AnonymBruker Skrevet 5. november #1 Skrevet 5. november Jeg er i 30 årene. Har jobbet som servitør og stuepike på hotell i mange(17) år. Nå er jeg leder for servitører og renhold. Vi leier ofte inn folk på renhold i travle perioder. Da får vi ofte mannfolk i 40- 50 årene. De har ingen respekt for meg. De gjør ikke det de får beskjed om. Når jeg gir beskjed om det, så hisser de seg opp og finner på unnskyldninger. Dette sliter meg ut. Hvordan takle dette bedre? Har snakket med byrået som vi bestiller folk fra om dette. Men de har ingen andre å sendre. Er ikke mange som vil jobbe som renholder Anonymkode: a75b2...d64 2
Fjaselina Skrevet 5. november #2 Skrevet 5. november Det er vel ikkje andre alternativ enn å bli meir bitch. Eller i alle fall vere tydelig på kva som er forventa, og du må vise at du er sjef. Eller leder. 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #3 Skrevet 5. november Det er en ekstrem tøff bransje å være leder i. Har dessverre ikke noen råd annet enn at du må være veldig sterk for å holde ut. Anonymkode: 6eb92...f2a
Brunello Skrevet 5. november #4 Skrevet 5. november Fjaselina skrev (5 minutter siden): Det er vel ikkje andre alternativ enn å bli meir bitch. Eller i alle fall vere tydelig på kva som er forventa, og du må vise at du er sjef. Eller leder. Dette er nok grunnen til at så mange her inne mener sjefen er dust.
blvck Skrevet 5. november #5 Skrevet 5. november Hvis firmaet dere leier tjenester av ikke kan levere (de gjør ikke jobben), så burde man vel leid fra et annet firma? Tenker derfor du bør ta det opp med egen ledelse, som har ansvar for hvem de leier tjenester av. Ellers er det desverre slik at mange menn ikke har repsekt for kvinner, og særlig yngre kvinner. Jeg har desverre ingen gode råd utover å ta det opp med egen ledelse slik at du får råd og veiledning fra de nær deg 🙏 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #6 Skrevet 5. november Nå blir jeg selvsagt stemplet som rasist, men jeg gjetter disse mennene kommer fra en annen kultur? Om du har oppegående mannlig kollega, få ham til å gi dem beskjed om hva de skal gjøre. Har dessverre erfaring med at det er det eneste som virker… Anonymkode: c37ad...d73 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #7 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i 30 årene. Har jobbet som servitør og stuepike på hotell i mange(17) år. Nå er jeg leder for servitører og renhold. Vi leier ofte inn folk på renhold i travle perioder. Da får vi ofte mannfolk i 40- 50 årene. De har ingen respekt for meg. De gjør ikke det de får beskjed om. Når jeg gir beskjed om det, så hisser de seg opp og finner på unnskyldninger. Dette sliter meg ut. Hvordan takle dette bedre? Har snakket med byrået som vi bestiller folk fra om dette. Men de har ingen andre å sendre. Er ikke mange som vil jobbe som renholder Anonymkode: a75b2...d64 Det første du gjør er å fortelle dem at dette er uakseptabel adferd. Det neste er å skrive avvik og sende til «byrået» de kommer fra, gitt at de ikke er dine faktiske underordnede. Og om de ikke endrer seg så må dere bytte byrå. Firmaet du jobber for er jo ikke tjent med å ha menn gående i gangene som ikke kan eller vil kontrollere eget sinne. Det vil rasere et eventuelt godt rykte de har eller hadde. Tips som kan fungere retning emosjonelle menn er å ikke svare på en eventuell lang «tantrum» de kommer med, men heller gjøre som med småunger - distrahere. Husk at du ikke har med smarte folk å gjøre. De er idioter, rent intellektuelt. Du er, gitt at din iq er normal, fullt ut i stand til å rundlure dem. Legg en plan. Og begynn å snu dem. Det er ikke moro arbeid, men det er heller ikke vanskelig arbeid. Folk som stadig får emosjonelle sammenbrudd retning sinne har adferd som et barn i 2-4 års alder - behandle dem intellektuelt som om de er der. Og du er på riktig nivå. Ikke forsøk å bruke logikk - bruk manipulasjon. Anonymkode: d6916...1d2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #8 Skrevet 6. november Dette er jo selvsagt ikke akseptabelt. Synes du bør ta det opp internt og legge det frem som at dere ikke mottar de tjenestene dere kjøper. Høres jo ut som at det kan være brudd på avtalen. Kan du også gjøre noe med måten du utfører lederrollen, utover "å gi dem beskjed"? Å være leder er mer enn det. Anonymkode: 293af...3ba
mamanodrama Skrevet 6. november #9 Skrevet 6. november Hvis dette er et gjentagende problem uansett hvilke menn de sender, så hadde jeg gått noen runder om egen lederstil. Jeg har hatt mange sjefer opp gjennom som ikke evner å lede. Kjenner igjen problemstillingen, da, jeg har vært i samme situasjon. En gang eller to har jeg måttet til slutt bare sette skapet så grundig på plass at de nesten ble litt redde. Menn flest har store problemer med å skulle ledes av en kvinne og ihvertfall en som er yngre enn dem. Det blir gjerne mye kukmåling i starten.
AnonymBruker Skrevet 6. november #10 Skrevet 6. november Å utvikle lederegenskaper er ikke gjort over natten. Kursing og utdannelse hjelper litt, erfaring hjelper mye. Jeg er mellomleder og har, som deg, jobbet i underordnede stillinger i mange år. Du er sikkert vant til å ta imot instrukser og kjeft fra dårlige ledere og «småsjefer», og selvfølelsen kan til tider være lav. Du må skaffe deg baller, rett og slett. Stå på ditt og ikke gi deg. La det få konsekvenser for de som ikke hører etter. Jeg er eneste kvinne i min avdeling og jobber utelukkende med menn. Anonymkode: 3b8de...c22
AnonymBruker Skrevet 6. november #11 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å utvikle lederegenskaper er ikke gjort over natten. Kursing og utdannelse hjelper litt, erfaring hjelper mye. Jeg er mellomleder og har, som deg, jobbet i underordnede stillinger i mange år. Du er sikkert vant til å ta imot instrukser og kjeft fra dårlige ledere og «småsjefer», og selvfølelsen kan til tider være lav. Du må skaffe deg baller, rett og slett. Stå på ditt og ikke gi deg. La det få konsekvenser for de som ikke hører etter. Jeg er eneste kvinne i min avdeling og jobber utelukkende med menn. Anonymkode: 3b8de...c22 Du kan ha så fine lederskap kurser som du vil. Det nytter ikke nå de som kommer føler seg for fine til å gjøre jobben. Anonymkode: a5900...9ae
AnonymBruker Skrevet 6. november #12 Skrevet 6. november jeg leste en artikkel om at respekt handler om de små tingene som får den andre til å føle seg sett, hørt og annerkjent. Ikke om å sjefe dem rundt, så kanskje en annen tilnerming kan hjelpe TS? Anonymkode: eeba0...a02 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #13 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan ha så fine lederskap kurser som du vil. Det nytter ikke nå de som kommer føler seg for fine til å gjøre jobben. Anonymkode: a5900...9ae Eh… Jo. Jeg har ingen fine kurser, men jeg kan fortelle deg hva man gjør: Sett et godt eksempel, og vær med å gjør jobben. Man må vise at man selv er en del av teamet. Istedenfor å kommandere folk rundt, spør dem hvordan de selv vil løse oppgaven, gi dem eierskap og lytt til hva de har å si. Vi må gjøre mye skitne og ekle jobber i min avdeling, og jeg er til stede med mine undersåtter på alt sammen. Det betyr ikke at jeg gjør hele jobben, men jeg viser at jeg ikke er for fin for en drittjobb, og da er ikke de det heller. Anonymkode: 3b8de...c22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå