Alice123 Skrevet torsdag kl. 19:02 #41 Skrevet torsdag kl. 19:02 (endret) Noe som kan enten spises, drikkes eller brukes opp. Gjerne en flaske vin, jeg er enkel sånn (erfaringsmessig gir min krets veldig god vin). Blomster er noe av det værste jeg kan få. Midt i å legge siste hånd på matlagingen, servere velkomstdrink og ta i mot gjester så skal jeg styre med å finne vase og et sted å ha blomstene (og gud forby, SNITTE dem). Ineriørartikler er faktisk det værste, jeg er en voksen dame med et hus fullt av ting, jeg trenger ikke flere. Endret torsdag kl. 19:04 av Alice123 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:06 #42 Skrevet torsdag kl. 19:06 Eplemost, vin eller olivenolje. Syntes også det er styr å få blomster som må snittes akkurat når jeg skal ta i mot gjestene, men setter pris på en potteplante eller en blomsteroppsats. Anonymkode: b4fba...9ec
sukrine Skrevet torsdag kl. 19:24 #43 Skrevet torsdag kl. 19:24 Hjemmelaget syltetøy eller saft, god sjokolade, brente mandler, strikkede gaver.
Kålrota Skrevet torsdag kl. 19:31 #44 Skrevet torsdag kl. 19:31 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg er et såpass godt menneske at jeg blir glad for alt jeg får Men de som kjenner meg kommer ikke med vin for dette er et alkoholfritt hus. Anonymkode: d02db...73e Jeg er ganske sikker på at det går an å være et godt menneske selv om man foretrekker en gave fremfor en annen. 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:45 #45 Skrevet torsdag kl. 19:45 Liker å få spiselige ting. Jeg gir som regel bort noe å drikke, som regel alkoholfritt, sjokolade eller blomster. Når jeg gir bort blomster får jeg de selvsagt snittet i butikken, det trodde jeg var normal praksis når man gir bort blomster, men av kommentarene her ser det ikke ut til å være vanlig. Anonymkode: 7d888...ae8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:36 #46 Skrevet torsdag kl. 20:36 Kålrota skrev (1 time siden): Jeg er ganske sikker på at det går an å være et godt menneske selv om man foretrekker en gave fremfor en annen. Du måtte? Anonymkode: d02db...73e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:39 #47 Skrevet torsdag kl. 21:39 Jeg vil helst ikke ha noe. Da tenker jeg «å nei, nå MÅ jeg huske å ta med noe til deg neste gang!» Stress. Vil heller bare at den andre inviterer en annen gang. Skal det være noe, så ja, BLOMSTER! Stress med vase i to minutter, men så er de til stor glede en uke, og deretter er de ute av huset. Ting har jeg nok av. «God sjokolade» synes jeg sjelden er spesielt god, evt blir det bare til at jeg spiser den alene - bor alene - unødige kalorier. Jeg har fått vin f eks. Da er jeg alltid usikker på om de vil jeg skal servere den. Har opplevd det, når jeg allerede hadde åpnet og temperert riktig vin til maten… Er det «noe til kaffen», står jeg der med alt det JEG har beregnet vi skal spise og får kaloririke rester, evt ting jeg ikke liker som ender i søpla. Har fått hjemmelaget syltetøy/gele som sto et par år i skapet før det gikk i søpla - spiser ikke sånt. Ser andre foreslår kosesokker (har mer enn nok), parfymert såpe (uff) osv. Så meningene er nok delte… Anonymkode: f0073...9a3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:41 #48 Skrevet fredag kl. 06:41 Sier ja takk til blomster så fremt de er renset og snittet i butikken, så det bare er å sette rett i vase Ellers blir jeg glad for det meste! Om det er vin, sjokolade eller hva enn. Synes det er veldig koselig når folk har med! Men synes kanskje det blir mer og mer uvanlig, i alle fall for min generasjon (jeg er i begynnelsen av 30-årene). Anonymkode: 9a06c...f5b 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:39 #50 Skrevet lørdag kl. 07:39 Noe som kan spises eller drikkes. Og som ikke må pakkes opp. Man ser umiddelbart hva det er, takker, og kan legge det litt til side. Jeg liker ikke å få blomster. 1) jeg har dyr, så de kan ikke være giftige, 2) jeg har min smak når det gjelder farger - liker ikke blomster med sterke farger. 3) det er noe styr å måtte pakke ut, finne vase, etc. Anonymkode: 2453f...583
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:39 #51 Skrevet lørdag kl. 07:39 AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 19.39): Jeg er et såpass godt menneske at jeg blir glad for alt jeg får Men de som kjenner meg kommer ikke med vin for dette er et alkoholfritt hus. Anonymkode: d02db...73e Du er et såpass godt menneske at du uttaler deg nedlatende om mange i tråden. Og du er glad for alt du får, så lenge det er ting du vil ha. Ok 😂 Anonymkode: 2453f...583 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:04 #52 Skrevet lørdag kl. 09:04 Blomster, vin, god kaffe og god sjokolade. Anonymkode: 787c0...e34
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:01 #53 Skrevet lørdag kl. 11:01 Alt annet enn blomster som må settes i vann, hjemmelagde ting eller rødvin. Anonymkode: e177a...589 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:55 #55 Skrevet lørdag kl. 11:55 Kristin70 skrev (På 6.11.2025 den 14.46): Det er vel egentlig ikke spørsmålet. Jeg tar alltid med vertinnegave selv om vertinnen/verten ikke har behov for gaver, det er høflig. Når det er sagt er jeg enkel å tilfredsstille på det området, og både, vin, blomster, såpe, konfekt, olivenolje ol. blir verdsatt. Hvis jeg blir invitert til treretters middag og fest tar jeg gjerne med litt mer enn hvis det er pizzakveld. 100 % uenig, jeg synes det er bare ubehagelig og "masete" å få vertinnegave, det skaper press om at jeg ikke kan komme på middag til dem senere uten å ha med gave, og jeg vil faktisk helt ikke omgås sånne materielle mennesker. Men om man absolutt MÅ gi noe, så en god vinflaske da, evt en god alkoholfri juice eller noe. Såpe? Hint om at folk lukter eller? Konfekt? Really? Jeg vil ikke presses på usunne ting. Blomster er stress. Men det aller verste er de som tar med dessert 😵💫 Så må jeg droppe og kanskje ende opp med å kaste desserten jeg selv har planlagt og forberedt, for å heller servere noe jeg ikke engang har lyst på. Bare, nei, aldri med mindre det er avtalt....! Anonymkode: d6970...239 2
Dallandra Skrevet lørdag kl. 11:57 #56 Skrevet lørdag kl. 11:57 Vertinnegaver jeg har fått som jeg fortsatt har glede av mange år etterpå: et fint kjøkkenhåndkle, rose i potteskjuler (rosa er død men potteskjuleren liker jeg enda), en kopp. Små ting man ikke unner seg selv. Til små uhøytidelige sammenkomster nå om dagen så kjøper jeg ofte den posen med mørke sjokoladebiter. Er det Freia tro? Tidligere bodde jeg i en liten by som hadde én interiørbutikk «alle» på min alder likte, så vi kjøpte alltid gaver der og alle var fornøyde. 1
Ullvott Skrevet lørdag kl. 11:58 #57 Skrevet lørdag kl. 11:58 Jeg elsker at gjester har med seg vertinnegave som en oppmerksomhet hvis anledningen tilsier det. Det jeg liker best er blomsterbuketter, plante, konfekt, vin, servietter og "vanlige" lys, hjemmebakte kjeks eller knekkebrød, hjemmelaget syltetøy eller marmelade, eplemost eller saft av litt annen kvalitet enn det man vanligvis kjøper på Rema. Jeg har både viner og lys + servietter i rikt monn, men synes likevel det er gode gaver, og setter oppriktig pris på det. Jeg blir ikke SÅ happy av å få duftlys og duftpinner. Oster og tapenader er heller ingen vinnere, men dette vil jo de fleste jeg inviterer vite, da vi gjerne kjenner hverandre fra før. Jeg mener bestemt at disse preferansene ikke gjør meg til et dårlig menneske. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:01 #58 Skrevet lørdag kl. 12:01 Godt humør og gode samtaler… Vertinnegaver er like meningsfullt som å snakke om været med en tilfeldig nabo du møter på butikken. Det er mest for syns skyld. Høflig, men det hadde vært best for alle parter å unngå det. Men for all del, ei flaske vin, blomster, sjokolade, ei pakke med doruller. Anonymkode: 3555f...954
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå