AnonymBruker Skrevet 8. november #121 Skrevet 8. november Jeg er den kvinnen. Min mann rører meg kun når det er snakk om sex, all fysisk kontakt skal ende med sex. Jeg er glad i han, men setter noen grenser. Han gidder ikke å hjelpe til med noe i hus/hage, matlaging osv. Han forholder seg ikke til overgangsalder, selv om jeg har snakket med han om det - både om kvinner og menn sin overgangsalder. Jeg trener og tar vare på min kropp og ønsker å se bra ut for min egen del, og for han sin del. Han gidder ikke å trene, vil ikke bli med på noe. Han tror fortsatt at det å gå ut en lørdagskveld er synonymt med flatfylla som om han fortsatt er 18 år gammel. Det er som om han ikke vil innse at vi blir gamle sammen, og at vi må ta hensyn til hverandre. Totalt så blir dette veldig turnoff for meg, og det er utrolig usexy når menn sutrer over at de ikke får sex. Anonymkode: 56b1f...e25 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. november #122 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 11.13): Mitt forhold er på vei dit, hun skjønner det heller ikke helt, også later hun som alderen er grunnen, noe som selvsagt er tull siden hun er i 40 årene. Selv vurderer jeg å forlate henne, jeg sybes det rett og slett er et brudd premissene som vi gikk inn i forholdet for, jeg ville jo aldri i verden blitt sammen med noen som var sånn om jeg visste det på forhånd For å bevare psykisk helse og livskvalitet, så tror jeg det desverre er best å finne noen som setter mer pris på deg Anonymkode: 1b1d2...9e8 Kjenner at jeg tørket inn av å lese deg mansplaine overgangsalder, så jeg skjønner din partner . Damer kan komme i (pre)overgangsalder og i noen få tilfeller full overgangsalder i trettiårene, og du påstår at det er HELT UMULIG at ei i førtiårene føler på det. 🤣🤣🤣 Anonymkode: 14fe0...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 8. november #123 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner at jeg tørket inn av å lese deg mansplaine overgangsalder, så jeg skjønner din partner . Damer kan komme i (pre)overgangsalder og i noen få tilfeller full overgangsalder i trettiårene, og du påstår at det er HELT UMULIG at ei i førtiårene føler på det. 🤣🤣🤣 Anonymkode: 14fe0...6d2 Kjenner min ståpikk og kåthet går helt ned av kvinners ansvarsfraskrivelse for sitt eget liv og lykke. Anonymkode: f6c66...489 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #124 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 11.24): Altså, dette har vært opplyst om i årtider. Kvinners libido faller drastisk så snart de har fått barn og de blir eldre. Hvorfor bruker dere tid og energi på å diskutere med de ikke har ønske eller behov for initimitet og sex? Det er helt uforståelig for meg. Dere har noen valg, å syte og tute om det på internett blir for dumt. Patetisk rett og slett. Ta dere sammen og gjør noe med situasjonen om dere ikke er fornøyd. Anonymkode: 2012f...928 Ja en skal nok ikke se bortifra at dette er normen heller enn unntaket, at kvinner i mindre grad enn menn er opptatt av sex og at sexen dermed blir ‘fadet ut’ ettersom den innledende spenningen gir seg og en har nok av andre ting i forholdet som ‘binder’ mannen i forholdet. Antagelig veldig vanlig, men kanskje også en grunn til at mange forhold forfaller. Kanskje er dette også en indirekte grunn til at kvinner oftere går. Sexen, som er viktig for menn, forsvinner gjerne i en fase av forholdet der terskelen for å avslutte er veldig høy, med felles barn, bolig osv. Menn innfinner seg kanskje med dette, og ender med å ofre sexlivet for familien, samtidig som mye av kosen, intimiteten og de gode følelsene et godt sexliv gir forsvinner. Når småbarnsfasen gir seg og man får hodet mer over vann begynner kanskje mange kvinner å spørre seg «hvor ble det av intimiteten, lidenskapen, spenningen og kjærligheten», uten å helt forstå at de selv har bidratt til å fjerne den da de meldte seg ut av sexlivet, og legger det hele over på ham eller tenker at eneste løsning er å finne en annen partner. Jeg tror mange ‘mister’ følelsene uten å forstå at de selv egentlig rotet dem bort. Anonymkode: 7c928...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 8. november #125 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 11.22): Jeg er kvinnen i forholdet, og jeg tenner ikke lengre på mannen fordi han er en sur og stresset mannebaby, som ikke er investert i familien AS. Her må det mange handlinger til før jeg igjen har det følelsesmessige på plass for å få lyst på ham. Ikke sikkert det er det samme for dere, men kanskje er det en bakenforliggende årsak til dette? Anonymkode: 392a6...9e5 For et toxic forhold du er i da. Hvorfor gjør dere ikke noe med det? Skikkelig dårlig spiral dere er i. Anonymkode: e23cf...6df 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #126 Skrevet 8. november Akkurat sånn er det her også, bare at jeg er dama. Kan ikke huske sist han i det hele tatt tok på meg, ga meg en klem, langt mindre hadde sex. Han snakker ikke med meg mer heller, sitter bare der med den jæ..... telefonen. Jeg prøvde en uke å møte han akkurat som han møter meg. null samtale utenom absolutt nødvendig utveksling av informasjon, svare i enstavelsesord, aldri ta på han, gå å legge meg uten å si ifra/si natta, reise på jobb uten å si hade, ikke hilse når jeg kom hjem fra jobb osv Jeg tenkte kanskje han ville merke det og lure på hva som skjer. Og der tok jeg grundig feil. Enten så merket han det og syntes at det var deilig og derfor ikke sa noe, eller så er jeg så. uinteressant for han som det føles ut Anonymkode: 39f18...aa4 5
AnonymBruker Skrevet 8. november #127 Skrevet 8. november Har du tenkt på om det kan være du som er problemet? Tar du vare på deg selv? Holder deg i form, har normalt god hygiene? Og er du der for henne i hverdagen? Er du en sympatisk, hyggelig person i hverdagen? Eller er det snakk om enda et tilfelle der hun har sagt fra om et eller annet i alle år, du ignorerer for så å bli overrasket når a) du ikke får sex og b) hun tar initiativ til brudd når ungene står på egne bein? Anonymkode: a91ec...0b1 5
AnonymBruker Skrevet 8. november #128 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 10.59): Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 Du savner at hun savner sex, og da må vi jo gå utifra at du er flink i senga. For du kan absolutt ikke forvente at hun skal savne sex om dere ikke har god sex. Anonymkode: 9c6e7...298 2
AnonymBruker Skrevet 8. november #129 Skrevet 8. november Hadde det sånn med eksen, og han var overvektig og var rett og slett dårlig i senga. Aldri øyekontakt, aldri en oppmerksomhet, romantiske ord osv. Og sexen? Det var SÅ DÅRLIG. Trodde alltid det var meg det var noe feil med frem til jeg ble singel og opplevde hvordan sex kan føles. Anonymkode: 9c6e7...298 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november #130 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du savner at hun savner sex, og da må vi jo gå utifra at du er flink i senga. For du kan absolutt ikke forvente at hun skal savne sex om dere ikke har god sex. Anonymkode: 9c6e7...298 Dette! Anonymkode: 506c4...cfe 2
Lur Venn Skrevet 8. november #131 Skrevet 8. november Uten sex og intimitet av noe slag er Man vel egentlig bare venner som bor sammen 2
AnonymBruker Skrevet 8. november #132 Skrevet 8. november Lur Venn skrev (36 minutter siden): Uten sex og intimitet av noe slag er Man vel egentlig bare venner som bor sammen Om sex er det eneste som skiller kjæresten fra vennene dine, så har du et utrolig spesielt forhold til både kjæresten din og vennene dine. Anonymkode: 67422...c7d
Lur Venn Skrevet 9. november #133 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (20 timer siden): Om sex er det eneste som skiller kjæresten fra vennene dine, så har du et utrolig spesielt forhold til både kjæresten din og vennene dine. Anonymkode: 67422...c7d Legg merke til at jeg skrev både sex og intimitet 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #134 Skrevet 9. november Du må selv avgjøre om dette er ok for deg videre. "jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. " På meg virker det som du ikke gjør det. Det er helt legitimt å føle dette når man er i et forhold der rimelige behov ikke blir møtt over tid. Det er ikke en argumentasjonssak der andre kan gi deg svaret og det høres ut som du egentlig har svaret selv. Anonymkode: 0c7da...0e4
AnonymBruker Skrevet 9. november #135 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er den kvinnen. Min mann rører meg kun når det er snakk om sex, all fysisk kontakt skal ende med sex. Jeg er glad i han, men setter noen grenser. Han gidder ikke å hjelpe til med noe i hus/hage, matlaging osv. Han forholder seg ikke til overgangsalder, selv om jeg har snakket med han om det - både om kvinner og menn sin overgangsalder. Jeg trener og tar vare på min kropp og ønsker å se bra ut for min egen del, og for han sin del. Han gidder ikke å trene, vil ikke bli med på noe. Han tror fortsatt at det å gå ut en lørdagskveld er synonymt med flatfylla som om han fortsatt er 18 år gammel. Det er som om han ikke vil innse at vi blir gamle sammen, og at vi må ta hensyn til hverandre. Totalt så blir dette veldig turnoff for meg, og det er utrolig usexy når menn sutrer over at de ikke får sex. Anonymkode: 56b1f...e25 Hvordan vet du at du er den kvinnen? Du pålegger ts en masse negative ting du henter fra din opplevelse med mannen din. Anonymkode: 0c7da...0e4
AnonymBruker Skrevet 9. november #136 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan vet du at du er den kvinnen? Du pålegger ts en masse negative ting du henter fra din opplevelse med mannen din. Anonymkode: 0c7da...0e4 Man må nesten lure på om folk har falt ned fra månen innimellom. Selvfølgelig forteller hun sin historie, og ikke ts og kona sin, selv om hun kaller seg den kvinnen. Det viser til å være SOM kona til ts, og SÅ forteller hun hvorfor HUN er slik. Må gi ganske merkelige og bisarre opplevelser å ta ting så bokstavelig. 😅 Er du i tvil, så spør istedenfor å angripe. 😉 Anonymkode: 06736...484 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #137 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man må nesten lure på om folk har falt ned fra månen innimellom. Selvfølgelig forteller hun sin historie, og ikke ts og kona sin, selv om hun kaller seg den kvinnen. Det viser til å være SOM kona til ts, og SÅ forteller hun hvorfor HUN er slik. Må gi ganske merkelige og bisarre opplevelser å ta ting så bokstavelig. 😅 Er du i tvil, så spør istedenfor å angripe. 😉 Anonymkode: 06736...484 Hvorfor trenger jeg å spørre når teksten påpeker en sammenligning mellom henne selv og ts sin kone? Hvis man tror man er i samme situasjon så vil man jo svare på innlegget ut fra at man identfiserer seg med den andre, som var hele poenget, ikke at ts ER konen til ts, noe som selvfølgelig ville ha vært absurd å påstå. Her er det du som leser meg for bokstavelig. Hvis man er i tvil om situasjonen man selv er i er den samme, så kan man selv spørre ts om det forholder seg sånn eller legge inn forbehold i eget innlegg. Å anta at man kan identifisere seg med en ukjent dame fordi et problem gjør at ts eventuelt må korrigere alt som ikke ligner på grunn av en antagelse for å rette opp i inntrykket. Det er ikke noe bisart å mene dette, og innlegget er ikke et angrep, så du kan holde hersketeknikkene dine for deg selv. Anonymkode: 0c7da...0e4
AnonymBruker Skrevet 9. november #138 Skrevet 9. november Overgangsalder. Helt klart. Atarter mye tidligere enn 50 i veldig mange tilfeller. Anonymkode: 84f88...24d
AnonymBruker Skrevet 9. november #139 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 10.59): Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 Gir du henne noen kompliment av og til? Får du henne til å føle seg pen og sexy? Om ikke kan du starte der. Inviter henne ut om dere ikke gjør sånt lenger Anonymkode: ec467...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #140 Skrevet 9. november TS, er du her? Hvorfor ble du stille og ikke svarer? Anonymkode: 9146f...ef3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå