Gå til innhold

Tar imot tips for å temme krusete hår uten produkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd div hårprodukter, men ingenting virker. Jeg vet også om rådene å ikke bruke varmeapparater, håndkle mv.

Har du tips om noe som virker.

Anonymkode: 933a8...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok fuktighet er det som funker for meg. Fuktighet oppnår jeg med riktige produkter.

Jeg børster håret med detangler wet brush når det er vått med balsam (bruker skala) Jeg tilsetter pridukter i drypende vått hår og klemmer forsiktigut vann med hendene. Jeg bruker helt fint tynt microfiber håndkle og klemmer forsiktig ut mere vann.

Jeg bruker hårføner med defuser. Ikke for varmt. 

Jeg sover med silke trekk og silke sjal.

Jeg må ofte tilsette mere fuktighet mellom vask. Da håret mitt er fint kan jeg kun tilsette utvannet fukt. 

Viss jeg ønsker rett hår bruker jeg svinebust hårblrste og svinebust rundbørse og hårføner. 

Jeg bruker dyson super sonic.

Håret mitt blir krusete/frizzy når det er tørt og ønsker mere fuktighet. Jeg klarer ikke å oppnå riktig mengde fuktighet uten gode produkter tilpasset mitt hår.

Anonymkode: 9c3af...c7d

• Liker 1
Skrevet

De største problemene er været, merker på kalde dager med lavtrykk har jeg sååå nydelig hår. Så kommer den klamme varmen og høy luftfuktighet, da er det ikke mye å gjøre. 

Anonymkode: 0184d...9bf

Skrevet

Takk for tipsene og erfaringer.

Jeg har det også sånn at jeg har kjempefint hår, men når det er regnvær blir jeg nærmest som Monica fra Friends. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har det også sånn at jeg har kjempefint hår, men når det er regnvær blir jeg nærmest som Monica fra Friends. 

Samme her, irriterende 

Anonymkode: 0184d...9bf

Skrevet

Fønebørste

Anonymkode: fd90e...ee8

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan håret ditt er, om det er ganske rett, men med en frizzy halo, eller krøllete hår som blir lett krusete? Jeg har krøller og bølger, og kan lett få krusete hår. For meg har produkter fra Davines sin krølleserie vært bra. Og så har jeg oppdaget Bonding pil fra Olaplex, som både virker pleiende og beroligende.

Men utenom produkter, så lufttørker jeg alltid håret. Føner skaper bare mer frizz hos meg. Og så blir håret absolutt finest av å få tørke mens jeg er i ro. Hvis jeg vasker håret og så går i gang med husarbeid og fyker rundt, blir det mye mer frizzy enn hvis jeg sitter rolig i sofaen om kvelden og lar det tørke. Tørker også med en håndkle som ikke er frotte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da kan det beste være å bare flette det bort. Jeg gjør det viss jeg er et sted med ekstremt høy luftfuktighet. 

Anonymkode: 9c3af...c7d

Skrevet

Prøv denne! Kan brukast i både tørt og fuktig hår

Screenshot_20251106_002428_Samsung Internet.jpg

Skrevet
Capazitet skrev (På 6.11.2025 den 0.26):

Prøv denne! Kan brukast i både tørt og fuktig hår

Screenshot_20251106_002428_Samsung Internet.jpg

takk for tipset men dette produktet gjorde ingen forskjell

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

takk for tipset men dette produktet gjorde ingen forskjell

Eg er overraska 

Skrevet

Kreatin behandling? 

Anonymkode: 2f91c...efc

Skrevet
Capazitet skrev (17 timer siden):

Eg er overraska 

Det passer sikkert til noen, og ikke andre. Vi har ikke alle samme hårtype.

:)

Skrevet

har du brukt renseshampo og virkelig fått ren hodebunnen og tømt håret for produkter? Ofte er det oppbygging av produkt som skaper friss.. 

Anonymkode: d1fb1...f7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

har du brukt renseshampo og virkelig fått ren hodebunnen og tømt håret for produkter? Ofte er det oppbygging av produkt som skaper friss.. 

Anonymkode: d1fb1...f7d

Nå ringte det en bjelle her. Mener å huske å ha lest et sted at det er produkter som gir frizz, og håret var mykere en gang jeg ikke brukte etter å ha lest det, Men så glemte jeg tydeligvis. Skal prøve uten produkter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...