Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De får mange av meg :) De får kanskje 3 vennegaver utenom. Ellers ingen gaver fra andre så ja, jeg kjøper mange julegaver til dem. Alt fra ting de uansett trenger, og ville fått, og ting de ønsker seg. Og så får alle hver sin gave av katten. 

Anonymkode: 9d44a...1b6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det tenåringer så får heller færre, men dyrere ting, så de får tre fra oss.

En signert fra oss.

En signert fra søsken

En signert fra bikkjene ❤️

Anonymkode: a7fb5...85e

AnonymBruker
Skrevet

En stor og en liten, men de får mange gaver av andre så trenger ikke så mye fra oss. 

Anonymkode: de1a3...b42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En stor og en liten, men de får mange gaver av andre så trenger ikke så mye fra oss. 

3 og 5

AnonymBruker
Skrevet

Barna er 4 og 7 år og får en gave hver fra oss. Prøver å gi en litt større ting fremfor mye smått. Ønsker å begrense antall gaver litt. I fjor var det vel rundt 15-20 gaver til hver av dem, og vi ser at det blir for mye. 

Vi har heller ikke startet med pakkekalendere og håper å unngå det. De får en sjokoladekalender hver og gleder seg til den hver morgen. I fjor hadde de i tillegg kjøpekalender med noen små figurer inni (Ene barnet hadde Bluey kalender og det andre Ganbys dukkehus). Disse figurene leker de fortsatt med. Men orker ikke bruke masse penger på å lage 48 pakker til kalendere. Da vil vi heller gi en litt større adventsgave hver søndag i advent. 

Anonymkode: 6ea57...820

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gutt 16 år. Han får en gave, men det kan jo være flere ting i en gave. Ett år fikk han Switch konsoll og 2 spill for eksempel. (Dette var riktignok en gave fra oss, besteforeldre, tanter og onkler). Han begynner dog å bli vanskelig å gi til, siden ønskene er ofte latterlig dyre i forhold til summen vi har råd til å gi (hvis vi ikke slår sammen med besteforeldre for eksempel).

Beløpet er rundt 1000-1500 kr fra kun oss. 

Vi ønsker ikke å gi overdådige gaver, delvis fordi økonomien er begrenset, men også fordi vi mener gaver ikke skal handle om hvor dyrt ting er. Vil han ha noe til 5000-6000++, så må han nesten spare litt selv til det. 

Anonymkode: 5a8f5...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har veldig liten familie på begge sider, så det blir en fra oss, søsknene, og nissen.

Anonymkode: fdb31...fe2

AnonymBruker
Skrevet

Fire hver. Alltid like mange og samme total sum 

Anonymkode: 5c600...933

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke egne barn, men en søster som trolig får et barn snart. Tipper det blir to gaver fra meg til barnet per jul. 1 fra meg og 1 fra kjæledyret mitt. Rett og slett fordi vi er en veldig liten familie, så barnet ville kun fått 2-3 gaver totalt om familiemedlemmene (inkludert foreldrene) skulle gitt 1 hver. 

Anonymkode: 02550...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger en, andre ganger 10. Det kommer helt an på hva vi kjøper. Aner ikke hva jeg skal kjøpe i år. Vi har 3 barn, de er 13.18 og 25 år. De får ikke nødvendigvis samme antall gaver og ikke nødvendigvis samme sum. 

Anonymkode: be484...0fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 18.19):

Føler mange gir veeeldig mange gaver pr barn. Jeg er nysgjerrig, og lurer på hva folk ligger på av antall gaver her til egne barn. Si gjerne alder på barna. 

Selv har vi tre barn. 

Minste på 3 år får seks gaver, fire av dem til kvelden på juleaften. To av dem til formiddagen på juleaften, når nissen kommer. 

To tenåringer. Den ene får fem gaver. Den andre to gaver. Men det er for nøyaktig samme sum. 

Anonymkode: 6fa15...a43

Det kommer helt an på.

Noen ganger har de fått 1-2 hver, andre ganger ingen fordi de får så mye av andre, da får de heller opplevelser av oss. Vi ser litt an hva slags ønskelister de lager ut ifra hva vi evt vurderer å gi. Men de har bursdag begge to like ved julaften og da får de pakker da.

Anonymkode: 406cd...146

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 23.27):

En gave pr unge. 

Hva er poenget med å gi 5-6 gaver? 

Anonymkode: 1a22c...b40

Det spiller vel ingen rolle. 

Anonymkode: fbf94...c30

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo, har ikke akkurat noe fast antall eller fast sum. 

Anonymkode: fbf94...c30

AnonymBruker
Skrevet

Altid fått 1 gave. Har egentlig ikke skjønt den med masse gaver. Men det får være opp til hver enkelt.

Vi kjøper en gave innen for den prisen vi har økonomi til

Anonymkode: 560d5...c3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 18.19):

Føler mange gir veeeldig mange gaver pr barn. Jeg er nysgjerrig, og lurer på hva folk ligger på av antall gaver her til egne barn. Si gjerne alder på barna. 

Selv har vi tre barn. 

Minste på 3 år får seks gaver, fire av dem til kvelden på juleaften. To av dem til formiddagen på juleaften, når nissen kommer. 

To tenåringer. Den ene får fem gaver. Den andre to gaver. Men det er for nøyaktig samme sum. 

Anonymkode: 6fa15...a43

5 gaver??

Her er det en pakke kalender med små greier/godis, litt ekstra på julaften. Får en pakke, kanskje 2(spørs litt hva han ønsker seg om det blir en eller to ting, pluss vi har litt liten familie).

Skrevet

Mellom 5-10 gaver fra oss foreldre. Det er snakk om klær han trenger, og kanskje en leke og/eller bok. Han er vanskelig å kjøpe til, og han forstår heller ikke meningen med gaver. Men, det er en fin anledning å gi klær han uansett trenger. Han får nok rundt 25-30 gaver til sammen, for det meste klær og sko. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det henger sammen med hvor mange gaver som gis fra andre enn foreldre. Her får barnet to gaver fra andre enn oss. Og skulle vi bare gitt én ville det blitt litt stusslige med tre gaver, så vi gir alt ettersom pris etc, men ca fire til seks gaver.

Anonymkode: 8dade...ed7

AnonymBruker
Skrevet

En gave per barn.

Anonymkode: cd93e...251

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok langt flere som gir mange gaver per barn enn di som kun gir en men dem tør nok ikke innrømme det 

Anonymkode: ee8fd...a5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok langt flere som gir mange gaver per barn enn di som kun gir en men dem tør nok ikke innrømme det 

Anonymkode: ee8fd...a5f

Det er kun her på KG jeg hørt om folk med en én-gave-regel. Aldri i virkeligheten. Når jeg har spurt dem hvor den regelen kommer fra og hvorfor de har den, får jeg bare utenomsnakk til svar.  

Anonymkode: 4636f...236

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...