Gå til innhold

Prøver å samkjøre med en venn til jobb og er litt motløs over at det ikke blir en enighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på om jeg er den sære og vanskelige.

Vi jobber i nærheten av hverandre og har samme arbeidstid.  Vi bor begge utenfor bomstasjonen som vi må passere på vei til jobb. Så målet er å spare annenhver dag bompenger samt dele parkering når vi ikke får plass på en gratisplass. Ca 50/50 sjanse. En dag parkering er 200 kroner.

Jeg må kjøre 12 min før jeg kommer til hans område på motorvei. Den eneste ideelle parkeringen er å møtes på en parkering ved siden av motorvei der han må han kjøre 1,5 minutter i mot min retning på motorveien.

Dette vil ikke han. Da det føles som «feil» vei for å møtes. Han ønsker vi har møtested ved hans bolig. Dette medfører 30 min ekstra hver ettermiddag for meg i forhold til reiseruten min når jeg kjører aleine.

Dette har jeg sagt at jeg ikke vet om jeg orker, da det allerede er et stykke reisevei.

Min kollega har dermed foreslått et nytt møtested  nær motorvei. Dette stedet bidrar til at jeg hver dag uansett kjører nesten helt til jobb og gjennom bom begge veier hver dag, i stede for at begge skulle slippe bom hver dag.

Er jeg urimelig som ønsker 1,5 minutt i «feil» retning for min venn fremfor 30 min ekstra jeg får ved hans bolig?

Mistet lysten på å samkjøre. Men mulig jeg er for kravstor.

Anonymkode: 59229...dc8

Skjønner du ikke at han ikke ønsker å samkjøre? Mange ønsker å ha den halvtimen i bilen alene til og fra jobb, i fred og ro,  uten å måtte småprate hele veien. For mange så er det «nok» å sosialisere i 7,5 timer på jobb. Hadde også stilt slike krav for å minske sjansen for å måtte samkjøre om noen hadde kommet med forslaget. Det er bare helt unntaksvis at jeg sitter på med andre eller tar andre med i min bil, typ 1-2 ganger i året om bilen er på service eller andre tvingende grunner. 

Anonymkode: d78f8...a15

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner du ikke at han ikke ønsker å samkjøre?

Anonymkode: d78f8...a15

Det er han som pusher på. Hans idé. Så det stemmer ikke. Men han vil bli hentet og kjørt til døren annenhver dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fra hans påkobling til motorveien vi kjører mot vår jobb. Som han må kjøre til uansett. Fra hans innkjøring til motorvei er det 1,5 min til pendlerparkeingen jeg håpte vi kunne velge og i grunn eneste alternativ før bommen.

Han må gjennom et travelt industriområde og boligområde etter avkjøring fra motorvei som på ettermiddag er ekstremt trafikkert når du kjører FRA huset hans.  Men ikke TIL. Derfor vil jeg bruke 30 min ekstra. Målt tiden ved noen anledninger når jeg har kjørt han hjem fra jobb.

Trådstarter.

Jeg er fortsatt litt confused math lady. Men uansett, hvis det han foreslår, og er villig til, ikke er attraktivt for deg, så er deg jo bare å si de ikke funker for deg. 

Anonymkode: 35506...e40

• Liker 6
Skrevet

Dette hadde havnet på «Livet er for kort» kontoen, jeg hadde heller kjørt alene til jobb. Flott å spare penger og miljø, men spart tid er viktigere for min del. 

Anonymkode: 45ec1...33d

• Liker 5
Skrevet

Dette kommer aldri til å gå uten konflikter og irritasjon. Ville droppet hele samkjøringen.

Anonymkode: 29079...34e

• Liker 3
Skrevet

Dette er typen som setter deg av i en busslomme istedenfor å kjøre deg hjem. Styr unna

Anonymkode: 6a610...e4d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...