saima Skrevet fredag kl. 10:30 #15 Skrevet fredag kl. 10:30 Jeg måtte ikke kutte på koffeinet, men valgte det selv siden jeg drakk mye kaffe (5-6 kopper på jobb). Erstattet det med te, så nå drikker jeg kaffe på morgenen hjemme og te på jobb (1-2 stor termokopp), kaffe etter middag og that's it.
Elle Melle Skrevet fredag kl. 10:37 #16 Skrevet fredag kl. 10:37 Om du har mulighet for å ha en kapselmaskin på jobb, er Nespresso sine koffeinfrie helt ok. Ellers ville jeg nok bare trappet ned kaffemengden og drukket rooibos-te i stedet for kaffe på jobb. Det er ganske godt og kjennes som et bedre alternativ enn urtete og slikt, den har en del smak og blir ikke bitter om man trekker den for lenge.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:29 #17 Skrevet fredag kl. 11:29 Urtete: ingefær og lemongrass. Det er en fyldig, litt krydrete te, som jeg synes funket best som erstatning for noen av kaffekoppene.. Anonymkode: 91b34...14b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:32 #18 Skrevet fredag kl. 11:32 Faris med smak😃 Anonymkode: 7ed52...b29
Hedda-78 Skrevet fredag kl. 11:44 #20 Skrevet fredag kl. 11:44 Roibos te er veldig godt. Det er bare å ta en tur i en velassortert te-butikk og be om tips, og så prøve seg fram til du finner det du liker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå