AnonymBruker Skrevet 6. november #41 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg hadde bare ikke sexlyst rett og slett og du kunne ikke tvinge meg om du ville heller. Vi har ikke hatt sex på mer enn ti år Anonymkode: 9146f...ef3 Det der hadde jeg aldri i verden giddet. Og det sier vel bare at mannen din er en tøffel uten selvrespekt som ikke tar tak å sier i fra eller går når han blir dissrespektert av partneren sin på det groveste i over 10 år... Anonymkode: 08d82...77c 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #42 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannebaby er faktisk helt korrekt beskrevet. Jeg kan forklare hvorfor folk bruker den benevnelsen. Menn som oppfører seg som ett barn, ved å spille dum når det kommer til evnene sine. Surver over at de må noe de ikke vil, som å passebsine egne barn. Rydde vaske osv. Disse fins i hopetall. Noen menn er også sjalu på sine egne barn. I mange situasjoner som har de til og med bekreftet det. Lista er laaaaang Anonymkode: af5cd...d6d Har du belegg for påstandene dine, at det faktisk er fagfolk som sier seg enig med deg? For av de alle de studier jeg har lest om forskjell mellom menn og kvinner, oppdragelse og ansvar - så har jeg aldri, til dags dato hverken lest eller hørt om at noen fagfolk har konkludert med at menn kategoriseres som noen mannebabyer. Senest forrige uke så var det en flott artikkel om akkurat denne problemstillingen, der hvor kvinner ble konfrontert med om deres måte var den eneste måte å organisere et hjem på var den rette. Og konklusjonen var langt i fra at menn var noen babyer, det ville bare bli gjort annerledes. Anonymkode: 2012f...928 2 4
Strigiformes Skrevet 6. november #43 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 Hadde dette vært meg så hadde jeg følt meg torturert! Hadde ikke taklet det. 3 1
Ulla Ullsokk Skrevet 6. november #44 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Anonymkode: 2012f...928 Merkelig at libidoen går i taket hos mange av de samme kvinnene når de blir skilt og finner seg en ny, da! 😏 3 9
AnonymBruker Skrevet 6. november #45 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Atferden er ekstremt usexy, er poenget. Kvinner tenner ikke på mannebabyer. Anonymkode: 4f1e8...478 Kan så være, men jeg skjønner ikke relevansen til tråden. Du anntar TS er en mannebaby? På hvilket grunnlag? Anonymkode: 20291...139 2 1
Ulla Ullsokk Skrevet 6. november #46 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis ikke for alle. 🤷♀️Jeg fikk enorm sexlyst fra 0 sexlyst. Anonymkode: 9146f...ef3 Og min har vært stabil/høy hele veien. Selv med han jeg ble skilt fra, fordi jeg RESPEKTERTE han, selv om jeg ikke kunne være samme med han lenger. Men har venninner med skikkelig bra menn som likevel mangler lyst og noen ble bedre med hormoner. Så det kan nok være flere grunner. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 6. november #47 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan så være, men jeg skjønner ikke relevansen til tråden. Du anntar TS er en mannebaby? På hvilket grunnlag? Anonymkode: 20291...139 Fordi mangel på respekt er det første som gjør kvinner utennbare? 7
AnonymBruker Skrevet 6. november #48 Skrevet 6. november Ulla Ullsokk skrev (Akkurat nå): Fordi mangel på respekt er det første som gjør kvinner utennbare? På hvilket grunnlag anntar du at TS ikke respekterer sin kone? Anonymkode: 20291...139 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #49 Skrevet 6. november Denne tråden ble kjønnskrig med en gang. KG, ass ... Anonymkode: 20291...139 1 1
Ulla Ullsokk Skrevet 6. november #50 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hvilket grunnlag anntar du at TS ikke respekterer sin kone? Anonymkode: 20291...139 Det er en mulighet for at kona hans ikke respekterer han, altså hvis han er en «mannebaby» som lar kona gjør alt hjemme. Men det er bare en av flere muligheter. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #51 Skrevet 6. november Ulla Ullsokk skrev (2 minutter siden): Det er en mulighet for at kona hans ikke respekterer han, altså hvis han er en «mannebaby» som lar kona gjør alt hjemme. Men det er bare en av flere muligheter. Jeg skjønner ikke vitsen med å komme med slike antagelser. Anonymkode: 20291...139 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #52 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannebaby faktisk.. Så hinsides barnslig og dumt uttrykk at jeg ikke har ord. Ordets brukes som hersketeknikk for å devaluere mannen og oppheve seg selv. 99,99% av tilfellene har det heller ingen rot i virkeligheten. På samme måte som om mannen gjentagende skulle sagt til kona si at hun er nevrotisk og hysterisk med all hormonsvingningene som alltid avsluttes med den konstante hulkingen og gråtinga. For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Anonymkode: 