Gå til innhold

Jeg er i en fortvilet situasjon og vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først, jeg er selv uføretrygdet, og vi er aldeles ikke noen verdiløse parasitter. Folk som sier dette har det vondt med seg selv, og aldri tro at det handler om deg og din verdi. 

Nummer to, og mye viktigere: Du kan ikke være rundt et menneske som har skadet deg så mye. Du er viktig og verdifull og du, kona di og ikke minst dine to barn fortjener at du har det best mulig. Du kommer aldri til å få bedre livskvalitet om du bor rundt denne personen som har gjort deg så vondt. Innerst inne vet du hva du må gjøre, stol på deg selv, du er mektigere enn du tror! 

Anonymkode: 1803d...723

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Lang historie kort:

Jeg ble utsatt for vold og overgrep i 11 år i strekk. Fra barndom til tidlig voksenalder.

Personen som gjorde dette var en bekjent av familien, som nå er død.

Fant ut som 24 åring at min mor visste hva som foregikk i alle disse årene. Hun lo og sa jeg fortjente det.

Hun er manipulativ, empatiløs og ond.

Her er poenget: 

Jeg bor hos henne nå, på familiegården. Med kone og to barn. Avtalen var å leie der veldig rimelig, for så å kjøpe noe. Men ser at med vår økonomi er jeg 70 når jeg får kjøpt noe eget.

Er ufør (jada,jeg er en verdiløs parasitt som fortjener å dø. Sånn! Kan vi droppe hets og drittsnakk?)

Hva hadde dere gjort? Hun er det giftigste mennesket jeg kjenner! Jeg vil komme meg bort! 

Anonymkode: dfdd8...388

Anonymkode: b1b18...b78

AnonymBruker
Skrevet

er dere nødt til å bo akkurat der da? kan dere flytte et rimeligere sted langt unna? 

Anonymkode: cf186...05e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp vært igjennom det Samme, men jeg fant ut at jeg elsker meg selv og vil ha min selvrespekt, og du må huske på, at du ikke er avhengig av han, men heller tvert imot.  Du må lære deg selv og gi den samme kjærlighet til deg selv som du gir for dine barn. Og han fortjener ikke deg og du fortjener å reise deg opp å stå... dessuten så er det jo Han som er problemet som ikke ser hva han mister 

Anonymkode: b1b18...b78

AnonymBruker
Skrevet

Bare å komme seg vekk fra dette monsteret!! 

Anonymkode: 7bbfd...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Først, jeg er selv uføretrygdet, og vi er aldeles ikke noen verdiløse parasitter. Folk som sier dette har det vondt med seg selv, og aldri tro at det handler om deg og din verdi. 

Nummer to, og mye viktigere: Du kan ikke være rundt et menneske som har skadet deg så mye. Du er viktig og verdifull og du, kona di og ikke minst dine to barn fortjener at du har det best mulig. Du kommer aldri til å få bedre livskvalitet om du bor rundt denne personen som har gjort deg så vondt. Innerst inne vet du hva du må gjøre, stol på deg selv, du er mektigere enn du tror! 

Anonymkode: 1803d...723

Det avsnittet om uføre jeg skrev kommer av at jeg ser så mye negativt snakk om de på kg. Jeg har lest ting som virkelig har sjokkert meg. Så var ment som "nå sier jeg det dere tenker, også er vi ferdige med det i denne tråden"

Takk for et fint innlegg🥰

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å flytte, men det økonomiske er det vanskeligste. Jeg er som nevnt ufør og min kone er i et ganske lavtlønnet yrke.

Her vi bor nå bor vi svært rimelig, vi betaler kun en lav sum i leie og da er alt inkludert (strøm, wi fi osv)

Har snakket med husbanken to ganger og fått avslag.

Leiemarkedet her er lite, dyrt og er ofte langt mellom de steder som egner seg for to barn, tenker da soverom osv.

Det siste som jeg strever med og rett og slett ikke forstår er, om jeg så mye som titter på en boligannonse blir foreldrene mine rasende! De skal ha seg frabedt at jeg flytter. Men hvorfor? De liker meg ikke engang? Hva i all verden kan være motivasjonen deres for å ha meg her?

Og, min mor er høyt utdannet, tilsynelatende oppegående, godt likt i lokalsamfunnet og har en jobb hvor hun samarbeider med barnevernet. Jeg frykter hva som vil skje om jeg tråkker henne på tærne, hun har truet med å få barna tatt fra meg før og det var bare fordi jeg ombestemte meg angående en tur vi skulle på..

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Søk husbanken. Hvor gamle er barna? Synes du dette er det rette sted å vokse opp for de?

Anonymkode: 3536a...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forsøkt å få din mor til å innrømme at hun visste at du ble utsatt for overgrep i så mange år. Ville filmet/tatt opp samtale i skjul eller lignende. Og så ville jeg tatt det til politiet. For det din mor/dine foreldre gjorde der - dvs. det de ikke gjorde! - var straffbart! 

Jeg vil tro at dine foreldre drar nytte av at dere bor der (at du f.eks. hjelper til), og dessuten er det å bli rasende når du kikker på boligannonser en måte å kontrollere deg/dere til å bli boende. Siden din mor har den posisjonen hun har i lokalsamfunnet vil jeg tro det også er i hennes egeninteresse at du ikke skal bli selvstendig og komme ut av hennes/dine foreldres klør. For om du kommer deg ut av deres klør, så vet de nok at du lettere kan finne styrke til å anmelde dem for grov omsorgssvikt og også for å muliggjøre overgrep av deg/ ikke gjøre noe for å forhindre det. 

Jeg ville snakket med politiet før dere flytter ut, sagt at du må flytte ut, men at du også er redd for hva din mor kan komme til å si/gjøre når du og din familie flytter, fordi hun har truet deg med at hvis du/dere flytter så vil hun melde deg og kona til barnevernet. Jeg ville også kontaktet barnevernet selv, og sagt at du nå er bekymret for å fortsette å bo der pga. dette, og fordi du har innsett at du ikke kan stole på din mor/ev. far rundt egne barn all den tid de muliggjorde at du ble misbrukt i så mange år, tross at de visste. 

Snakk også med fastlegen din om dette, men gå først til politiet slik at du kommer din mor i forkjøpet. Ikke utsett det, for det er reell risiko for at din mor kan komme over denne tråden, og da vil jeg dessverre tro at hun vil handle raskt for å komme deg i forkjøpet, både med å melde deg/dere til barnevernet og annet.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt dette med politiet i morgen!

❤️

Anonymkode: eea18...b62

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ufør (jada,jeg er en verdiløs parasitt som fortjener å dø. Sånn! Kan vi droppe hets og drittsnakk?)

Aldri snakk sånn om deg selv igjen. Du er absolutt verdifull! Det er ikke din skyld at du ble påført dette, og det kunne skjedd hvem som helst. De som dømmer har det vondt selv, så hev deg over dem.

Vil absolutt råde deg til å flytte, for det høres ut som et usunn sted for deg å være på når hun er det. Finn en vakker liten plass ute på landet et sted, der du får mye for pengene, fred og ro. Et ordtak jeg liker er : If it costs you your peace, it´s too expensive. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke bo sammen med disse menneskene. Har dere vurdert å flytte til en annen kommune? Mange lavtlønte jobber som f.eks. butikk, renhold, service osv er jo jobber som finnes over alt. Så det burde være greit for din kone å finne en ny jobb hvis hun jobber med noe sånt. Og som ufør har du vel samme inntekt om du bor her eller der. Mulig dere må litt ned i levestandard, men du kan ikke bo med eller i nærheten av folk som får deg til å tenke negativt om deg selv. 

Anonymkode: 70c57...6c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville forsøkt å få din mor til å innrømme at hun visste at du ble utsatt for overgrep i så mange år. Ville filmet/tatt opp samtale i skjul eller lignende. Og så ville jeg tatt det til politiet. For det din mor/dine foreldre gjorde der - dvs. det de ikke gjorde! - var straffbart! 

Jeg vil tro at dine foreldre drar nytte av at dere bor der (at du f.eks. hjelper til), og dessuten er det å bli rasende når du kikker på boligannonser en måte å kontrollere deg/dere til å bli boende. Siden din mor har den posisjonen hun har i lokalsamfunnet vil jeg tro det også er i hennes egeninteresse at du ikke skal bli selvstendig og komme ut av hennes/dine foreldres klør. For om du kommer deg ut av deres klør, så vet de nok at du lettere kan finne styrke til å anmelde dem for grov omsorgssvikt og også for å muliggjøre overgrep av deg/ ikke gjøre noe for å forhindre det. 

Jeg ville snakket med politiet før dere flytter ut, sagt at du må flytte ut, men at du også er redd for hva din mor kan komme til å si/gjøre når du og din familie flytter, fordi hun har truet deg med at hvis du/dere flytter så vil hun melde deg og kona til barnevernet. Jeg ville også kontaktet barnevernet selv, og sagt at du nå er bekymret for å fortsette å bo der pga. dette, og fordi du har innsett at du ikke kan stole på din mor/ev. far rundt egne barn all den tid de muliggjorde at du ble misbrukt i så mange år, tross at de visste. 

Snakk også med fastlegen din om dette, men gå først til politiet slik at du kommer din mor i forkjøpet. Ikke utsett det, for det er reell risiko for at din mor kan komme over denne tråden, og da vil jeg dessverre tro at hun vil handle raskt for å komme deg i forkjøpet, både med å melde deg/dere til barnevernet og annet.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt dette med politiet i morgen!

❤️

Anonymkode: eea18...b62

Takk for et innlegg du åpenbart har lagt mye i!

Du legger ting frem på en måte jeg ikke har sett det på før. Jeg tror du har veldig rett i mye av det du sier

Takk 🥰

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Det du har valgt er å bo i "løvens hule fordi dere får en økonomisk fordel av det.  Skal du få det bedre selv så må dere flytte og det et godt stykke unna. Dere kan fint leie samt å bo med mindre soverom enn du tror. Selv har jeg delt rom med barn samt sovet på stua i flere år. Dere vil klare det om dere har viljen. At det blir mer utfordrende økonomisk, ja, men du vil ha familien din og mer sjelero.

Anonymkode: 9fb45...984

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er du absolutt ikke! Ønsker deg alt godt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du har valgt er å bo i "løvens hule fordi dere får en økonomisk fordel av det.  Skal du få det bedre selv så må dere flytte og det et godt stykke unna. Dere kan fint leie samt å bo med mindre soverom enn du tror. Selv har jeg delt rom med barn samt sovet på stua i flere år. Dere vil klare det om dere har viljen. At det blir mer utfordrende økonomisk, ja, men du vil ha familien din og mer sjelero.

Anonymkode: 9fb45...984

Jeg følte meg i utgangspunktet presset til det, min mor er manipulerende og den dynamikken som er mellom oss utviklet seg fra tidlig barndom

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier kona di? 
Hadde flyttet til en kommune der hun får jobb og det er rimelig å leie. Og hvis hun kan ta mer utdanning for å få bedre betalt så gå gjør det. 

Anonymkode: 2ceb2...9da

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du bor så tett på en menneske som har skadet deg? Dere har vel to inntekter og kan betale leie et annet sted? Må dere eie?

Anonymkode: d6063...bde

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker å flytte, men det økonomiske er det vanskeligste. Jeg er som nevnt ufør og min kone er i et ganske lavtlønnet yrke.

Her vi bor nå bor vi svært rimelig, vi betaler kun en lav sum i leie og da er alt inkludert (strøm, wi fi osv)

Har snakket med husbanken to ganger og fått avslag.

Leiemarkedet her er lite, dyrt og er ofte langt mellom de steder som egner seg for to barn, tenker da soverom osv.

Det siste som jeg strever med og rett og slett ikke forstår er, om jeg så mye som titter på en boligannonse blir foreldrene mine rasende! De skal ha seg frabedt at jeg flytter. Men hvorfor? De liker meg ikke engang? Hva i all verden kan være motivasjonen deres for å ha meg her?

Og, min mor er høyt utdannet, tilsynelatende oppegående, godt likt i lokalsamfunnet og har en jobb hvor hun samarbeider med barnevernet. Jeg frykter hva som vil skje om jeg tråkker henne på tærne, hun har truet med å få barna tatt fra meg før og det var bare fordi jeg ombestemte meg angående en tur vi skulle på..

Narsissister liker ikke å miste kontroll over ofrene sine. 

Dere MÅ FLYTTE, for dette kommer til å slite deg helt ut til slutt. 

Moren din truer med å få barna tatt fra deg, la henne prøve, det er ikke så enkelt i dag at hun kan bryte ned din selvfølelse og herse med deg, vær sterk og ikke svak og ødelagt som hun vil at du skal tro du er. 

Her er et forum fullt av mennesker som har opplevd slike foreldre.

https://www.reddit.com/r/raisedbynarcissists/

Anonymkode: 97e4a...828

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lang historie kort:

Jeg ble utsatt for vold og overgrep i 11 år i strekk. Fra barndom til tidlig voksenalder.

Personen som gjorde dette var en bekjent av familien, som nå er død.

Fant ut som 24 åring at min mor visste hva som foregikk i alle disse årene. Hun lo og sa jeg fortjente det.

Hun er manipulativ, empatiløs og ond.

Her er poenget: 

Jeg bor hos henne nå, på familiegården. Med kone og to barn. Avtalen var å leie der veldig rimelig, for så å kjøpe noe. Men ser at med vår økonomi er jeg 70 når jeg får kjøpt noe eget.

Hva hadde dere gjort? Hun er det giftigste mennesket jeg kjenner! Jeg vil komme meg bort! 

Da hadde jeg leid en leilighet, heller det enn å bo bedre MED en person som trykker psyken din ned i søpla. 

Anonymkode: 49f83...6f3

• Liker 1
Skrevet

Flytt langt, langt unna! Finn dere en hyggelig plass hvor det er lave boutgifter. Kutt all kontakt med «moren din». ❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...