Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du generelt er kjekt at besøket har med seg når de først skal gi en liten oppmerksomhet, eller hva er det beste du noen gang har fått?

Anonymkode: 4432f...683

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker blomster, fine buketter, men de kan koste litt. Aller best liker jeg om noen ber på forhånd om noe de kan bidra med, da er vertinnegave unødvendig. Eller, forventer ikke å få det da.

Anonymkode: 8d1b7...58d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt å få litt finere håndsåper (flytende), blomster og vin. Det beste er hvis jeg har hatt mange gjester og de har med litt forskjellig, det er koselig. :)

Anonymkode: f1187...349

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke behov for gave :)

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blomster er fint, men jeg foretrekker noe spiselig. Det spørs litt på prisklasse nøyaktig hva - jeg elsker god sjokolade, men om jeg får type Sfinx gis den videre 😅 Rødvin eller noe musserende settes alltid pris på. Det beste noen kunne gitt tror jeg er hjemmelagde karameller eller fudge. 

Anonymkode: 662f5...2d7

Skrevet

Jeg liker å få blomster, men skulle ønske det ikke var pakket inn i silofan og ofte mye papir. Synes det ofte er litt kavete og skulle pakke ut og hive all plastikk og papir mens jeg samtidig vil rydde vekk og passe maten og flere gjester kommer.

Synes det ofte er pent å pynte med på bordet, og gjestene synes vel det er hyggelig å se at jeg har pakket blomstene ut og satt i fin vase.

Men nå har jeg begynt å bare si tusen takk, legge dem på kjøkkenet et sted, og først pakke ut i fred og mak når gjestene har gått.

Det er også hyggelig å få god sjokolade, noe godt krydder, marmelade, extra virgin oljer, noe god drikke som vin eller eplemos, noe godt å spise

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blomster, en god vin, eksklusiv sjokolade, god olivenolje....en gang fikk jeg noen kjempefine, hjemmestrikkede votter, det var stas :D 

• Liker 4
Skrevet
Phoenix Heart skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke behov for gave :)

Det er vel egentlig ikke spørsmålet. Jeg tar alltid med vertinnegave selv om vertinnen/verten ikke har behov for gaver, det er høflig. Når det er sagt er jeg enkel å tilfredsstille på det området, og både, vin, blomster, såpe, konfekt, olivenolje ol. blir verdsatt. 

Hvis jeg blir invitert til treretters middag og fest tar jeg gjerne med litt mer enn hvis det er pizzakveld. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blomster er ofte litt stress. For ofte får man overrekt disse akkurat når du skal ta i ot gjester, servere velkomsdrink og ordne med maten. Så mye heller en flaske vin. Hvis du gir bort blomster: meld deg frivillig til å pakke ut , snitte og sett i vase

Anonymkode: 1a719...18b

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe spiselig man kan sette fram og som de spiser opp selv. 

Anonymkode: 71d20...a05

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blomster, sjokolade, eller druer 🤭

Anonymkode: b37a2...4fa

AnonymBruker
Skrevet

En god ost, blomster, vin, en fin håndsåpe til gjestetoalett 

Anonymkode: 8cd34...63d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sjeldent slike sammenkomster hvor det er naturlig med vertinnegaver (pleier vel stort sett bare bli en vinflaske blant oss venner), men kan iallfall si at jeg synes blomster er noe forbanna stress å få. Iallfall om de må pakkes ut, snittes og settes i vase. Har stort sett hundre andre ting å styre med når jeg får besøk. 

Men ser det er mange som setter pris på det. 

Jeg vil helst ha noe jeg kan spise eller drikke.

Anonymkode: fb289...e6b

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Liker best å få vin. Det blir ofte stress med blomsterbuketter som skal snittes og danderes, bedre med en orkide eller grønn plante. 

Anonymkode: c6a46...8e3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg sjeldent slike sammenkomster hvor det er naturlig med vertinnegaver (pleier vel stort sett bare bli en vinflaske blant oss venner), men kan iallfall si at jeg synes blomster er noe forbanna stress å få. Iallfall om de må pakkes ut, snittes og settes i vase. Har stort sett hundre andre ting å styre med når jeg får besøk. 

Men ser det er mange som setter pris på det. 

Jeg vil helst ha noe jeg kan spise eller drikke.

Anonymkode: fb289...e6b

Har hørt at i Tyskland hvis man kommer med blomster til vertinnen, så skal papiret være pakket av før du gir

• Liker 2
Skrevet

I vertinne/vertskapsgave så gir jeg som regel vin og blomster. 

Hvis jeg har tid til det så snitter jeg og danderer blomstene før selskapet. 

Rekker jeg det ikke så tilbyr jeg alltid å snitte det når jeg kommer.

Sørger da for å være minst mulig i veien på kjøkkenet, og sørger for å rydde opp etter meg.

Jeg er helt talentløs til å bake og er vanskelig å kjøpe gaver til. 
Det har resultert i at jeg ofte får dessert/kake av gjester som er bake-entusiaster. 

Det skjer jo ikke i hvert selskap, men det skjer gjerne til bursdag, jul og påske.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke blomster! Olivenolje, som noen nevner over, er nok det eneste jeg faktisk hadde satt pris på. En flaske vin går også bra, til å servere gjestene (jeg drikker ikke vin).

Anonymkode: df1e0...cbb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En flaske vin.

Og den kan vi gjerne åpne i løpet av kvelden så alle får.

Anonymkode: 45aa6...e1b

Skrevet

Liker vin eller noe spiselig. Blomster er fint, men blir litt stress med å snitte og få de i vase. Jeg er opptatt av å ha styr på mat og servere velkomstdrink når gjestene kommer. 

Skrevet

Snitte blomster? Næ. Slenger de i en vase. 

Elsker blomster, sjokolade, vin, hjemmestrikka kopptuer og alt folk finner på!

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...