AnonymBruker Skrevet 8. november #21 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men,da snakker vi heller dårlige linjer eller dårlig sosialiserte. Reserverte hunder er bare uinteresserte, ikke redde. Evt leser du de feil. Anonymkode: 8160c...f42 Ingen av delene, fra seriøst oppdrett og helt riktig sosialiserte. Raser som skal være reserverte er det veldig større sannsynlighet for at utvikler seg til å bli engstelige folk enn raser som skal være omgjengelige, så det burde man virkelig være forberedt på om man velger en sånn rase. En hund som er dette burde aldri gå videre i avl, men å utelukke linjer med individer som er det hos reserverte raser skulle jeg likt å sett praktisert, det blir vanskelig. Anonymkode: a8868...14a
Tabris Skrevet 8. november #22 Skrevet 8. november Merk at en del oppdrettere avler på redde hunder fordi de ser på det som "reservert". Så vær bevisst på hva du får. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november #23 Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 9.58): Ingen av delene, fra seriøst oppdrett og helt riktig sosialiserte. Raser som skal være reserverte er det veldig større sannsynlighet for at utvikler seg til å bli engstelige folk enn raser som skal være omgjengelige, så det burde man virkelig være forberedt på om man velger en sånn rase. En hund som er dette burde aldri gå videre i avl, men å utelukke linjer med individer som er det hos reserverte raser skulle jeg likt å sett praktisert, det blir vanskelig. Anonymkode: a8868...14a Jeg har hatt flere reserverte raser og de har vært trygge og fine utover denne reservasjonen. Men, man må sosialisere de godt fra de er unge og lese de godt. Men,sikkert noe forskjell på rasene der og. F eks vokterhunder vil jeg tro kan være verre. Og skikkelige urhunder. Anonymkode: 8160c...f42
AnonymBruker Skrevet 21. november #24 Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (På 18.11.2025 den 23.33): Jeg har hatt flere reserverte raser og de har vært trygge og fine utover denne reservasjonen. Men, man må sosialisere de godt fra de er unge og lese de godt. Men,sikkert noe forskjell på rasene der og. F eks vokterhunder vil jeg tro kan være verre. Og skikkelige urhunder. Anonymkode: 8160c...f42 Alt er gjort riktig ift sosialisering og tilrettelegging, alt handler overhodet ikke om hvordan man oppdrar de dessverre. Det er veldig mye større sannsynlighet for å få en hund som er redd fremmede når man velger en azawakh sammenlignet med en golden f.eks uansett om du gjør alt riktig fra start, og selv om ingen rase skal være redd folk i forhold til standard. Anonymkode: a8868...14a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå