Gå til innhold

Strikkeoppskrifter for tynt garn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del tynt garn jeg gjerne skulle strikket topp/genser av men jeg sliter med å finne god oppskrift. Det finnes mange sjal men jeg ønsker genser eller topp med kort erme. Strikkefasthet fra 28 og høyere, jeg har ikke mål på de tynneste. 

Noen som kan hjelpe? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville søkt på ravelry, det er vanskelig å finne norske oppskrifter med veldig tynt garn

Anonymkode: 196e7...290

• Liker 2
Skrevet

Sjekk Trin Annelie på Ravelry eller Instagram. Hun bruker mye Holst supersoft som er ganske tynt garn. Har strikket Iris og holder på å strikke Old Compass nå. 

• Liker 1
Skrevet
onyx skrev (13 minutter siden):

Sjekk Trin Annelie på Ravelry eller Instagram. Hun bruker mye Holst supersoft som er ganske tynt garn. Har strikket Iris og holder på å strikke Old Compass nå. 

Takk, der var det mye fint! :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville søkt på ravelry, det er vanskelig å finne norske oppskrifter med veldig tynt garn

Anonymkode: 196e7...290

Ja det blir vel der jeg finner noe. :) Takk 

Skrevet

Hva slags garn er det da? Tynne garn kan jo være mye forskjellig og gi ulikt uttrykk avhengig av om de strikkes på tynne eller tykkere pinner

Anonymkode: ddf92...2d8

Skrevet

Dersom du ønsker å strikke en tykkere genser kan du strikke med dobbel tråd.

Vintage strikkeoppskrifter bruker ofte tynt garn, og det finnes mange fine dersom du liker den stilen.

Hvis noe av dette garnet er superwash og mykt kan du strikke til Amandaprosjektet eller Varme Masker. De leverer tepper, sokker, luer og annet til nyfødtintensiven på mange sykehus.

Anonymkode: a4007...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...