AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:32 #1 Skrevet torsdag kl. 11:32 Hei! Jeg vokste opp med ambivalent tilknytning til min egen mor og har den samme tilknytningen til henne i dag. Jeg har per nå en toåring og venter barn til våren. Toåringen vår var allerede fra fødsel litt ekstra sårbar temperamentsmessig og jeg har derfor siden hans fødsel vært ekstra var på min egen oppvekst og tilknytnings stil til barnet, med økt fokus på Cos og bruk av familie og nettverk rundt oss for at barnet skal ha så gode forutsetninger som mulig tidlig. Nå som vi venter vårt andre barn ønsker jeg å gå enda dypere inn i denne tilknytnings stilen men finner ikke mange ressurser på nett annet enn kortere artikler. Lurer derfor på om noen her har tips om bøker, kurser eller videoer jeg kan sjekke ut? vil også gjerne høre erfaringer fra andre foreldre som vokste opp med samme tilknytning til foreldre, og hvordan du har brutt ut av det mønsteret selv 😊 Anonymkode: 357d2...461
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:49 #2 Skrevet torsdag kl. 11:49 jeg bestemte meg for å respondere på alle barnets signaler. dette fungerte helt til barn nr 2 kom. nå har barn nr 2 trygg tilknytning, mens barn nr 1 har litt utrygg tilknytningsstil... selv hadde jeg svært desorganisert tilknytningsstil som barn. er vel regnet som unnvikende pr idag. med andre ord, det er mye mer plastisk enn det er lett å få inntrykk av. det kommer til å gå bra. ikke overtenk dette. Anonymkode: d074e...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå