Gå til innhold

Thai mat og julebord.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reagert og reagert.... Vel, kanskje litt skuffet, men går helt fint. Problemet mitt med thai-mat, er at mye av det inneholder kylling, og det spiser ikke jeg, og hvis det ikke er merket med hva som er inni, så synes jeg det er litt kjipt. 

Anonymkode: 23b37...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thai mat er godt, men det skriker ikke akkurat julestemning.

Så ja jeg hadde nok reagert, men ikke laget noe nummer ut av det.

Anonymkode: 8e043...9d4

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt kjempeglad, elsker thaimat ❤️ 

Anonymkode: 0b7fa...c80

Skrevet

Jeg øsker julemat på julebord, men jeg har heller aldri fått servert seig ribbe eller ferdig riskrem på julebord. Alltid deilig julemat.

Anonymkode: 6db98...068

• Liker 3
Skrevet

Thaimat er undervurdert som sosial selskapsmat. Vi har hatt thai buffet i begge konfirmasjonene våre og fått veldig gode tilbakemeldinger, til og med den mest kresne finner noe de liker :) 

• Liker 2
Skrevet

Blil ikke skuffe med thai buffe

Anonymkode: ae43c...004

Skrevet

Jeg synes det er rart å ikke ha julemat på julebord, ja. Uten at det er noe jeg bruker nevneverdig energi på.

Anonymkode: bf3b0...5fe

• Liker 3
Skrevet

jeg syns det er veldig teit at det ikke er julamat på et julebord 

jeg skulle på julebord med kreftforeningen men når det ikke var julemat gadd jeg ikke gå 

Anonymkode: 6be03...a85

• Liker 1
Skrevet

Ja, jobben min finner alltid på noe rart og spennende og dropper julematen på julebordet fordi "alle er så lei av det", men jeg bor i utlandet og kommer langveisfra kun for julebordet og blir skuffa hvert år det ikke er julemat.

Anonymkode: 98383...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvilken idiot av et menneske inviterer til thai julebord  ? 

Hadde blitt igjen hjemme 

Ps! Ikke noe negativt å si om thaimat, vært i Thailand to ganger og spiser thaimat rett som dey er, men jula er hellig

Anonymkode: 3a870...607

Da vet jeg hva jeg skal servere for å slippe og invitere deg. 

Anonymkode: 4b706...860

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (12 minutter siden):

Jeg synes norsk julemat er noe av det jævligste jeg kan tenke meg, så personlig hadde jeg ikke følt et savn, men det er samtidig et vanvittig hopp å gå til Thai mat da..
Men gitt at flertallet synes at den klassiske julematen er topp, så hadde jeg forventet at julebord maten er norske klassikere som ribbe, pinnekjøtt osv.
Er sjefen gift med thaidame kanskje??

Nei, hun er gift med en nordmann. 

Anonymkode: 09682...19a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du reagert om det var Thai mat buffe på julebord og kun det? Ikke noe av den norske julematen.

Julebordet er gjennom jobb om noen skulle lure,

Anonymkode: 09682...19a

Ja, det hadde jeg. Det er veldig utradisjonelt. Julebord = julebuffet. 

• Liker 1
Skrevet

Opptur. Norsk julemat er feit, slimete og ekkel.

Anonymkode: ab044...045

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Liker ikke. Vi er jo tross alt i Norge.  Ha thai maten en annen gang 

Anonymkode: 8d91e...d6e

Når man ikke er i Norge da..?

Anonymkode: 9e179...fd6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Opptur. Norsk julemat er feit, slimete og ekkel.

Anonymkode: ab044...045

Så dum du er. Man sier ikke slikt om norsk tradisjonell julemat. 

Anonymkode: b9cc3...07f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg gått ut og spist Indisk istedenfor, når jeg først skulle spise utenlandsk. De bruker i alle fall ikke MSG.

Anonymkode: 3b317...561

Skrevet

Det er bare fint!

Synes julematen godt kan vente til julaften og romjula, for min del. Har vært med å bestemme/arrangere en del julebord for jobben de siste årene - merker at kanksje et lite flertall ønsker julemat, mens andre, kanskje speiselt de yngre, synes det er vel så bra med noe annet. Spesielt de som drar på flere julebord med julemat synes det er veldig fint om det er noe annet. 

Jeg konfererte denne gangen med et annet selskap i samme hus, og hun som var ansvarlig for denslags i det firmaet mente at de fleste helst ikke ville ha julemat. 

Anonymkode: 51cdd...632

• Liker 1
Skrevet

Så klart, enten det er thai, italiensk, eller arabisk

Anonymkode: 662bf...815

Skrevet

Jeg hadde bare satt pris på noe annet enn ribbe og medisterkaker. Har som regel julemat langt oppi halsen når vi kommer til julaften. Et av de beste julebordene jeg har vært på fikk vi servert tapas! Det var et nydelig avbrekk fra alt ribbefettet :) 

Skrevet

Jeg spiser som regel bare julemat på julebordet med jobb (altså éngang i året), så hadde blitt litt skuffet. Selv om thaimat i mine øyne er mye bedre. Men det hadde gått helt greit😂

Anonymkode: 81afb...5a3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...