2012f...928 Jeg er på vei inn i overgangsalderen. Men jeg kan fint tenne på andre menn, men mannen min tenner meg ikke i det hele tatt. Han oppfører seg faktisk som et barn. "Åh. Ingen lager frokost til meg" " Jeg får aldri kos". Irriterende klaging på alt mulig. Aldri noen som lager mat til meg heller, jeg er voksen og klarer fint å lage meg mat selv. Og ønsker man kos så er det en tid og sted for det. Klage på at man ikke får sex midt på dagen med flere unger/ungdommer til stede i huset. Er faktisk ikke bare å få på soverommet for en runde. Så kjenner at mannebaby er en tittel jeg absolutt kan kjenne meg igjen i. Føles som jeg bor med et ekstra barn. Anonymkode: 83a5a...672 1 1 7
AnonymBruker Skrevet 6. november #53 Skrevet 6. november Ts, har dere forsøkt parterapi? Sexolog? Snakker dere godt sammen? Det virker på meg som om dere ikke har snakket om hvorfor hennes lyst er blitt borte - og kanskje viktigere hvorfor hun også har stoppet helt å ønske nærhet (en klem, stryke på, kyss osv.). Hva sier hun selv om dette? Du sier at hun aldri har hatt stor sexlyst, og dessverre tror jeg mange av svarene ligger der. Det hadde vært noe helt annet hvis hun tidligere hadde hatt god sexlyst. Men, som andre har vært innom, så er en kvinnes sexlyst også nært knyttet til hvordan mannen på andre områder enn sex viser at han liker henne, setter pris på henne, bryr seg, har omsorg for henne og ikke minst respekterer henne. Jeg sier ikke at dette gjelder deg, Ts, men deler dere på ansvar i hjemmet og med barna? Ikke bare det overfladiske, men at du også bidrar til å holde orden på hva dere trenger å handle inn, planlegge bursdager og høytider, få kabalen til å gå opp ved å være forberedt før situasjonene kommer? Og tar du like mye som hun gjør uten at du må bli bedt om det, viser du at du ser på alt dette som en naturlig del av ditt ansvar som partner og familiefar? (Jeg sier ikke at du ikke gjør det, men noen menn mener de bidrar mye, mens de i realiteten bare gjør en liten brøkdel av alt kona gjør, fordi de ikke egentlig har oversikt over hva det faktisk krever å organisere og gjøre familien, hjemmet, hverdag og høytider til noe funksjonelt for alle i familien.) Jeg er kvinne som har hatt høy sexlyst hele livet, også gjennom og nå såvidt etter overgangsalderen. Men, de mennene jeg har vært sammen med har uten unntak også gjort sin del, og gjort det uoppfordret, også mannen nå. Jeg har gjennom livet faktisk aldri hatt en krangel om husarbeid eller annen arbeidsfordeling. Det har vært noen diskusjoner om jeg eller han er lei av å alltid gjøre bestemte oppgaver og ønsker å dele på det, men det har bare vært snakket normalt om, og så har vi funnet en ordning hvor vi deler på slike oppgaver. Det har også alltid vært naturlig at den ene gjør mer i perioder der den andre er i dårlig form, syk, har en ekstra hektisk periode på jobb eller lignende - og like viktig, den andre viser da at dette settes pris på, at det ikke tas for gitt, og at den gjengjelder det på samme naturlige måte når situasjonen snur. Noe av hemmeligheten - som bare burde vært helt naturlig og opplagt - det er å aldri ta den andre og det den gjør for gitt, men alltid vise at man ser den andre og det den gjør, og vise at man setter pris på den andre, ikke bare for det den gjør, men enda viktigere hvem den er. Og ikke minst, at begge to (det må være en gjensidighet her!) har bevisste tanker og ønsker om å alltid jobbe for å bevare et godt forhold og bevare nærheten. For å greie dette må man kommunisere godt, for gjør man det kan man løse utfordringer før de blir problemer. Og med alt dette i bunn vil man også lettere takle større motgang som alle vil møte i livet, enten det er en eller begge to som opplever motgangen. Anonymkode: 5d297...387 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #54 Skrevet 6. november Det er veldig spesielt å høre om de motsatte tilfellene. Hun jeg er sammen med nå, ja har høyt libido, og har etter eget utsagn hatt det hele livet. Hun presterte å gifte seg med en fyr som ble helt avskrudd, etter at ungene var lagd. Han hverken krevde eller tilbød nærhet av noe slag. Ingen tegn til at han har våknet opp som singel heller. Mannebabyer er en reell greie, men vi skal ikke glemme at lyst kan være en iboende ting, som absolutt kan bli borte. Det er også mange eksempler på par som tror de kan sette hverandre på pause, mens de dyrker "prosjekt familie". Hør Nrk's podkast Havarikommisjonen. Anonymkode: b166e...921 2 2
Pippi Lotta Skrevet 6. november #55 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mitt forhold er på vei dit, hun skjønner det heller ikke helt, også later hun som alderen er grunnen, noe som selvsagt er tull siden hun er i 40 årene. Selv vurderer jeg å forlate henne, jeg sybes det rett og slett er et brudd premissene som vi gikk inn i forholdet for, jeg ville jo aldri i verden blitt sammen med noen som var sånn om jeg visste det på forhånd For å bevare psykisk helse og livskvalitet, så tror jeg det desverre er best å finne noen som setter mer pris på deg Anonymkode: 1b1d2...9e8 Hvorfor er det tull at det kan henge sammen med alder? Om hun er i 40 årene er det jo gått mulig at det handler om overgangs alderen. Om du ikke tåler en periode uten sex så får du jo bare gå, men jeg vil si det er du som bryter med premisene for forholdet. Alle kvinner går jo gjenom overgangs alderen, så med mindre du er analfabet så har du jo vært klat over at dette mest sansynligvis ville skje på et tidspunkt. 3
Pippi Lotta Skrevet 6. november #56 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, jeg har hatt sex med maaange i 40 årene, og i gjennomsnitt er kvinner kåtere i 40 årene etter min erfaring, de er ofte helt umettelig. Så selv om det kan være noe biologisk grunn, så tviler jeg sterkt på det, da ville hun jo vist interesse for å gjøre situasjonen bedre. Og man trenger vel ikke være kåt for å kose og være intime, det ville jo vært rart Anonymkode: 1b1d2...9e8 Sukk, dette var merkelig logik dynes jeg. Overgans alderen er jo en fase, og det er ikke sånn at den starter på 40 års dagen og sluter på 50 års fagen.... Du kan selfølgelig ha hat mye sex med kvinner i 40 åra som ikke har kommet i overgansalderen, noen som ikke har mistet lysten på tros av overgansalderen eller med noen som har fått lysten tilbake, uten at det betyr at det ikke er veldig vanlig at kvinner i overgangsalderen mister lysten. Så er det jo helt naturlig at du ikke har sex med de kvinnene som er i en fase hvor de har mistet lysten, for de har jo ikke lyst til å ha sex med deg.... Det er forøvrig sånn at mange kvinner raporterer at sex livet blir bedre etter at de paserer 40, men da snaker de jo ikke om perioden hvor veldig mannge kvinner mister lysten. 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #57 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var også sånn før, null sexlyst og null intimitet. Men jeg viste mannen min kjærlighet og at jeg elsker ham på andre måter. Jeg hadde bare ikke sexlyst rett og slett og du kunne ikke tvinge meg om du ville heller. Vi har ikke hatt sex på mer enn ti år og plutselig da jeg ble 42 skjedde det noe, fikk skikkelig sexlyst og ville bare være intim med mannen min. Vi klemmer hver dag, kjærtegner hverandre, kysser og vi har sex som aldri før. Han sier at han har fått ny kone og kone som er 🔥i senga.🤭Og sier at han ikke angrer ett sekund på at han ble og ikke gikk. Vi er som forelsket på nytt i hverandre og nyter det. Du har 2 valg: å bli eller å gå, det er opp til deg. Det er DU som vet om kona di er verdt å bli for. Anonymkode: 9146f...ef3 Håper det varer for deg. Jeg hadde også en skikkelig opptur i 40 årene. Så kom overgangsalderen og har siden jeg ble ca 51 hatt null sexlyst. Det er helt dødt Anonymkode: eab23...9db 1 1 1
Pippi Lotta Skrevet 6. november #58 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, dette har vært opplyst om i årtider. Kvinners libido faller drastisk så snart de har fått barn og de blir eldre. Hvorfor bruker dere tid og energi på å diskutere med de ikke har ønske eller behov for initimitet og sex? Det er helt uforståelig for meg. Dere har noen valg, å syte og tute om det på internett blir for dumt. Patetisk rett og slett. Ta dere sammen og gjør noe med situasjonen om dere ikke er fornøyd. Anonymkode: 2012f...928 Dette er jo ikke sant... Det er menn sit libido som synker etter 40, kvinner flest opplyser at sex livet blir bedre etter 40. Skal man bytte ut partner hver gang man ikke matcher 100% på alle plan, er det vel ikke noen grun til å gå inn i forhold i det helle tatt. Så skal man ikke bruke tid eller energi på å prøve og fikse et forhold, er det vel enklest for alle om man bare holder seg på tinder... 1 1
Pippi Lotta Skrevet 6. november #59 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 Det hlres ut som en vanskelig situasjon TS og slike utfordringer kan være veldig vanskelige å snake om, så mit første råd ville være parterapi! Det kan bli lettere å snake sammen når man får litt støte og veiledning. Det finnes mange grunner til at lyst kan forsvine (ovetgansalder, kjedsomhet, konflikter, sykdom, overbelastninger og mye mer), men den eneste som kan gi svar er konen din. Så skal dere sammen få til en løsning, tror jeg hjelp til å ta de vanskelige samtalene er lurt.
AnonymBruker Skrevet 6. november #60 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Okay hehe, for meg er det omvendt; som 45 åring har jeg mer lyst og livsglede enn på mange år. Nå dømmer du et helt kjønn under ett her 😁🥂 Hilsen dame. Anonymkode: 3b0d6...fa2 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå