AnonymBruker Skrevet 6. november #21 Skrevet 6. november Hun er vel i overgangsalderen? Er helt normalt at hormonene roter det til. Kanskje det er dér man skal starte, i stedenfor å skrive på KG. Anonymkode: 9971b...296 6 4
AnonymBruker Skrevet 6. november #22 Skrevet 6. november Har ts tenkt over at kona kanskje er lesbisk? Anonymkode: d68d1...e19 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #23 Skrevet 6. november Jeg var også sånn før, null sexlyst og null intimitet. Men jeg viste mannen min kjærlighet og at jeg elsker ham på andre måter. Jeg hadde bare ikke sexlyst rett og slett og du kunne ikke tvinge meg om du ville heller. Vi har ikke hatt sex på mer enn ti år og plutselig da jeg ble 42 skjedde det noe, fikk skikkelig sexlyst og ville bare være intim med mannen min. Vi klemmer hver dag, kjærtegner hverandre, kysser og vi har sex som aldri før. Han sier at han har fått ny kone og kone som er 🔥i senga.🤭Og sier at han ikke angrer ett sekund på at han ble og ikke gikk. Vi er som forelsket på nytt i hverandre og nyter det. Du har 2 valg: å bli eller å gå, det er opp til deg. Det er DU som vet om kona di er verdt å bli for. Anonymkode: 9146f...ef3 3 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #24 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er helt vanlig for kvinner i 40-50 årene. Hormonnivåene synker drastisk. Anonymkode: 45a0b...061 Tydeligvis ikke for alle. 🤷♀️Jeg fikk enorm sexlyst fra 0 sexlyst. Anonymkode: 9146f...ef3 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #25 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er helt vanlig for kvinner i 40-50 årene. Hormonnivåene synker drastisk. Anonymkode: 45a0b...061 Vel, jeg har hatt sex med maaange i 40 årene, og i gjennomsnitt er kvinner kåtere i 40 årene etter min erfaring, de er ofte helt umettelig. Så selv om det kan være noe biologisk grunn, så tviler jeg sterkt på det, da ville hun jo vist interesse for å gjøre situasjonen bedre. Og man trenger vel ikke være kåt for å kose og være intime, det ville jo vært rart Anonymkode: 1b1d2...9e8 3 6
AnonymBruker Skrevet 6. november #26 Skrevet 6. november Ja, jeg er kvinnen i forholdet og sliter også med lyst. Forskjellen mellom kona til TS og meg er vel at jeg virkelig forsøker å få den tilbake. Jeg ønsker STERKT å få sexlysten tilbake! Føles nesten ut som at jeg har mistet en kroppsdel. Jeg er 42 år og har vel egentlig slitt med lysten de siste 5 årene. Mannen min var utrolig frustrert i starten. Og da tvang jeg meg selv til å bare ha sex for å holde husfreden. Det hjalp nok ikke på sexlysten min for å si det sånn. De siste årene har han mer eller mindre akseptert situasjonen. Det er ikke et kosttilskudd jeg ikke har prøvd og alt av tips og triks for å få lysten tilbake har blitt forsøkt. Ikke får jeg hormoner heller fordi legen mener at jeg ikke er i overgangsalderen. Vi har sex ca en gang i måneden nå og jeg vet at mannen min ønsker oftere. Jeg har sagt at jeg elsker han og familien vår, men at jeg ikke holder han i fengsel. Jeg forstår om han ønsker å dra. Mannen min har også måtte gå noen runder med seg selv. Ønsker han å leve med så lite sex? Konklusjonen hans nå er hvertfall at han syns det er viktigere med familien vår, vennskapet vårt og samholdet vi har rundt barna. Men vi har også tross alt fortsatt sex selv om det er sjeldent. Jeg husker i tenårene som jeg diskuterte med en venninne. Da forstod vi IKKE hvordan noen kvinner bare kunne slutte å ha sex med mannen sin. Sex som var så digg! JADDA. Så plutselig er jeg der selv. Og jeg forstår at for en mann som er viril og sulten på sex selv om han er 80 ikke klarer å sette seg inn i hvordan en kvinne som har mistet lysten helt har det. Det er ikke gøy!! Jeg føler på mye skam og utilstrekkelighet. Kjære TS. Om sex er så viktig for deg så anbefaler jeg deg å gå fra kona di. Det å mase, trygle og be har motsatt virkning. Anonymkode: 34c06...80f 1 11
AnonymBruker Skrevet 6. november #27 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig stort sett dette som er årsaken. De kvinnene med emosjonelt tilgjengelige menn som bidrar med sin del i huset uten å bli mast på og som ellers har godt humør og ikke drar deg ned har også lyst på sex med han. En mann som bare er sur, tverr, lat, kjip, og egoistisk har man ikke lyst på. De faller mer og mer fra jo større barna blir, gidder knapt reise seg fra sofaen og sovner gjerne et par timer der mens kona må stå for det meste. Anonymkode: addaf...d38 Har du NOE belegg som bekrefter påstandene dine? Eller er dette bare blitt en fin innøvd greie for kvinnene å si. Anonymkode: 2012f...928 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. november #28 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er kvinnen i forholdet, og jeg tenner ikke lengre på mannen fordi han er en sur og stresset mannebaby, som ikke er investert i familien AS. Her må det mange handlinger til før jeg igjen har det følelsesmessige på plass for å få lyst på ham. Ikke sikkert det er det samme for dere, men kanskje er det en bakenforliggende årsak til dette? Anonymkode: 392a6...9e5 Det er jo tydeligvis ikke tilfellet, med mindre kona kona til TS ikke har kommunisert sannferdig. Og det er jo ikke spesielt tillitsvekkende, for forholdet heller, hvis det er slik. Anonymkode: a3269...0c4
AnonymBruker Skrevet 6. november #29 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 Om du skal gå fra henne må du nesten finne ut av selv. I mitt tilfellet så endte det med at jeg ikke lenger ville klemme henne, kysse henne, og i alle fall ikke ha sex med henne. Jeg valgte å gå til slutt, og har ikke angret et sekund. Jeg fokuserer på barna, og har et veldig godt samarbeid med mammaen. Ikke noe bitterhet, bare aksept for at vi ikke kunne gi hverandre det vi trengte. Så, for min del har lite endret seg i forhold til relasjonen mellom meg og eksen, sammenlignet med hvordan vi var sammen de siste par årene. Barna virker også mye mer harmonisk, noe jeg tror skyldes at de ser en pappa og mamma som har det bra, også når vi er sammen alle sammen. Vi gikk igjennom akkurat det samme du beskriver her. Vi prøvde parterapi og sexolog. Ingenting hjalp. Anonymkode: a8aa8...45b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #30 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannebaby faktisk.. Så hinsides barnslig og dumt uttrykk at jeg ikke har ord. Ordets brukes som hersketeknikk for å devaluere mannen og oppheve seg selv. 99,99% av tilfellene har det heller ingen rot i virkeligheten. På samme måte som om mannen gjentagende skulle sagt til kona si at hun er nevrotisk og hysterisk med all hormonsvingningene som alltid avsluttes med den konstante hulkingen og gråtinga. For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Anonymkode: 2012f...928 Ja, kvinner som bruker ordet "mannebaby" er det noe veldig infantilt over, samtig som hersketeknikken er veldig gjenkjennelig og banal. Anonymkode: a3269...0c4 5 6
AnonymBruker Skrevet 6. november #31 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er et viktig poeng. Mange menn bidrar lite med hus og hjem, forventer full oppvartning. Voks opp, mannebabyer! Anonymkode: b7828...32e Så fikk du sagt det selv om det ikke er tilfelle her. Sikkert såååå fornøyd du nå. Anonymkode: a3269...0c4 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #32 Skrevet 6. november TS, du ser på svarene her at de fleste KG-mannehaterne tar parti med din kone og har allerede stemplet deg som mannebaby, emosjonell amøbe og en lat drittsekk. Det er nok en del kvinner av denne typen som man kan risikere å treffe i virkeligheten også, så watch out hvis du velger å lete etter noen som ikke har surnet helt på din vei videre i livet. Men ikke ta råd fra KG-kjerringene, de fleste er bare bitre, selvsentrerte og ensomme. Anonymkode: a3269...0c4 4 5
AnonymBruker Skrevet 6. november #33 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS, du ser på svarene her at de fleste KG-mannehaterne tar parti med din kone og har allerede stemplet deg som mannebaby, emosjonell amøbe og en lat drittsekk. Det er nok en del kvinner av denne typen som man kan risikere å treffe i virkeligheten også, så watch out hvis du velger å lete etter noen som ikke har surnet helt på din vei videre i livet. Men ikke ta råd fra KG-kjerringene, de fleste er bare bitre, selvsentrerte og ensomme. Anonymkode: a3269...0c4 Herregud Anonymkode: d91b4...aa2 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #34 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS, du ser på svarene her at de fleste KG-mannehaterne tar parti med din kone og har allerede stemplet deg som mannebaby, emosjonell amøbe og en lat drittsekk. Det er nok en del kvinner av denne typen som man kan risikere å treffe i virkeligheten også, så watch out hvis du velger å lete etter noen som ikke har surnet helt på din vei videre i livet. Men ikke ta råd fra KG-kjerringene, de fleste er bare bitre, selvsentrerte og ensomme. Anonymkode: a3269...0c4 En skal være glad at kvinner i virkeligheten er mye mer oppegående enn på KG 😅 Anonymkode: 1b1d2...9e8 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. november #35 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannebaby faktisk.. Så hinsides barnslig og dumt uttrykk at jeg ikke har ord. Ordets brukes som hersketeknikk for å devaluere mannen og oppheve seg selv. 99,99% av tilfellene har det heller ingen rot i virkeligheten. På samme måte som om mannen gjentagende skulle sagt til kona si at hun er nevrotisk og hysterisk med all hormonsvingningene som alltid avsluttes med den konstante hulkingen og gråtinga. For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Anonymkode: 2012f...928 Mannebaby er faktisk helt korrekt beskrevet. Jeg kan forklare hvorfor folk bruker den benevnelsen. Menn som oppfører seg som ett barn, ved å spille dum når det kommer til evnene sine. Surver over at de må noe de ikke vil, som å passebsine egne barn. Rydde vaske osv. Disse fins i hopetall. Noen menn er også sjalu på sine egne barn. I mange situasjoner som har de til og med bekreftet det. Lista er laaaaang Anonymkode: af5cd...d6d 6 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 6. november #36 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 Uff! Så leit. Jeg tror mange par kan bli gående i en trøttsom loop. Hvor den ene ikke har lyst på sex, mens den andre vil. Alle berøringer blir plutselig «skumle» fordi den som ikke har lyst på sex kan oppfatte de som et forsøk på initiativ til sex. Så plutselig opphører alle berøringer og kjærtegn. Vips så har man blitt «romkamerater» som deler samme seng, barn, økonomi og kalender, men som ikke er kjærester. Jeg ville investert i parterapi. Parterapi er ingen kvikk-fiks, og det gir ingen garanti for verken sex, eller et lykkelig ekteskap. Men det kan hende at dere begge får noen verktøy i hverdagen. Og hvis det til slutt ender opp i et brudd - så kanskje dere har fått arbeidet dere igjennom et par ting? Da er det heller ingen andre som kan si i ettertid «at man ikke har prøvd». 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #37 Skrevet 6. november Mannebaby er en mann som blir sur når han bes om å tørke av benken etter seg eller bruke dobørsten etter seg selv. Som forventer at klærne hans blir vasket og hengt opp. Som aldri vasker badet på eget initiativ. Som ikke bryr seg om å skifte på sengen. Anonymkode: 4f1e8...478 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #38 Skrevet 6. november Dette er den viktigste faktoren til at menn i all hovedsak er utro når de er 50+. I 20- og 30-årene er det kvinner som er mest utro, menn er stort sett fornøyde. Vi menn tar det dog igjen senere i livet, og totalt sett er vi mye mer utro på grunn av det. Kvinners lyst går litt opp og ned i livet, menns holder seg høyt. Anonymkode: 20291...139 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #39 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannebaby er en mann som blir sur når han bes om å tørke av benken etter seg eller bruke dobørsten etter seg selv. Som forventer at klærne hans blir vasket og hengt opp. Som aldri vasker badet på eget initiativ. Som ikke bryr seg om å skifte på sengen. Anonymkode: 4f1e8...478 Hva har dette med sex å gjøre? Anonymkode: 20291...139 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #40 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har dette med sex å gjøre? Anonymkode: 20291...139 Atferden er ekstremt usexy, er poenget. Kvinner tenner ikke på mannebabyer. Anonymkode: 4f1e8...478 8 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå