AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:47 #1 Skrevet torsdag kl. 17:47 Jeg lurer på om jeg er den sære og vanskelige. Vi jobber i nærheten av hverandre og har samme arbeidstid. Vi bor begge utenfor bomstasjonen som vi må passere på vei til jobb. Så målet er å spare annenhver dag bompenger samt dele parkering når vi ikke får plass på en gratisplass. Ca 50/50 sjanse. En dag parkering er 200 kroner. Jeg må kjøre 12 min før jeg kommer til hans område på motorvei. Den eneste ideelle parkeringen er å møtes på en parkering ved siden av motorvei der han må han kjøre 1,5 minutter i mot min retning på motorveien. Dette vil ikke han. Da det føles som «feil» vei for å møtes. Han ønsker vi har møtested ved hans bolig. Dette medfører 30 min ekstra hver ettermiddag for meg i forhold til reiseruten min når jeg kjører aleine. Dette har jeg sagt at jeg ikke vet om jeg orker, da det allerede er et stykke reisevei. Min kollega har dermed foreslått et nytt møtested nær motorvei. Dette stedet bidrar til at jeg hver dag uansett kjører nesten helt til jobb og gjennom bom begge veier hver dag, i stede for at begge skulle slippe bom hver dag. Er jeg urimelig som ønsker 1,5 minutt i «feil» retning for min venn fremfor 30 min ekstra jeg får ved hans bolig? Mistet lysten på å samkjøre. Men mulig jeg er for kravstor. Anonymkode: 59229...dc8 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:50 #2 Skrevet torsdag kl. 17:50 Han er absolutt helt urimelig. Du har rett. Anonymkode: 24e7e...461 17
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:56 #3 Skrevet torsdag kl. 17:56 Hadde droppet samkjøring, og betalt de pengene altså. Anonymkode: 25044...aa2 23
Maia70 Skrevet torsdag kl. 17:57 #4 Skrevet torsdag kl. 17:57 Jøss, han var ikke spesielt innstilt på samarbeid. Har han bedre råd enn deg, slik at han egentlig ikke har behov for å samkjøre? 8
Crazydoglady Skrevet torsdag kl. 17:57 #5 Skrevet torsdag kl. 17:57 Det er jo bare dumt.. hadde lett kjørt 5 min feil vei om det hadde spart meg bom annenhver dag og opptil 100kr per dag i parkering.. men noen folk er jo vrange da. Jeg hadde nok vurdert den andre parkeringen han foreslår, om det fortsatt er utenfor bommen og man fortsatt deler parkeringsutgifter. Det er jo fortsatt noe du sparer en del på kontra å kjøre hele veien selv hver dag å stå for parkering. Men unødvendig vanskelig av han, ja.. 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:59 #6 Skrevet torsdag kl. 17:59 Du får tilby han en annen fordeling av utgiftene, da, slik at han skal gidde det ekstra minuttet. Tilby ham at du f.eks. kjører 11 dager på fire uker mens han kører 9 dager. Hvis du får til noe slikt, vil det fortsatt lønne seg for deg med samkjøring, og da vil han også få litt igjen for å kjøre bittelitt motsatt vei for å møte deg. Anonymkode: eae7a...e4f 1
Rødstrupa Skrevet torsdag kl. 18:02 #7 Skrevet torsdag kl. 18:02 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg lurer på om jeg er den sære og vanskelige. Vi jobber i nærheten av hverandre og har samme arbeidstid. Vi bor begge utenfor bomstasjonen som vi må passere på vei til jobb. Så målet er å spare annenhver dag bompenger samt dele parkering når vi ikke får plass på en gratisplass. Ca 50/50 sjanse. En dag parkering er 200 kroner. Jeg må kjøre 12 min før jeg kommer til hans område på motorvei. Den eneste ideelle parkeringen er å møtes på en parkering ved siden av motorvei der han må han kjøre 1,5 minutter i mot min retning på motorveien. Dette vil ikke han. Da det føles som «feil» vei for å møtes. Han ønsker vi har møtested ved hans bolig. Dette medfører 30 min ekstra hver ettermiddag for meg i forhold til reiseruten min når jeg kjører aleine. Dette har jeg sagt at jeg ikke vet om jeg orker, da det allerede er et stykke reisevei. Min kollega har dermed foreslått et nytt møtested nær motorvei. Dette stedet bidrar til at jeg hver dag uansett kjører nesten helt til jobb og gjennom bom begge veier hver dag, i stede for at begge skulle slippe bom hver dag. Er jeg urimelig som ønsker 1,5 minutt i «feil» retning for min venn fremfor 30 min ekstra jeg får ved hans bolig? Mistet lysten på å samkjøre. Men mulig jeg er for kravstor. Anonymkode: 59229...dc8 Du er ikke kravstor, han er vanskelig og lite fleksibel. Tror det blir vanskelig å ha en fast avtale med vedkommende….🙈 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:02 #8 Skrevet torsdag kl. 18:02 Hadde droppa hele opplegget, blir for dumt. Anonymkode: 7e89a...106 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:04 #9 Skrevet torsdag kl. 18:04 Jeg kunne nok lett gjort meg like vrang som din kollega, fordi jeg ville fått noia av å dele den «hellige» alenetiden med andre både morgen og ettermiddag. Ja, jeg er konfliktsky, så ville nok heller sagt noe slikt fremfor å innrømme at jeg ikke vil samkjøre. Anonymkode: c90c0...6e4 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:08 #10 Skrevet torsdag kl. 18:08 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kunne nok lett gjort meg like vrang som din kollega, fordi jeg ville fått noia av å dele den «hellige» alenetiden med andre både morgen og ettermiddag. Ja, jeg er konfliktsky, så ville nok heller sagt noe slikt fremfor å innrømme at jeg ikke vil samkjøre. Anonymkode: c90c0...6e4 Du er ikke konfliktsky, du er barnslig og mangler kommunikasjonsevner. Mentalt på et nivå med at du trenger borrelåssko. Anonymkode: 7e89a...106 9 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:10 #11 Skrevet torsdag kl. 18:10 Det der hadde jeg ikke orket! 30 min ekstra er ikke verdt besparing av noen hundre i uka Anonymkode: 365d1...dde 4
LilleMy_09 Skrevet torsdag kl. 18:12 #12 Skrevet torsdag kl. 18:12 Du er ikke urimelig. Jeg hadde droppet samkjøring og heller betalt de pengene 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:15 #13 Skrevet torsdag kl. 18:15 Dette hadde jeg droppet, TS! Anonymkode: e9638...e0b 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:19 #14 Skrevet torsdag kl. 18:19 Wow, kollegaen din er helt dust! Det der hadde ikke jeg orket. Anonymkode: 6c81b...06d 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:25 #15 Skrevet torsdag kl. 18:25 Hadde droppet samkjøring, blir jo bare tull og jeg hadde gladelig heller betalt for å slippe stresset. Anonymkode: 01932...709 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:26 #16 Skrevet torsdag kl. 19:26 Hadde ikke orket å sitte ved siden av ham i bilen hvis det hadde ment 30 minutter mer kjøring Anonymkode: e58b5...aef 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:34 #17 Skrevet torsdag kl. 19:34 Hvordan kan 1,5 minutt for ham bli til 30 minutter for deg? Anonymkode: 35506...e40 5
Pippi Lotta Skrevet torsdag kl. 19:35 #18 Skrevet torsdag kl. 19:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kunne nok lett gjort meg like vrang som din kollega, fordi jeg ville fått noia av å dele den «hellige» alenetiden med andre både morgen og ettermiddag. Ja, jeg er konfliktsky, så ville nok heller sagt noe slikt fremfor å innrømme at jeg ikke vil samkjøre. Anonymkode: c90c0...6e4 Så du ville skapt en konflikt fordi du er konflikt sky? 1
Myrmica Skrevet torsdag kl. 19:44 #19 Skrevet torsdag kl. 19:44 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan parkere hjemme hos han de dagene han kjører? Hvorfor tar den strekningen 1,5 minutter for han, og 30 minutter for deg? Men om det er sånn, hadde jeg heller sagt at dere får kjøre hver for dere. Så kanskje han kommer på bedre tanker når han må betale bom hver dag og dekke parkering selv. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:56 #20 Skrevet torsdag kl. 19:56 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan kan 1,5 minutt for ham bli til 30 minutter for deg? Anonymkode: 35506...e40 Fra hans påkobling til motorveien vi kjører mot vår jobb. Som han må kjøre til uansett. Fra hans innkjøring til motorvei er det 1,5 min til pendlerparkeingen jeg håpte vi kunne velge og i grunn eneste alternativ før bommen. Han må gjennom et travelt industriområde og boligområde etter avkjøring fra motorvei som på ettermiddag er ekstremt trafikkert når du kjører FRA huset hans. Men ikke TIL. Derfor vil jeg bruke 30 min ekstra. Målt tiden ved noen anledninger når jeg har kjørt han hjem fra jobb. Trådstarter. Anonymkode: 59229...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå