AnonymBruker Skrevet i går, 22:57 #1 Skrevet i går, 22:57 For litt siden da jeg skulle hjem fra byen. Mistet jeg bussen min og måtte gå et stykkke, og valgte å gå i 20 min til mitt bosted. Dette var rundt 2 på natta. Det var ingen som gikk hjem på det tidspunktet, kun jeg. Når jeg gikk forbi en tbane stasjon og hadde gått et lite stykke. Hørte jeg en klovnehorn lyd. Jeg tittet bak meg og så ingenting, men igjen hørte jeg lyden og det gjentok seg. Fikk litt grøsninger av å tenke på dette i etterkant. Har i etterkant tenkt at det ikke er anbefalt å ferdes alene så seint på natta. Hva er deres tanker? Anonymkode: da8d8...3e1 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Hvem er det som anbefaler at man ikke går alene ute om natten? Anonymkode: 931d7...094 8
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Når jeg var yngre så brydde jeg meg ikke å gå ute om nettene, men nå som jeg er eldre så liker jeg det ikke lenger. Men du hadde all grunn å stole på magefølelsen din og den var ikke god, så det var godt det gikk bra og du kom deg hjem i sikkerhet! Mange syke folk, og nå er det så mange utenlendinger også’ Nei, jeg er ikke rasistisk, men det er et faktum. Gatene er mer utrygge med de luskende rundt! Anonymkode: 53b12...2a0 4 3
sofie777 Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Jeg tenker at så lenge du går målrettet mot der du skal, ikke stopper (annet på evt busstopp om du tar bussen), så går det greit. Det er naturligvis steder (spesielt i Oslo) du bør unngå, men som regel går det bra. De fleste som tar noen er i et miljø der man vet at det kan skje noe (for å si det løst), men er du ikke det, så tror jeg ikke det er noe problem. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg var yngre så brydde jeg meg ikke å gå ute om nettene, men nå som jeg er eldre så liker jeg det ikke lenger. Men du hadde all grunn å stole på magefølelsen din og den var ikke god, så det var godt det gikk bra og du kom deg hjem i sikkerhet! Mange syke folk, og nå er det så mange utenlendinger også’ Nei, jeg er ikke rasistisk, men det er et faktum. Gatene er mer utrygge med de luskende rundt! Anonymkode: 53b12...2a0 Det går ikke an først si noe rasistisk og kansellere det med å si man ikke er rasist. Ikke-rasister velger ikke å si rasistiske ting. uansett er ikke «utlendinger» samfunnets farligste gruppe. Den gruppen er menn. Uavhengig av alder, hudfarge, etnisk bakgrunn, religion etc er menn til fare for sine omgivelser. Anonymkode: 8692a...31d 9 7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Det har vel vært slik de siste 35 åra i Oslo og andre store byer ,hjem fra fest på natta. Går du ikke alene. Hadde vi ingen å gå med tok vi taxi. Anonymkode: 21c6a...3c9
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når jeg var yngre så brydde jeg meg ikke å gå ute om nettene, men nå som jeg er eldre så liker jeg det ikke lenger. Men du hadde all grunn å stole på magefølelsen din og den var ikke god, så det var godt det gikk bra og du kom deg hjem i sikkerhet! Mange syke folk, og nå er det så mange utenlendinger også’ Nei, jeg er ikke rasistisk, men det er et faktum. Gatene er mer utrygge med de luskende rundt! Anonymkode: 53b12...2a0 Faktum og faktum, fru blom. Kriminalitet i Oslo har gått nedover i 20-30 år. Gatene er ikke "mer utrygge med de luskende rundt". Du har funnet opp den statistikken i ditt eget hode. Anonymkode: 0e185...1bc 2 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Høres ut som en Halloween-fest som var ferdig og noen ventet på en taxi eller Bolt. kunne skjedd både i Sandefjord eller Elverum. Ingen grunn til panikk. Ufarlig Anonymkode: 1b797...b2f 3 2
Traktor Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det går ikke an først si noe rasistisk og kansellere det med å si man ikke er rasist. Ikke-rasister velger ikke å si rasistiske ting. uansett er ikke «utlendinger» samfunnets farligste gruppe. Den gruppen er menn. Uavhengig av alder, hudfarge, etnisk bakgrunn, religion etc er menn til fare for sine omgivelser. Anonymkode: 8692a...31d Du burde kanskje ikke belære andre om rasisme, med dine svært sexistiske holdninger? 3 1
Mardina Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden (endret) Har gått alene et par ganger i Oslo. Riktignok ikke på natten. Men jeg tenker at så lenge man oppfører seg normalt, så går det greit stort sett. Oslo er ikke en så fæl og skummel by, som mange skal ha det til 😊 Jeg har vært der mye i det siste og ikke opplevd noe ufint 😊 I hvert fall ikke på de stedene jeg har vært. Endret 10 timer siden av Mardina Endret litt
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det har vel vært slik de siste 35 åra i Oslo og andre store byer ,hjem fra fest på natta. Går du ikke alene. Hadde vi ingen å gå med tok vi taxi. Anonymkode: 21c6a...3c9 Jeg gikk hjem ofte om natta for 30 år siden på Oslo øst. Anonymkode: 84c3e...390
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For litt siden da jeg skulle hjem fra byen. Mistet jeg bussen min og måtte gå et stykkke, og valgte å gå i 20 min til mitt bosted. Dette var rundt 2 på natta. Det var ingen som gikk hjem på det tidspunktet, kun jeg. Når jeg gikk forbi en tbane stasjon og hadde gått et lite stykke. Hørte jeg en klovnehorn lyd. Jeg tittet bak meg og så ingenting, men igjen hørte jeg lyden og det gjentok seg. Fikk litt grøsninger av å tenke på dette i etterkant. Har i etterkant tenkt at det ikke er anbefalt å ferdes alene så seint på natta. Hva er deres tanker? Anonymkode: da8d8...3e1 Min tanke: hva i alle dager er en «klovnehornlyd»?? Anonymkode: 84c3e...390 7
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det har vel vært slik de siste 35 åra i Oslo og andre store byer ,hjem fra fest på natta. Går du ikke alene. Hadde vi ingen å gå med tok vi taxi. Anonymkode: 21c6a...3c9 Jeg er oppvokst i Oslo. Og gått mye alene hjem fra byen, aldri opplevd noe ubehagelig. Anonymkode: 35e95...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden Mardina skrev (24 minutter siden): Har gått alene et par ganger i Oslo. Riktignok ikke på natten. Men jeg tenker at så lenge man oppfører seg normalt, så går det greit i 95% av tilfellene. Oslo er ikke en så fæl og skummel by, som mange skal ha det til 😊 Jeg har vært der mye i det siste og ikke opplevd noe ufint 😊 I hvert fall ikke på de stedene jeg har vært. Jeg bor i Osl8, og går i byen på kveld og natt flere ganger i uka. Jeg har aldri opplevd noe skremmende Med din statistikk skulle jeg hatt mer enn 5 ubehagelige hendelser i året. Hva i all verden bygger du dine 5% går ikke bra på Anonymkode: 736e0...09e 2 2
Mardina Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i Osl8, og går i byen på kveld og natt flere ganger i uka. Jeg har aldri opplevd noe skremmende Med din statistikk skulle jeg hatt mer enn 5 ubehagelige hendelser i året. Hva i all verden bygger du dine 5% går ikke bra på Anonymkode: 736e0...09e Det var bare et tall. Det er ikke noe å henge seg opp i.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Skrevet 22 timer siden Mardina skrev (36 minutter siden): Har gått alene et par ganger i Oslo. Riktignok ikke på natten. Men jeg tenker at så lenge man oppfører seg normalt, så går det greit i 95% av tilfellene. Oslo er ikke en så fæl og skummel by, som mange skal ha det til 😊 Jeg har vært der mye i det siste og ikke opplevd noe ufint 😊 I hvert fall ikke på de stedene jeg har vært. 95 % av tilfellene? Så i 5% av tilfellene går det galt med deg?? går mye alene i Oslo om natten, og det har gått i greit 100% av tilfellene. Anonymkode: 4db0a...704
Mardina Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 95 % av tilfellene? Så i 5% av tilfellene går det galt med deg?? går mye alene i Oslo om natten, og det har gått i greit 100% av tilfellene. Anonymkode: 4db0a...704 Les hva jeg skriver over
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvem er det som anbefaler at man ikke går alene ute om natten? Anonymkode: 931d7...094 https://www.nrk.no/stor-oslo/14-overfallsvoldtekter-i-oslo-i-fjor_-_-ekstra-problematisk-at-det-forties-1.16133530 Anonymkode: d6414...2ab 1
Thyra Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden Mardina skrev (5 timer siden): Har gått alene et par ganger i Oslo. Riktignok ikke på natten. Men jeg tenker at så lenge man oppfører seg normalt, så går det greit i 95% av tilfellene. Oslo er ikke en så fæl og skummel by, som mange skal ha det til 😊 Jeg har vært der mye i det siste og ikke opplevd noe ufint 😊 I hvert fall ikke på de stedene jeg har vært. Du har gått alene i Oslo et par ganger på dagtid. Det er vel ingen som har sagt at man bør unngå å gå alene på dagen. Det går nok bra langt mer enn 95 % av tilfellene også. Men man kan selvsagt være uheldig å være på feil sted til feil tid. 1 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det har vel vært slik de siste 35 åra i Oslo og andre store byer ,hjem fra fest på natta. Går du ikke alene. Hadde vi ingen å gå med tok vi taxi. Anonymkode: 21c6a...3c9 Har bodd i Oslo i 20 år og alltid gått akkurat der det passer meg når det passer meg. Bor på østkanten og har aldri opplevd noe ubehagelig. Har et par ganger opplevd at menn har fulgt meg hjem fordi de har blitt bekymret over at jeg har gått, det er vel det «skumleste» jeg har opplevd. Taxi derimot, det styrer jeg unna. Veldig mye ekkelt som foregår i taxi, en undersøkelse allerede for 15 år siden (før Bolt og taxi appene kom) viste at 20% av kvinner i Oslo hadde hatt en ubehagelig opplevelse i Taxi med taxisjåfører. Tar mye heller banen eller går enn å ta taxi. Anonymkode: bbfd2...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå