AnonymBruker Skrevet 6. november #1 Skrevet 6. november Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 3 8
AnonymBruker Skrevet 6. november #2 Skrevet 6. november Mitt forhold er på vei dit, hun skjønner det heller ikke helt, også later hun som alderen er grunnen, noe som selvsagt er tull siden hun er i 40 årene. Selv vurderer jeg å forlate henne, jeg sybes det rett og slett er et brudd premissene som vi gikk inn i forholdet for, jeg ville jo aldri i verden blitt sammen med noen som var sånn om jeg visste det på forhånd For å bevare psykisk helse og livskvalitet, så tror jeg det desverre er best å finne noen som setter mer pris på deg Anonymkode: 1b1d2...9e8 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. november #3 Skrevet 6. november Hun forstår ikke poenget med sex og intimitet med DEG. Stor forskjell på det og ikke ønske det generelt sett. Anonymkode: 7ae61...964 14 15
AnonymBruker Skrevet 6. november #4 Skrevet 6. november Normalt. Hun er ærlig hvertfall. Men hvorfor i all verden avtalte du med henne at bare hun skulle initiere når hun sa hun faktisk glemmer det. Du satt deg selv i en skvis og nå er du sur hun ikke initierer selv om hun sa hun glemmer det. Anonymkode: d0e0f...766 9 1
Soft mann Skrevet 6. november #5 Skrevet 6. november Eg ble skilt av samme grunn, men eg ventet altfor lenge før eg skilte meg. kanskje kona di godtar at du har en elskerinne? 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #6 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Normalt. Hun er ærlig hvertfall. Men hvorfor i all verden avtalte du med henne at bare hun skulle initiere når hun sa hun faktisk glemmer det. Du satt deg selv i en skvis og nå er du sur hun ikke initierer selv om hun sa hun glemmer det. Anonymkode: d0e0f...766 Å glemme det er det samme som å ikke ha lyst, så hvorfor ta initiativ om hun ikke har lyst? Hvis ikke hun gjør noe med det, så vil det aldri bli bra igjen, men det tviler jeg sterkt på det blir uansett Anonymkode: 1b1d2...9e8 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #7 Skrevet 6. november Jeg er kvinnen i forholdet, og jeg tenner ikke lengre på mannen fordi han er en sur og stresset mannebaby, som ikke er investert i familien AS. Her må det mange handlinger til før jeg igjen har det følelsesmessige på plass for å få lyst på ham. Ikke sikkert det er det samme for dere, men kanskje er det en bakenforliggende årsak til dette? Anonymkode: 392a6...9e5 17 2 16
AnonymBruker Skrevet 6. november #8 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei! Vi er en familie på 4 med to barn i tenårene. Vi er ish 50, og alt er stabilt, men i diskusjoner så kommer det frem at kona ikke forstår poenget med intimitet eller sex. Jeg klarer ikke mer, jeg føler meg ignorert, alene, desperat og skuffet/trist. Vi har holdt å kranglet om dette i flere år, og en periode hadde vi sex når jeg ba om det fordi hun «glemte» å initiere. Underveis kom det frem at hun ble med på sex kun fordi jeg ønsket sex. Jeg sa da at det ikke funker for meg, så jeg sa at vi kun har sex når hun initierer fremover. Hun «glemmer» jo, ønsker ikke eller trenger ikke osv. Dette medfører at vi ikke lenger har sex eller intimitet. Dvs det et ingen kjærtegn gjennom hverdagen, klem, kyss eller «jeg elsker deg» osv. Hun virker å bare ha koblet fra alt. Hun har aldri vært så flink på sånt tidligere, men å er det helt dødt. Hva tenker dere? Noen tips? Er dette normalt? Burde jeg akseptere dette eller gå fra henne? Anonymkode: 07726...227 Glemmer hun det på samme måte som du glemmer å fikse opp ting i heimen? Anonymkode: 8322e...1c9 12 10
AnonymBruker Skrevet 6. november #9 Skrevet 6. november Altså, dette har vært opplyst om i årtider. Kvinners libido faller drastisk så snart de har fått barn og de blir eldre. Hvorfor bruker dere tid og energi på å diskutere med de ikke har ønske eller behov for initimitet og sex? Det er helt uforståelig for meg. Dere har noen valg, å syte og tute om det på internett blir for dumt. Patetisk rett og slett. Ta dere sammen og gjør noe med situasjonen om dere ikke er fornøyd. Anonymkode: 2012f...928 8 5
AnonymBruker Skrevet 6. november #10 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er kvinnen i forholdet, og jeg tenner ikke lengre på mannen fordi han er en sur og stresset mannebaby, som ikke er investert i familien AS. Her må det mange handlinger til før jeg igjen har det følelsesmessige på plass for å få lyst på ham. Ikke sikkert det er det samme for dere, men kanskje er det en bakenforliggende årsak til dette? Anonymkode: 392a6...9e5 Mannebaby faktisk.. Så hinsides barnslig og dumt uttrykk at jeg ikke har ord. Ordets brukes som hersketeknikk for å devaluere mannen og oppheve seg selv. 99,99% av tilfellene har det heller ingen rot i virkeligheten. På samme måte som om mannen gjentagende skulle sagt til kona si at hun er nevrotisk og hysterisk med all hormonsvingningene som alltid avsluttes med den konstante hulkingen og gråtinga. For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Anonymkode: 2012f...928 11 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. november #11 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er kvinnen i forholdet, og jeg tenner ikke lengre på mannen fordi han er en sur og stresset mannebaby, som ikke er investert i familien AS. Her må det mange handlinger til før jeg igjen har det følelsesmessige på plass for å få lyst på ham. Ikke sikkert det er det samme for dere, men kanskje er det en bakenforliggende årsak til dette? Anonymkode: 392a6...9e5 Dette er et viktig poeng. Mange menn bidrar lite med hus og hjem, forventer full oppvartning. Voks opp, mannebabyer! Anonymkode: b7828...32e 12 1 7
AnonymBruker Skrevet 6. november #12 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mitt forhold er på vei dit, hun skjønner det heller ikke helt, også later hun som alderen er grunnen, noe som selvsagt er tull siden hun er i 40 årene. Selv vurderer jeg å forlate henne, jeg sybes det rett og slett er et brudd premissene som vi gikk inn i forholdet for, jeg ville jo aldri i verden blitt sammen med noen som var sånn om jeg visste det på forhånd For å bevare psykisk helse og livskvalitet, så tror jeg det desverre er best å finne noen som setter mer pris på deg Anonymkode: 1b1d2...9e8 Dette er helt vanlig for kvinner i 40-50 årene. Hormonnivåene synker drastisk. Anonymkode: 45a0b...061 9 7
AnonymBruker Skrevet 6. november #13 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er kvinnen i forholdet, og jeg tenner ikke lengre på mannen fordi han er en sur og stresset mannebaby, som ikke er investert i familien AS. Her må det mange handlinger til før jeg igjen har det følelsesmessige på plass for å få lyst på ham. Ikke sikkert det er det samme for dere, men kanskje er det en bakenforliggende årsak til dette? Anonymkode: 392a6...9e5 Det er veldig stort sett dette som er årsaken. De kvinnene med emosjonelt tilgjengelige menn som bidrar med sin del i huset uten å bli mast på og som ellers har godt humør og ikke drar deg ned har også lyst på sex med han. En mann som bare er sur, tverr, lat, kjip, og egoistisk har man ikke lyst på. De faller mer og mer fra jo større barna blir, gidder knapt reise seg fra sofaen og sovner gjerne et par timer der mens kona må stå for det meste. Anonymkode: addaf...d38 6 8
AnonymBruker Skrevet 6. november #14 Skrevet 6. november Er det så nøye med da ? Sålenge dere fungerer saman som par, samarbeider om barn og familie så bør sexen vera av underordnet betydning. Mange par lever heilt utmerket utan sex, og de finner andre trivselgleder hos hverandre en sex. Anonymkode: bac8b...7a6 7 4
Pilleville Skrevet 6. november #15 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Normalt. Hun er ærlig hvertfall. Men hvorfor i all verden avtalte du med henne at bare hun skulle initiere når hun sa hun faktisk glemmer det. Du satt deg selv i en skvis og nå er du sur hun ikke initierer selv om hun sa hun glemmer det. Anonymkode: d0e0f...766 Det var jo fordi han ikke ville at ho skulle ha sex med han bare fordi han ville. Vil sei at det var fint av han, men no viser virkligheten at ho vil ikke med han. 4 2
Verbena Skrevet 6. november #16 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veldig stort sett dette som er årsaken. De kvinnene med emosjonelt tilgjengelige menn som bidrar med sin del i huset uten å bli mast på og som ellers har godt humør og ikke drar deg ned har også lyst på sex med han. En mann som bare er sur, tverr, lat, kjip, og egoistisk har man ikke lyst på. De faller mer og mer fra jo større barna blir, gidder knapt reise seg fra sofaen og sovner gjerne et par timer der mens kona må stå for det meste. Anonymkode: addaf...d38 Nå vet ikke jeg hva som er majoriteten i de fleste hjem der manglende sex fra en av partene er et tema. Men akkurat dette er fasiten for mitt nå avsluttede ekteskap. Jeg ble til slutt kvalm av tanken på å være intim med en sånn mann. Jeg savnet sex og intimitet, men levde heller i sølibat fram til skilsmissen enn å ha sex med en jeg ikke fikset å være intim med. 7 2 5
AnonymBruker Skrevet 6. november #17 Skrevet 6. november Dette er ikke normalt. Selv venner som bor sammen, trenger og gir hverandre intimitet i form av klemmer ol. Det et ikke bare sex som mangler i deres forhold, hun virker litt likegyldig generelt. Nå sier ikke du hverfall dynamikken mellom dere er, og hva hun trenger for å føle seg elsket (og kåt). Min partner har mye mindre lyst enn meg, men jeg vet hva som får ham til å føle seg sett, hørt og kåt. Og han elsker klemmer uansett om han vil ha sex. Anonymkode: d91b4...aa2 1 5
AnonymBruker Skrevet 6. november #18 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (31 minutter siden): For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Anonymkode: 2012f...928 Det skjer med menn også, det. Alle får mindre lyst når de er 50 med massevis ansvar mens kroppen får stadig flere vondter og krøll. Men er stor forskjell på mindre lyst og 0 lyst. Anonymkode: d91b4...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #19 Skrevet 6. november Det er fort gjort å havne i en negativ spiral når det kommer til nærhet. Hormonnivåene faller (dette kan starte tidlig i 40-årene til den over som mente kona ikke var der ennå), hverdagen har innhentet en for fullt og oppgavene står i kø. Den ene har mer lyst enn den andre. Den med minst lyst trekker seg unna for ikke å gi falske forhåpninger, den med mest lyst strekker seg etter den andre, som så trekker seg mer unna igjen osv. Så løsningen er å vurdere å starte med hormonbehandling, starte å finne hverandre litt på nytt og være nysgjerrig på hverandre og Lytte. Uansett er du avhengig av at hun er interessert i å finne ut av det, om ikke er det gjerne på tide å gå videre. Anonymkode: 5b0c3...277 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. november #20 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Mannebaby faktisk.. Så hinsides barnslig og dumt uttrykk at jeg ikke har ord. Ordets brukes som hersketeknikk for å devaluere mannen og oppheve seg selv. 99,99% av tilfellene har det heller ingen rot i virkeligheten. På samme måte som om mannen gjentagende skulle sagt til kona si at hun er nevrotisk og hysterisk med all hormonsvingningene som alltid avsluttes med den konstante hulkingen og gråtinga. For de som ikke er bedre opplyst så faller kvinnens libido som et lodd med årene, og når overgangsalderen banker på døra så er sexlyst, eller ønske om sex et helt dødt tema for majoriteten av kvinner. Anonymkode: 2012f...928 Nei, for å forklare at hun ikke har lyst på en som oppfører seg som sønnen hennes på 17 år. Kvinner har lyst på en voksen partner, ikke en som oppfører seg som en gutt på hybel. Anonymkode: c176b...e92 5 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå