Thyra Skrevet torsdag kl. 17:17 #61 Skrevet torsdag kl. 17:17 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken idiot av et menneske inviterer til thai julebord ? Hadde blitt igjen hjemme Ps! Ikke noe negativt å si om thaimat, vært i Thailand to ganger og spiser thaimat rett som dey er, men jula er hellig Anonymkode: 3a870...607 Men julebord er jo ikke i jula heller. Mer enn nok julemat mellom jul og nyttår, tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:18 #62 Skrevet torsdag kl. 17:18 Hadde gått helt fint. Elsker julemat på julaften og er ikke så lysten på å spise det ellers, da mister det litt magien for meg. Anonymkode: 637e5...551 1
Hmmmmmm Skrevet torsdag kl. 20:24 #63 Skrevet torsdag kl. 20:24 Julebord bør inneholde julemat syns jeg. Julebord er grusom kjedelig, så om ikke det er for at man vil ha den gode maten kan man droppe hele greia 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:40 #64 Skrevet torsdag kl. 20:40 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde du reagert om det var Thai mat buffe på julebord og kun det? Ikke noe av den norske julematen. Julebordet er gjennom jobb om noen skulle lure, Anonymkode: 09682...19a Hadde syns det var helt supert! Syns sjelden julematen laget på travle og stappfulle julebord er noe særlig god uansett.. Liker den best på "min" måte, men thaimat er alltid godt! Anonymkode: 4aa32...a43 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:49 #65 Skrevet fredag kl. 10:49 Honey Dew skrev (19 timer siden): Hvor mye ribbe og pinnekjøtt spiser du egentlig i julen? Mer enn nok. Ribbe er riktignok ikke julemat hos oss, selv om det har hendt at min far serverer det en gang mellom jul og nyttår. Jeg tilbringer jul og nyttår hos mine foreldre. Der er det tradisjon for full julemiddag julaften, første eller andre juledag, nyttårsaften og første nyttårsdag. Fire måltider på åtte dager. For meg er det både rikelig og for mye - selv om jeg holder kjeft og takker pent for maten. Om jeg hadde blitt servert thai-buffet på julebord hadde jeg nok blitt overrasket og syntes det var litt rart, men jeg hadde ikke sett på det som verken positivt eller negativt, bare uvant. Anonymkode: 4f41e...3b2
Honey Dew Skrevet fredag kl. 13:01 #66 Skrevet fredag kl. 13:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mer enn nok. Ribbe er riktignok ikke julemat hos oss, selv om det har hendt at min far serverer det en gang mellom jul og nyttår. Jeg tilbringer jul og nyttår hos mine foreldre. Der er det tradisjon for full julemiddag julaften, første eller andre juledag, nyttårsaften og første nyttårsdag. Fire måltider på åtte dager. For meg er det både rikelig og for mye - selv om jeg holder kjeft og takker pent for maten. Om jeg hadde blitt servert thai-buffet på julebord hadde jeg nok blitt overrasket og syntes det var litt rart, men jeg hadde ikke sett på det som verken positivt eller negativt, bare uvant. Anonymkode: 4f41e...3b2 Det er jo normale middager i julen.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:03 #67 Skrevet fredag kl. 13:03 Elsker thaimat, så det hadde vært bra det, så lenge det er skikkelig thai og ikke tullethaimat. Anonymkode: 18a73...1b3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:14 #68 Skrevet fredag kl. 13:14 På julebord bryr jeg meg ikke om hvilken mat jeg får, så lenge det er mat som er lagt litt sjel i. Er maten litt utenom det vanlige, og smaker godt så koser jeg meg uansett. Jeg jobber et sted der vi sliter økonomisk. Men sjefen vår vil spandere julebord på oss likevel. Inviterer oss hjem, og bestiller koldtbord fra Cateringselskap. Det blir standard koldtbord med hjemmelagede kaker til dessert fra noen av damene på jobb. Det blir trangt, og medbrakt drikke. Men jeg setter umåtelig pris på det likevel. Samvær med folk jeg er glad i er uten tvil noe jeg setter pris på. Anonymkode: 90077...6a6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:13 #69 Skrevet lørdag kl. 08:13 Hadde elsket det. Og forstår ikke hvorfor man ikke kan heve nivået på tilbehør om man vil ha ribbe og pinnekjøtt. Man kan da servere gulrøtter og rosenkål på en smakfull måte i stedet for ihjelkokt og ekkelt. Anonymkode: 6ddb6...ba0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:17 #70 Skrevet lørdag kl. 08:17 Jeg hadde blitt kjempeglad. Hater norsk julemat😆 Anonymkode: b63ee...d72 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:20 #71 Skrevet lørdag kl. 08:20 Jeg elsker thai mat , er veldig glad i norsk julemat også. Men er ikke sånn at jeg hadde klaget over det. Anonymkode: a874d...65f
Frøkenfryden Skrevet lørdag kl. 08:52 #72 Skrevet lørdag kl. 08:52 Nei. Hadde bare blitt slått i bakken av å få julebord av helsevesenet😏 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:59 #73 Skrevet lørdag kl. 08:59 Jeg hadde blitt veldig glad. Jeg gleder meg til julemat i jula, men trenger ikke å begynne å spise det i november og utover adventstiden. Anonymkode: 70e8b...605 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:30 #74 Skrevet lørdag kl. 10:30 Det viktigste med et julebord med jobben er vel det sosiale. Da synes jeg faktisk det funker vel så bra med annen mat enn julemat, som er ganske tung og dessuten ganske forutsigbar. Jeg synes jeg kjenner igjen samtalene "hva spiser dere i jula, da"...osv osv. "god ribbe", "vi peleier å ha tyttebær til"... bl.a. bl.a. Får man annen mat på bordet kan det kanskje føre til litt andre samtaler - thaimat er lett fordøyelig og har friske smaker - nesten sånn at jeg tenker det letter på stemningen. Man har kanskje lettere og friskere drikke enn øl og akevitt også -kanskje en spennende og frisk drink før maten. Og så slipper man den hersens riskremen til dessert - den merkeligste "juledesserten" jeg vet om - etter et stort fett og kaftig måltid, så skal man altså sette seg ned å spise en prosjon risgrøt ! Riktignok blandet med litt krem, uten at et gjør det noe bedre 😄 Anonymkode: 51cdd...632
mionaS Skrevet lørdag kl. 10:36 #75 Skrevet lørdag kl. 10:36 Synes ikke det passer på ett julebord. 1
amio Skrevet lørdag kl. 23:16 #76 Skrevet lørdag kl. 23:16 Hadde synes det var bra, ikke noen kjempefan av tradisjonell julemat selv før det dukker opp elleve hundre ganger på en måned eller to. Dessuten har jeg vært 100% sucker for det meste jeg vet om av thaimat. Ikke alle kan like Thai, men det er ikke dumt. Og noen har sannsynligvis valgt noe for å gjøre ting mer variert.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:47 #77 Skrevet søndag kl. 08:47 Tja. Jeg elsker thaimat, så det hadde vært greit for meg. Likevel, på et julebord hadde jeg forventet norsk julemat, så hadde kanskje blitt litt overrasket. Anonymkode: e962b...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå