Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (3 timer siden):

Merkelig at libidoen går i taket hos mange av de samme kvinnene når de blir skilt og finner seg en ny, da! 😏

Er det fortsatt like mye futt i libidioen +/- 7 år etter at de fant seg en ny? 🤣

Alle studier viser det samme, noen år inn i et forhold så dabber ønske om sex ned for kvinner(også for menn), og jo eldre de blir så jo dement blir lysten.. Og argumentet er alltid det samme. Han gjør ikke nok husarbeid. Er det ikke da snodig at lysten er høy når de får seg en ny partner og han aldri gjør noe husarbeid hjemme fordi han er så mye på reise? 

Litt søtt egentlig at man bruker energi på å prøve å overbevise andre om at livet blir så fantastisk etter at man fant en ny partner. For det hele vil bare gjenta seg igjen og igjen. Det er biologi - og har ikke noe med husarbeid å gjøre. 

En kollega til samboer er nå på sin 6. eller 7. mann etter at hun fikk 2 barn i 20 årene med to forskjellige menn. Heldigvis (for sitt eget rykte og renome) så sluttet hun å flagge på facebook etter mann nr. 4 hvor fantastisk mann hun har fått.. 

Anonymkode: 2012f...928

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! 

Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv.  Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men  å er det helt dødt. 

Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne?

Anonymkode: 07726...227

Jeg var litt sånn i mange år, skjønte ikke selv. Men så viser det seg at alt har handlet om endringer og ubalanser i hormonene. Jeg ble helt flat i nære relasjoner og distanserte meg fra intimitet. Var ikke ett valg jeg tok men det ble sånn. Alt endret seg når jeg begynte på hormontilskudd, plutselig ble jeg ett seksuelt vesen igjen. Så hadde absolutt snakket med henne om det. Hun er i rett alder for å slite med manglende nivåer på hormoner og svingende hormonbalanse, det kan begynne fra +- 40 år og før det også.

Anonymkode: bf042...e99

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! 

Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv.  Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men  å er det helt dødt. 

Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne?

Anonymkode: 07726...227

Hun har ikke lyst på deg mer. Og enhver berøring fra deg oppleves som skummel for henne, fordi hun er livredd for sexmas. Men hun ser sikkert at dere fungerer godt sammen som foreldre for barna deres, og har nok sett på statistikker hvordan skilsmissebarn ofte sliter massivt med psyken. Så hun håper vel at dere kan oppdra barna til de er ute av redet før dere skilles. Slik er det hvert fall for min del. 

Anonymkode: 2d502...e80

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det så nøye med da ?   Sålenge dere fungerer saman som par, samarbeider om barn og familie så  bør sexen vera av  underordnet betydning. 

Mange par lever heilt utmerket utan sex, og  de  finner andre trivselgleder hos hverandre en sex.  

Anonymkode: bac8b...7a6

Klart det er nøye. Altfor tidlig med sextørke når man er i 50-åra.
Man kan kanskje leve helt utmerket som par i 80-åra uten sex, da forstår jeg at man kan være fornøyd uten. Men selv da beholdes kanskje noe varme, berøring, bekreftelse, klemmer, hudkontakt. 
Jeg nekter å tro at "mange par lever helt utmerket uten sex" om det er par i 40-50 årene, da er i såfall den ene parten eller begge utro. 

Anonymkode: 5fd30...767

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kvinner bytter sex i husarbeid.

Anonymkode: a3269...0c4

Så lite du har forstått...!

Nei, kvinner bytter ikke sex i husarbeid. 

Kvinner flest ønsker seg en voksen, moden, likeverdig partner!

Dette innebærer at begge to deler på ansvar med hus, hjem, barn ++. For å være voksen innebærer at man tar ansvar for eget liv, og ikke tror at andre skal rydde, vaske, ordne opp for deg. Å være voksen innebærer at man forstår dette, og også at man forstår at i gode relasjoner må begge bidra, vise omsorg og respekt og oppmerksomhet, emosjonell nærhet, humor... 

Når alt dette er på plass, da vil også lysten til å være der...

Anonymkode: 5d297...387

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, kvinner som bruker ordet "mannebaby" er det noe veldig infantilt over, samtig som hersketeknikken er veldig gjenkjennelig og banal.

Hva syns du best at passer på en voksen mann som oppfører seg som et barn da? 

Tenker du at det er en mann en kvinne har lyst på, en hun er som en mamma for? 

Anonymkode: c176b...e92

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis dette ender opp med et spørsmål om husarbeid vs. sex, så er det bare å glemme hele dama og bo alene.
Ingen trenger kone for å vaske tøy og rydde. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er  normalt at kvinner ikke vil ha sex fra 30 års alderen. Det har jeg erfart. Mange kvinner har ikke behov for intimitet og sex. 

Anonymkode: b52da...102

Det skjer sikkert, men vanlig er det ikke..det som derimot er relativt vanlig er at kvinner sier at de ikke har lyst/interesse/behov for å unngå ett problem. Det er også selvsagt en realitet at livet skjer og i perioder med barn osv så kan det være mindre lyst fordi man er overstimulert, overarbeidet og utslitt. Og har nok med å bare overleve. Spesielt om man er med en partner som ikke akkurat går ut av sitt gode skinn for å bidra. En annen veldig vanlig årsak er at kvinnen er misfornøyd med innsatsen på soverommet og ikke orker å bare være en cum dump for mannen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så lite du har forstått...!

Nei, kvinner bytter ikke sex i husarbeid. 

Kvinner flest ønsker seg en voksen, moden, likeverdig partner!

Dette innebærer at begge to deler på ansvar med hus, hjem, barn ++. For å være voksen innebærer at man tar ansvar for eget liv, og ikke tror at andre skal rydde, vaske, ordne opp for deg. Å være voksen innebærer at man forstår dette, og også at man forstår at i gode relasjoner må begge bidra, vise omsorg og respekt og oppmerksomhet, emosjonell nærhet, humor... 

Når alt dette er på plass, da vil også lysten til å være der...

Etter 3 millioner innlegg på KG om at hvis man ikke gjør husarbeid så FÅR man ikke sex så har jeg forstått akkurat det jeg trenger, takk. Bare å se på tråden her, det. 

Du må gjerne drive ordgyteri om hvordan du mener det henger sammen, men essensen er: Hvis du ikke gjør husarbeid får du ikke sex.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva syns du best at passer på en voksen mann som oppfører seg som et barn da? 

Tenker du at det er en mann en kvinne har lyst på, en hun er som en mamma for? 

Anonymkode: c176b...e92

Hvilke menn er det som oppfører seg som et barn her? Ser ingen. Mener du TS?

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke den rette. Åpenbart! 

Anonymkode: 444ac...900

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er ikke den rette. Åpenbart! 

Anonymkode: 444ac...900

Dette. Den rette har man lyst på helt uavhengig om oppvasken er tatt.

Anonymkode: bd20a...7fd

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er nøye. Altfor tidlig med sextørke når man er i 50-åra.
Man kan kanskje leve helt utmerket som par i 80-åra uten sex, da forstår jeg at man kan være fornøyd uten. Men selv da beholdes kanskje noe varme, berøring, bekreftelse, klemmer, hudkontakt. 
Jeg nekter å tro at "mange par lever helt utmerket uten sex" om det er par i 40-50 årene, da er i såfall den ene parten eller begge utro. 

Anonymkode: 5fd30...767

Da får du bare nekte å tro det du, men det finnes faktisk par som ikke er utro. Jeg og mannen hadde ikke sex på over 10 år, og verken jeg eller han var utro. Vi har begge opplevd utroskap i tidligere forhold og vet hvor jævlig det er.

Anonymkode: 9146f...ef3

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det så nøye med da ?   Sålenge dere fungerer saman som par, samarbeider om barn og familie så  bør sexen vera av  underordnet betydning. 

Mange par lever heilt utmerket utan sex, og  de  finner andre trivselgleder hos hverandre en sex.  

Anonymkode: bac8b...7a6

Ja, det er lett å si, men hvis ene parten føler seg trist uten nærhet, så er jo ikke det greit! 

Anonymkode: dc084...60c

AnonymBruker
Skrevet

Det beste hadde nok vært å kommunisere om dette og gjøre det igjen om dere har gjort det før. 

Jeg tror at mange kvinner må ha det bra sammen med partner for å ha lyst på sex og det å bli sett og verdsatt er viktig. Menn og kvinner kan nok være litt ulike der i mange tilfeller. 

Jeg ser for eksempel forskjell på nåværende forhold og tidligere forhold. Tidligere forhold så hadde jeg ikke lyst på sex med han i det hele tatt fordi han ikke satte pris på meg, vi kommuniserte ikke godt og intimitet utenom sex var ikke viktig for han. Jeg må ha nærhet gjennom klemmer, sitte i armkroken, ligge på armen, kyss, stryke på og få og gi gode ord og handlinger. Det var ikke på plass og han klarte ikke å gi meg det jeg ønsket. Ulike behov rett og slett. 

Med nåværende partner er de tingene på plass, men også her kan lysten gå litt opp og ned. Vi har allikevel nærheten og intimiteten på andre måter selv om lysten ikke er på topp. 

Det er for øvrig tull at menns sexlyst holder seg høy hele livet. Menns sexlyst blir også påvirket av alder, stress og andre faktorer. 

Det kan selvfølgelig også være at lysten på sex ikke er der noe særlig hos henne, men jeg synes det er rart at hun ikke har behov for noe som helst intimitet. Eller er hun redd for at intimitet alltid er en invitasjon til sex? Jeg vet jo ikke om dette er relevant for deres situasjon, men jeg tror at når den ene sliter med lyst så er det viktig å ikke mase og å ikke ta alle initieringer til intimitet som en invitasjon til sex.

Uansett, så burde hun ta det på alvor. Klart mange blir mettet av en travel hverdag med barn, jobb og alt mulig som skal ordnes, men det er også viktig å ta vare på forholdet til partner. Barna deres er jo også ganske store nå og da har man mer tid til å finne tilbake til hverandre. 

Anonymkode: 02292...e87

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter 3 millioner innlegg på KG om at hvis man ikke gjør husarbeid så FÅR man ikke sex så har jeg forstått akkurat det jeg trenger, takk. Bare å se på tråden her, det. 

Du må gjerne drive ordgyteri om hvordan du mener det henger sammen, men essensen er: Hvis du ikke gjør husarbeid får du ikke sex.

Igjen... så lite du har forstått...!

Det handler ikke om husarbeidet, men det handler om at å gi f... i å selv ta ansvar i eget forhold, eget liv, for egen familie og hjem - det viser at man heller ikke respekterer eller bryr seg nok om sin partner.

Kvinner i gode forhold har en mann (eller kvinne) som tar ansvar for seg selv, for felles hjem, for barna i familien, for familien.

Om en partner ikke tar ansvar for dette, så oppfører seg voksent og modent, da gis det inntrykk av at denne partneren er en man ikke kan stole på, ikke kan søke støtte hos, ikke kan regne med. For en partner som ser på sin ektefelle/samboer som hushjelp, kokk, barnepasser, organisator osv. som skal gjøre det han selv ikke gidder, det er en partner sunne, oppegående kvinner minster lysten på. 

Løsningen er enkel hvis akkurat dette er problemet - ta ansvar for eget liv, oppfør deg som en voksen, ikke forvent at kona skal ta alt slik din mor gjorde da du selv var tre år. 

Men, videre diskusjon rundt dette blir bare en avsporing, for vi vet ikke noe som helst om dette er relevant i Ts sitt tilfelle eller ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner bytter sex i husarbeid.

Ikke min erfaring. Som mann som gjør 90 % av alt i og utenfor huset, blir det fortsatt svært lite sex. Faktisk mister jeg lysten etter husarbeid, da kona ikke anerkjenner innsatsen i ord eller handling.

Anonymkode: 7ce76...ff1

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst på mannen min fordi han maser, klager og er uhygienisk. Han er i tillegg mye syk og kjefter opp ungene for små bagateller. 

Anonymkode: 81e02...d92

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest tråden,men si at du vil åpne forholdet. Spent på den reaksjonen, for som regel vil partneren få sjokk og gå i tenkeboksen. Har lest det før i flere tråder her på KG

Anonymkode: f3f7e...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er helt vanlig for kvinner i 40-50 årene. Hormonnivåene synker drastisk. 

Anonymkode: 45a0b...061

Og da stikker mannen. Finner seg ei yngre og mer villig. Midtlivskrisen er tøff for begge kjønn

Anonymkode: f3f7e...d1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...