Gå til innhold

Thai mat og julebord.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde gått hjem igjen, Spiser ikke slik mat.

Endret av Honey Dew
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes det hadde vært veldig bra. Ribbe og pinnekjøtt får man nok av ellers i jula uansett. Vi spiser ribbe både julaften og 1.juledag, og pinnekjøtt 2.juledag. Da trenger jeg ikke det på et julebord og. Dessuten er jeg ikke spesielt glad i pinnekjøtt

Anonymkode: 2f533...396

Hvor mye ribbe og pinnekjøtt spiser du egentlig i julen?

• Liker 2
Skrevet

Hadde blitt glad. Vi har standard tapas-julebord (foccacia, aioli, kjøttboller, ruccolasalat, osv) - som vi også har til hver eneste jobbsamling ellers

Anonymkode: a2d61...e1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde blitt glad. Vi har standard tapas-julebord (foccacia, aioli, kjøttboller, ruccolasalat, osv) - som vi også har til hver eneste jobbsamling ellers

Anonymkode: a2d61...e1f

Så trist.

• Liker 1
Skrevet

Er det vanlig å servere julemat på julebord? Trodde de fleste hadde sluttet med det. De julebordene jeg har vært på de siste 20 årene har servert vanlig selskapsmat.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde du reagert om det var Thai mat buffe på julebord og kun det? Ikke noe av den norske julematen.

Julebordet er gjennom jobb om noen skulle lure,

Anonymkode: 09682...19a

Spørs hva du mener med reagert.. spørs vell litt på opplegget generelt sett og.. om jobben hadde booket julebord på en thailandsk restaurant så er det jo akkurat thaimat jeg hadde forventet meg.. om jeg synes det er ett godt alternativ for julebord derimot? Mmm. Thai mat er godt, og alle selskap med jobben bruker å være kjekt, så for all del..men det hadde ikke bidratt nevneverdig til julestemning og hadde kanskje ikke føltes helt som ett julebord, nei. 

Så kan folk kalle det hva de vil, men jeg er norsk, jeg elsker norsk julemat, og det er det jeg ønsker meg på ett julebord, det er det som gir meg følelsen av jul (bla)

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig å servere julemat på julebord? Trodde de fleste hadde sluttet med det. De julebordene jeg har vært på de siste 20 årene har servert vanlig selskapsmat.

Alltid hatt det der jeg har jobbet iallefall. Enten vi har hatt arrangement på jobb og bestilt mat inn, eller så har vi vært på en restaurant som tilbyr tradisjonell julemat som ett alternativ iallefall. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, og jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Tvert i mot, jeg liker ikke å spise julemat når det ikke er julaften. Dessuten er thaimat det beste som finnes. Fresht og sunt. Masse grønnsaker.

Anonymkode: 8c9b2...543

• Liker 2
Skrevet

Her er julebord i november med thaimat. Midt i blinken synes jeg :)

Anonymkode: 154c9...150

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

2,3 milliarder mennesker uten tilgang på nok mat sender varme tanker til nordmenn som må ha thaimat fordi de har blitt så lei av å trøkke i seg julemat lenge før jul.

Anonymkode: 1f86f...8e6

Da må du fortelle meg, hvordan vil du løse dette dilemmaet? 

Alle nordmenn sender en tallerken med julemat til de som ikke har noe?

Da vil det kun være 2 995 000 000 som ikke har tilgang på julemat. Hvordan skal du mette disse stakkarene? 

Anonymkode: 3a870...607

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet mange steder de siste 45 årene, og julebord har vært på jobb, restaurant eller leid lokale med servering. Det har vært lite tradisjonell julemat, utover at det står på menyen på de fleste restauranter. Jeg er veldig glad i ribbe, og spiser det mye gjennom året. Lutefisk spises ute og hjemme flere ganger i advent og jul. Der samme med pinnekjøtt.

Thaibuffet høres bra ut. Buffet gjør at de fleste finner noe de liker og kan velge porsjonsstørrelse.

Anonymkode: b74d2...75f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde du reagert om det var Thai mat buffe på julebord og kun det? Ikke noe av den norske julematen.

Julebordet er gjennom jobb om noen skulle lure,

Anonymkode: 09682...19a

Ja jeg hadde reagert, de får kalle det noe annet

Skrevet

Jeg liker ikke så godt typisk norsk julemat og liker bedre mye thaimat (så lenge det ikke er ris, nudler eller sjømat), men jeg hadde blitt veldig skuffet av thaimat i stedet for norsk julemat på et julebord. Thaimat kan man ta en annen gang.

Anonymkode: 84d68...08b

Skrevet

Julebord = julemiddag med norske juleretter! Jeg er ikke kresen, men ville kalt det for noe annet, julehygge/sammenkomst eller noe. Med det sagt så høres det veldig godt ut!

Anonymkode: 2ebe8...185

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Velger alltid noe annet enn julemat på tilstelninger før og rundt jul. 

Julematen hører jula til. Ikke fest og annet.

Så jeg hadde blitt veldig glad. Er glad i thaimat 🤩

Anonymkode: 3fa90...c7e

• Liker 2
Skrevet

men altså det ligger jo i navnet julebord = julemat. da tenker jeg det er en selvfølge med julemat 

vil man ha noe annet så plis ikke kall det julebord for det er det overhode ikke 

jeg har ikke noe i mot thai mat jeg syns det er veldig godt men passer ikke til den anledningen 

Anonymkode: 6be03...a85

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hva er vanlig selskapsmat? 

Anonymkode: 74c86...e31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, og jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Tvert i mot, jeg liker ikke å spise julemat når det ikke er julaften. Dessuten er thaimat det beste som finnes. Fresht og sunt. Masse grønnsaker.

Anonymkode: 8c9b2...543

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er julebord i november med thaimat. Midt i blinken synes jeg :)

Anonymkode: 154c9...150

Det er jo hverdagsmat.

Anonymkode: 43724...c07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo hverdagsmat.

Anonymkode: 43724...c07

Var ikke meningen å være anonym.

Skrevet

Liker ikke thaimat, og på ett julebord hadde det blitt helt feil.

Anonymkode: fafe9...86c

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...