AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:33 #1 Skrevet torsdag kl. 14:33 Jeg er litt usikker på om dette passer under dating eller seksualitet, men tenker det passer bedre her. Jeg har datet en fantastisk dame en stund, men nå har vi datet såpass lenge at jeg i tidligere forhold allerede var godt i gang med sex, men vi har ikke kysset en gang. Jeg trodde først hun ikke var interessert, så jeg begynte å trekke meg litt unna henne, men da begynte hun å oppsøke med. Så jeg begynte å komme med muntlige hint, uten at hun reagerte, men når jeg begynte med direkte spørsmål kom det svar, og hun sier hun er veldig interessert i meg. Så har jeg prøvd å komme med forsiktige fysiske berøringer, men da trekker hun seg unna, det eneste hun har godtatt er klem nå og da. Dette syntes jeg var litt merkelig, sammen med at hun er vanskelig å få øyekontakt med. Men hun viser muntlig interesse for meg, men altså ikke fysisk. Men ellers er der ingen andre tegn som er utenfor normalen. Så jeg begynte å google litt og fant ganske fort ut at oppførselen hennes ser ut til å være noe innenfor område autisme/adhd/aspergers, uten at jeg kan konkludere noe mer, muligens en mild variant. Det kan jo også forklare enkelte andre ting som jeg har stusset på med henne, men hun er en helt fantastisk person og velfungerende person på alle andre områder. Så til det jeg lurer på, er det mulig å ha fysisk kontakt og sex med noe som har en slik oppførsel? Som sagt liker jeg henne veldig godt, men hvis jeg skal knytte meg noe mer til henne må vi kunne ha mer fysisk kontakt og sex? Er det i det hele tatt håp for at det kan bli noe slikt? Tar det lengre tid enn ellers? Er det lurt å spørre direkte? Eller vil det skremme henne? Anonymkode: 0c73f...10d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:39 #2 Skrevet torsdag kl. 14:39 Måten du skriver om henne på er så ekkel at jeg foreslår du finner deg noen andre. Anonymkode: 1bb39...cd0 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:41 #3 Skrevet torsdag kl. 14:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Måten du skriver om henne på er så ekkel at jeg foreslår du finner deg noen andre. Anonymkode: 1bb39...cd0 Skjerp deg a. Det står ingenting som er ekkelt. Anonymkode: ba44d...184
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:41 #4 Skrevet torsdag kl. 14:41 Si ifra at du trenger fysisk kontakt og sex i et forhold og spør om hun også har dette behovet. Hvis ikke dere er en match så er det nok fint å finne ut tidlig. Anonymkode: 59843...2a4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:42 #5 Skrevet torsdag kl. 14:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Måten du skriver om henne på er så ekkel at jeg foreslår du finner deg noen andre. Anonymkode: 1bb39...cd0 Er du helt skrullete? Hva i all verden var galt med dette innlegget? Anonymkode: d4c85...36c 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:44 #6 Skrevet torsdag kl. 14:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Måten du skriver om henne på er så ekkel at jeg foreslår du finner deg noen andre. Anonymkode: 1bb39...cd0 Dette må du nesten forklare. Jeg synes det virker som at ts har et genuint ønske om å få råd om hvordan han bør gå fram, og at han liker denne dama godt. Men Ts - folk på spekteret er like ulike som oss alle. Noen har lett for fysisk kontakt, andre ikke. Kommunikasjon er nøkkelen. Felles for folk på spekteret er vel at man bør være ganske konkret og direkte med hva man ønsker. Ikke at man vet om hun faktisk er det, da. Men jeg ville spurt hva hun ønsker seg i et forhold, og om hun føler seg klar for å ta forholdet et steg videre. Du kan jo gjerne si at du kunne tenke deg å kysse henne. Anonymkode: af2c5...ea1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:01 #7 Skrevet torsdag kl. 15:01 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er litt usikker på om dette passer under dating eller seksualitet, men tenker det passer bedre her. Jeg har datet en fantastisk dame en stund, men nå har vi datet såpass lenge at jeg i tidligere forhold allerede var godt i gang med sex, men vi har ikke kysset en gang. Jeg trodde først hun ikke var interessert, så jeg begynte å trekke meg litt unna henne, men da begynte hun å oppsøke med. Så jeg begynte å komme med muntlige hint, uten at hun reagerte, men når jeg begynte med direkte spørsmål kom det svar, og hun sier hun er veldig interessert i meg. Så har jeg prøvd å komme med forsiktige fysiske berøringer, men da trekker hun seg unna, det eneste hun har godtatt er klem nå og da. Dette syntes jeg var litt merkelig, sammen med at hun er vanskelig å få øyekontakt med. Men hun viser muntlig interesse for meg, men altså ikke fysisk. Men ellers er der ingen andre tegn som er utenfor normalen. Så jeg begynte å google litt og fant ganske fort ut at oppførselen hennes ser ut til å være noe innenfor område autisme/adhd/aspergers, uten at jeg kan konkludere noe mer, muligens en mild variant. Det kan jo også forklare enkelte andre ting som jeg har stusset på med henne, men hun er en helt fantastisk person og velfungerende person på alle andre områder. Så til det jeg lurer på, er det mulig å ha fysisk kontakt og sex med noe som har en slik oppførsel? Som sagt liker jeg henne veldig godt, men hvis jeg skal knytte meg noe mer til henne må vi kunne ha mer fysisk kontakt og sex? Er det i det hele tatt håp for at det kan bli noe slikt? Tar det lengre tid enn ellers? Er det lurt å spørre direkte? Eller vil det skremme henne? Anonymkode: 0c73f...10d Kvinne med autisme her. Hvor gamle er dere?🙂 Kan det være at hun rett å slett er jomfru og derfor redd for fysisk kontakt? 🤭I så fall må du ta det ekstremt rolig. Hvis hun er erfaren, men ikke ønsker fysisk kontakt med deg er det en verre nøtt siden da tenker jeg det er noe i deres relasjon som ikke er på plass godt nok til at hun føler seg trygg. Hvordan er forholdet deres sånn ellers? Stoler hun på deg, har hun fortalt deg noen hemmeligheter? Er du en trygg havn for henne i hverdagen? Du skriver at dere har datet en stund, men hvor lenge er det? Vi med autisme ofte har arr fra sosiale reaksjoner som har gått føyken pga vår diagnose og vi kan derfor være høysensitiv på avvisning. Som igjen betyr at vi behøver ekstra med tid for å bli trygg og at vi kan forsøke å dytte vekk og avvise selv om vi ikke mener noe vondt med det, vi blir bare usikre. Anonymkode: ba44d...184
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:01 #8 Skrevet torsdag kl. 16:01 Jeg er sammen med en autistisk mann. Han hadde "låst" seg til meg lenge før vi ble sammen så situasjonen er litt annerledes enn å møtes nå, ettersom vi kjente hverandre fra før. Min autist er ekstremt kosete. Men oppsøker det ikke selv. Mange autister kan være reserverte og kanskje bli overstimulert av fysisk nærhet også. Tok han veldig lang tid å tørre å ta initiativ til nærhet (ikke seksuell). Og seksuelt er han veldig tilbakeholden men når vi er i gang kan han bli en kreativ maskin med mål å tilfredsstille. Og det kan pågå i flere timer. Stikkordet er vel trygghet, og det tar tid. De føler mye men vet ikke alltid hva og hvordan, eller hvordan det kan formidles. Min autistiske fantastiske mann trenger beskjeder konkret, direkte, mildt. Han sier det selv, ingen hint bare direkte beskjed. Ellers skjønner han det ikke. Han er unnvikende og analyserer hvert eneste ord, alle ansiktsuttrykk, bevegelser, for han forstår ikke mennesker slik som jeg gjør. Han blir fort sliten og trøtt av å alltid være 200% påskrudd og prøve å tolke alt. Lykke til og ett tips er å bruke chatGPT til å lære mer på generelt grunnlag. Det har faktisk vært kjempenyttig for meg. Anonymkode: a9928...a35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå