Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det går ikke an først si noe rasistisk og  kansellere det med å si man ikke er rasist. Ikke-rasister velger ikke å si rasistiske ting. 

uansett er ikke «utlendinger» samfunnets farligste gruppe. Den gruppen er menn. Uavhengig av alder, hudfarge, etnisk bakgrunn, religion etc er menn til fare for sine omgivelser. 

Anonymkode: 8692a...31d

Men når feks en butikkdame svarer "vi bruker ikke det melet så mye her" blir overveid som rasistisk. Da har det gått for langt. 

Anonymkode: 7dbaf...c3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Traktor skrev (7 timer siden):

Du burde kanskje ikke belære andre om rasisme, med dine svært sexistiske holdninger? 

Du kan jo sammenligne tallene over overfallsvoldtekter, voldelige overfall og ran i Oslos gater gjennomført av kvinner kontra menn og se hva du finner? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går ikke an først si noe rasistisk og  kansellere det med å si man ikke er rasist. Ikke-rasister velger ikke å si rasistiske ting. 

uansett er ikke «utlendinger» samfunnets farligste gruppe. Den gruppen er menn. Uavhengig av alder, hudfarge, etnisk bakgrunn, religion etc er menn til fare for sine omgivelser. 

"Samtlige anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er begått av ikke-vestlige innvandrere, ifølge politiets tall."

https://www.nrk.no/norge/voldtektsmenn-er-ikke-vestlige-1.6567955

Dessverre så har både politi og myndigheter sluttet med å gi ut denne typen informasjon, det er absolutt ingen grunn til å tro at dette har blitt bedre med årene.

Anonymkode: d69f8...0d3

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Går alene om natten overalt i Oslo.

Ikke noe problem.

Anonymkode: e13d0...cff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min tanke: hva i alle dager er en «klovnehornlyd»??

Anonymkode: 84c3e...390

Sånn:

https://youtu.be/x3SxEOvAOEg

Anonymkode: fb935...2f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har vel vært slik de siste 35 åra i Oslo og andre store byer ,hjem fra fest på natta. Går du ikke alene. Hadde vi ingen å gå med tok vi taxi.

Anonymkode: 21c6a...3c9

Men det er jo farlig å ta taxi.

Anonymkode: 77dce...8ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For litt siden da jeg skulle hjem fra byen. Mistet jeg bussen min og måtte gå et stykkke, og valgte å gå i 20 min til mitt bosted. Dette var rundt 2 på natta. 

Det var ingen som gikk hjem på det tidspunktet, kun jeg. Når jeg gikk forbi en tbane stasjon og hadde gått et lite stykke. Hørte jeg en  klovnehorn lyd.  Jeg tittet bak meg og så ingenting, men igjen hørte jeg lyden og det gjentok seg. Fikk litt grøsninger av å tenke på dette i etterkant. Har i etterkant tenkt at det ikke er anbefalt å ferdes alene så seint på natta.  Hva er deres tanker?

Anonymkode: da8d8...3e1

Når du har slik engstelig personlighet så tenker jeg det beste for alle parter er at du holder deg hjemme om ingen har mulighet eller anledning til å være med deg. 

Anonymkode: ad971...c30

• Liker 4
Skrevet
Traktor skrev (10 timer siden):

Du burde kanskje ikke belære andre om rasisme, med dine svært sexistiske holdninger? 

Det er hva ALL forskning på feltet sier. 

Det er ikke sexisme å si at menn står får nesten all vold, voldtekt og annen grov kriminalitet. 

De er et overveldende flertall i alle nevnte kategorier.

Jeg er født og oppvokst i Oslo og har til gode å oppleve noe ubehagelig med noen med "utenlandsk" utseende.

Har dog dessverre hatt flere opplevelser. 

Anonymkode: 10ceb...037

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg gikk hjem ofte om natta for 30 år siden på Oslo øst. 

Anonymkode: 84c3e...390

Gjorde ikke vi. Var mye ute i helgene i den tiden.  Men vi var en gjeng som tok veien sammen hjem eller tok jeg taxi . Var mye rart som skjedde da også.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men det er jo farlig å ta taxi.

Anonymkode: 77dce...8ef

Hvor ofte har skjedd.?. 

Skrevet

Kjøp deg forsvarsspray eller hårspray du har i veska, ts. Eller det bør vel de fleste damer ha, uansett om de bor i Oslo eller ei.

Anonymkode: 8bec8...144

Skrevet

Har aldri opplevd noe ubehagelig selv, har bodd på majorstua, i sentrum og i gamle oslo. Da jeg var yngre gikk jeg gjerne alene midt på natta, men jeg har alltid unngått parker og steder som ikke er opplyst. Men jeg kjenner meg alltid litt engstelig, jeg bruker ikke ørepropper på natta. Sånn har det vært alle steder jeg har bodd.

Nå etter at jeg har fått barn er jeg nok litt mer engstelig. Men heldigvis går bussen hit jeg bor hele døgnet. Ville kanskje tatt oslo taxi om jeg ikke var i nærheten av en buss. Men nå er det mange år siden jeg var ute på byen sent. 

Anonymkode: 87c27...ce8

Skrevet

For litt siden da jeg skulle hjem fra byen. Mistet jeg bussen min og måtte gå et stykkke, og valgte å gå i 20 min til mitt bosted. Dette var rundt 2 på natta. 

Det var ingen som gikk hjem på det tidspunktet, kun jeg. Når jeg gikk forbi en tbane stasjon og hadde gått et lite stykke. Hørte jeg en  klovnehorn lyd.  Jeg tittet bak meg og så ingenting, men igjen hørte jeg lyden og det gjentok seg. Fikk litt grøsninger av å tenke på dette i etterkant. Har i etterkant tenkt at det ikke er anbefalt å ferdes alene så seint på natta.  Hva er deres tanker?

Nå er Oslo stort sett en trygg by. Men skjønner din utrygghet. 
Selv hadde jeg en skremmende opplevelse i sommer. Hvor jeg bestemte meg for å gå hjem etter en tur på byen. 
Etter at jeg forlot utestedet etter stengetid følte jeg på en uro, uten at jeg kunne sette fingeren på det. 
Siden det var så fint og varmt bestemte  jeg meg for å gå langs Akerselva etter Sannerbrua gjennom Vøyenparken. Der ble jeg oppmerksom på en mørkhudet mann i caps og hettegenser som gikk like bak meg. Når jeg økte farten så gjorde han også det og når jeg tok av fra hovedstien fulgte også han etter. Kan vel trygt si jeg aldri har blitt så fort edru før med hjertet langt opp i halsen. 
Det var ikke en sjel ute, men jeg tror jeg ble reddet (fra et overfall/voldtekt) da jeg så en mann som var ute og luftet hunden sin hvor jeg tok kontakt og ba han pent om han kunne følge meg hjem til jeg var trygg. Hettemannen forsvant forøvrig som en skygge da jeg tok kontakt med hundemannen. 

Anonymkode: 7193d...3aa

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg ferdes aldri alene på natten – uansett hvor jeg befinner meg.

Det er ikke trygt for oss kvinner.

Anonymkode: 4cf58...25c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

- Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

Er ikke rasisme når det bygger på fakta.

Samtlige overfallsvoldtekter er av ikke-vestlige innvandrere i Oslo. Så for damer i Oslo er faktisk utlendinger den farligste gruppen.

Anonymkode: 91a2b...1f5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel ikke noe bedre å være sexistisk som du er enn å være rasistisk...

Anonymkode: a3ef1...760

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nå er Oslo stort sett en trygg by. Men skjønner din utrygghet. 
Selv hadde jeg en skremmende opplevelse i sommer. Hvor jeg bestemte meg for å gå hjem etter en tur på byen. 
Etter at jeg forlot utestedet etter stengetid følte jeg på en uro, uten at jeg kunne sette fingeren på det. 
Siden det var så fint og varmt bestemte  jeg meg for å gå langs Akerselva etter Sannerbrua gjennom Vøyenparken. Der ble jeg oppmerksom på en mørkhudet mann i caps og hettegenser som gikk like bak meg. Når jeg økte farten så gjorde han også det og når jeg tok av fra hovedstien fulgte også han etter. Kan vel trygt si jeg aldri har blitt så fort edru før med hjertet langt opp i halsen. 
Det var ikke en sjel ute, men jeg tror jeg ble reddet (fra et overfall/voldtekt) da jeg så en mann som var ute og luftet hunden sin hvor jeg tok kontakt og ba han pent om han kunne følge meg hjem til jeg var trygg. Hettemannen forsvant forøvrig som en skygge da jeg tok kontakt med hundemannen. 

Anonymkode: 7193d...3aa

Dette har skjedd meg også, forskjellen var bare at mannen fulgte etter meg på god avstand helt hjem og stoppet da jeg gikk inn døra hjemme. Han gjorde aldri noe tegn til å ta kontakt og jeg så han aldri igjen. 

Har tenkt på det i ettertid og kommet fram til at det er like sannsynlig at han ville følge med at jeg kom meg trygt hjem, som at han ville gjøre meg noe vondt. 

Anonymkode: bbfd2...f95

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Null problem å ferdes som kvinne, alene, i Oslo, på kvelds eller nattestid. 

Joda, overfallsvoldtekter skjer av og til, dessverre. 
Men folk blir også drept av lynnedslag, is som smelter fra høye bygninger, folk blir påkjørt, osv. 
Man kan ikke sikre seg mot alt. 

Jeg tror at man om kvelden kan bli mer redd og mer oppmerksom.
Når mørket faller så forsvinner jo lyset. Ting virker skumlere i mørket. 
Tror folk kan bli mer redde for å treffe på gjenger eller enslige menn. 

Særlig hvis det er menn med en annen etnisitet.

Men å bli engstelig er ikke ensbetydende med at man faktisk er i fare.
I mange tilfeller så er det jo bare snakk om folk som er på vei hjem fra jobb, eller på vei til jobb.  

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Oslo er ikke en skummel eller farlig by for noen uavhengig av kjønn eller etnisitet. Det finnes skumle og farlige mennesker alle steder der det finnes mennesker og ja, i en større by så finnes det flere mennesker og dermed flere farlige, men det gjør ikke byen farligere i seg selv.

Den lyden ts hørte feks er det motsatt av farlig selv om ts oppfatta det som ubehagelig farga av sine tanker om situasjonen og lyden. Klovner er skumle i følge filmer og serier men lyden er fortsatt ikke farlig. Det var bare et øyeblikk der ts lot frykten ta vedkommende på litt villere veier enn nødvendig. Man blir ikke jakta på av drapsklovner i Oslo og overgripere har desverre ikke lydvarsling før de slår til.

Anonymkode: c7bab...f2c

Skrevet
Thyra skrev (6 timer siden):

Du har gått alene i Oslo et par ganger på dagtid. Det er vel ingen som har sagt at man bør unngå å gå alene på dagen.

Det går nok bra langt mer enn 95 % av tilfellene også. Men man kan selvsagt være uheldig å være på feil sted til feil tid.

Var nok det jeg prøvde å si 😄 Ikke så lett med disse ordene alltid 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...