AnonymBruker Skrevet 5. november #1 Skrevet 5. november Føler mange gir veeeldig mange gaver pr barn. Jeg er nysgjerrig, og lurer på hva folk ligger på av antall gaver her til egne barn. Si gjerne alder på barna. Selv har vi tre barn. Minste på 3 år får seks gaver, fire av dem til kvelden på juleaften. To av dem til formiddagen på juleaften, når nissen kommer. To tenåringer. Den ene får fem gaver. Den andre to gaver. Men det er for nøyaktig samme sum. Anonymkode: 6fa15...a43
AnonymBruker Skrevet 5. november #2 Skrevet 5. november Tre år, får én gave av oss foreldre. Babyen får ingen. 😊 Anonymkode: e6f93...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #3 Skrevet 5. november En gave av oss foreldre. Anonymkode: 5bd09...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #4 Skrevet 5. november En fra hver. Vi er skilt. Hender vi kjøper sammen om noen ønsker seg noe spesielt dyrt. Anonymkode: 6add7...66e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #5 Skrevet 5. november En gave pr unge. Hva er poenget med å gi 5-6 gaver? Anonymkode: 1a22c...b40 9
AnonymBruker Skrevet 5. november #6 Skrevet 5. november Våre får enten en fra hver av oss eller en fra oss begge. Det kommer an på hva de trenger eller ønsker seg. De har aldri fått noe før julekvelden. Nissen hos oss kommer ikke før natt til juledag. Anonymkode: 35bd0...7e6
AnonymBruker Skrevet 5. november #7 Skrevet 5. november Jeg har bestandig gått etter pris. Ikke hvor mange. Først var det 500 når barna var små. Så ble det 1000 i mange år. No er det litt forskjellig. Blir fort 2000 kr barn. Men dem er ung voksen. Så jeg bruker å kjøpe litt det dem trenger. Men jeg kjøper alltid for lik mye penger på begge to. Anonymkode: 6f3dd...cc7 1
Miss91 Skrevet 5. november #8 Skrevet 5. november Det kommer an på hva de får. I fjor fikk de tur, de sier det er den beste gaven de har fått ☺️
AnonymBruker Skrevet 5. november #9 Skrevet 5. november Vet ikke antall enda. Kjøper så mange vi vil. Men gir litt ekstra fordi svigerfamile bor i utlandet og gaver er liksom ikke et must der men får masse når de kommer hit eller vi dit. Jeg har heller ikke mye familie så det blir liksom litt stusselig med 1 gave da. Anonymkode: 6c75b...22f
AnonymBruker Skrevet 5. november #10 Skrevet 5. november De får en fra meg og en fra faren sin (vi bor ikke sammen). Men ofte spleiser vi på en gave fra oss sammen. Faren kjøper da gjerne en til for han liker å være BEST og gi MEST. Han om det. Jeg nekter å bli med på gavekappløp…. Anonymkode: e6aad...5a5
AnonymBruker Skrevet 5. november #11 Skrevet 5. november Å sammenligne antall gaver er jo liten vits? Ene barnet mitt kan f.eks. få bare en gave, mens det andre barnet får 10 gaver. Ditt barn kan få 4 dyre gaver, mens ett annet barn får 15 rimelige gaver. Anonymkode: 83783...249 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #12 Skrevet 5. november De får 1-2 gaver hver. Kommer an på hva de har ønsket seg gir omtrent for lik sum til alle. Noe mer enn det unødvendig, de får jo fra øvrig familie også. Vi ønsker ikke veldig dyre gaver, synes det er en uting at alle skal blakke seg til jul. Fokuset bør være å bruke tid sammen som familile og legge vekt på å skape god stemning og gode minner man kan se tilbake på. Anonymkode: 5fde8...789
AnonymBruker Skrevet 5. november #13 Skrevet 5. november To barn. 3 og 1 år. De får ikke julegave av oss, de skjønner ikke konseptet enda. Vi oppfordrer også de rundt oss til å heller gå sammen og spleise på noe mer skikkelig, fremfor masse små plastikkgaver. Blir noe annet når barna får tydelige ønsker såklart Anonymkode: 5db0b...c23
Brunello Skrevet 5. november #14 Skrevet 5. november Som regel en gave. Til nød to dersom hovedgaven er litt for kjedelig (noe de trenger).
Fru Uperfekt Skrevet 5. november #15 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Føler mange gir veeeldig mange gaver pr barn. Jeg er nysgjerrig, og lurer på hva folk ligger på av antall gaver her til egne barn. Si gjerne alder på barna. Selv har vi tre barn. Minste på 3 år får seks gaver, fire av dem til kvelden på juleaften. To av dem til formiddagen på juleaften, når nissen kommer. To tenåringer. Den ene får fem gaver. Den andre to gaver. Men det er for nøyaktig samme sum. Anonymkode: 6fa15...a43 En max to gaver pr unge + en gave til huset
AnonymBruker Skrevet 5. november #16 Skrevet 5. november 1 gave fra mamma og pappa, og 1 gave fra hunden. Anonymkode: 4807b...384 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #17 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): To barn. 3 og 1 år. De får ikke julegave av oss, de skjønner ikke konseptet enda. Vi oppfordrer også de rundt oss til å heller gå sammen og spleise på noe mer skikkelig, fremfor masse små plastikkgaver. Blir noe annet når barna får tydelige ønsker såklart Anonymkode: 5db0b...c23 3 åringen skjønner ikke? Så rart. Vår 3 åring var i ekstase over gavene på bursdagen sin. Var nesten rørende å se på🥹 Anonymkode: 6c75b...22f 5
AnonymBruker Skrevet 5. november #18 Skrevet 5. november 3 år, får adventskalender så får 24 små gaver 😄 Tenker at julaften morning kan være en litt større gave. Julaften kveld er det nok gaver fra andre, vi gir nok ikke noe da. Men jeg har kjøpt en julepynt til barnet hvert av de siste 3 år så tenkte fortsette med det så kan det etterhvert være julegave-tradisjon. Når hun blir større og tenker mer over hvem som gir hva så vil vi nok gi mer fra oss altså eller et par dyre gaver. Er vokst opp med å få ganske mange gaver og liker egentlig å kjøpe gaver også. Anonymkode: 75651...f74
AnonymBruker Skrevet 5. november #19 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 åringen skjønner ikke? Så rart. Vår 3 åring var i ekstase over gavene på bursdagen sin. Var nesten rørende å se på🥹 Anonymkode: 6c75b...22f Litt rart med 3-åring som ikke forstår gaver ja, vårt barn pakket opp selv og syntes det var gøy både med papir og det inni papiret allerede da hun var 11 mnd Har og vært veldig opptatt av å gi bort gaver. Anonymkode: 75651...f74
AnonymBruker Skrevet 6. november #20 Skrevet 6. november Vi pleier å gi flere gaver, fem-seks minst. Vi har liten familie, ett tante-onkel par på hver side, ingen besteforeldre. Den ene siden av familien pleier vi ikke å utveksle presenter med før vi møtes til familieselskap en gang i romjula, så om vi ikke hadde gitt flere presenter selv hadde barnet bare fått to gaver på julaften. Anonymkode: d7d16...d42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå