Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 17.31):

Lurer på hva folk gjør etter jobb. Jeg havner fort liggende i sofaen, kan ende opp med å sovne på ettermiddagen… Går turer noen ganger i uken og gjør husarbeid. Er dette normalt?😅

Anonymkode: 2f303...e50

Høres ut som meg. Blir mye pc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser middag med mannen, studerer og scroller litt. 

Anonymkode: 4b48b...b1d

Skrevet
pia mater skrev (3 minutter siden):

Spiser alltid med en gang jeg kommer hjem. De fleste dager drar jeg så rett på trening, så aktiviserer jeg hunden etterpå. Spiser middag. Gjør unna litt husarbeid, er hos kjæresten, strikker, og slapper av. Forbereder mat til jobb dagen etter. 

Hvis jeg spiser alene så lager jeg ofte middag så jeg har i 2-3 dager så slipper å lage noe nytt hver dag. Sparer mye tid og energi på det.

Vet ikke om energisparingen er så høy på det. Noen få kcal, kanskje.

Anonymkode: 4f281...f31

Skrevet

Først hjem og spiser middag med familien. Mannen komner først hjem og lager middag. Korøvelse en kveld i uka. Håndballtrening en annen. Mye hjemme med mann og barn; leser, strikker og syr. Løper eller går en tur hver kveld. Husarbeid, vasker, baker, lager mat, stryker tøy osv. Gjetne med radio elker en podkast.

Anonymkode: 183bd...1d3

Skrevet

Trener noen dager i uka. Ellers spiller jeg et instrument og øver stort sett 2-3 timer hver dag etter jobb og middag. Og så går ofte ut på en konsert eller to i løpet av uka. 

Anonymkode: acbb1...9ac

Skrevet

Frokost etterfulgt av å sove. Jobber som nattevakt

Anonymkode: c7106...aef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trener noen dager i uka. Ellers spiller jeg et instrument og øver stort sett 2-3 timer hver dag etter jobb og middag. Og så går ofte ut på en konsert eller to i løpet av uka. 

Hvilket instrument spiller du? Noen lager jo hinsides lyd, så er begrenset hvor mye og hvor man kan øve fritt, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Ferdig på jobb ca 19-20. Tar en dusj, pusler litt puslespill mens jeg hører på podcast før jeg legger meg. Leser bok i sengen. Begynner på jobb klokken 07:00.

Anonymkode: 5a8c0...5d3

AnonymBruker
Skrevet

Drar på jobb kl 6 og er hjemme ca 16 (bor nærme jobb, men jobber som leder og jobber alltid mer enn 8 timer om dagen). Går tur med hunden før vi (mine to døtre og jeg) drar til stallen. Hjem fra stallen ca 20:30. Da er det en lett middag før hunden får en ny tur. Husarbeid gjøres det lite av da vi har vaskehjelp 2 ganger i uken. 

Anonymkode: c9ca1...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på sofaen, og går tur med hund. Det er det. Jeg har ikke noen hobbyer. Har en aktiv jobb, det er trening og jobb i ett. Barn ute av redet. Kan stikke innom butikken da

Anonymkode: d3ff3...19b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er bare 20 år men jeg klarer ikke gjøre mye etter jobb for er så sliten og trøtt. Innimellom lager jeg middag men det er sjeldent for tida. Ender ofte opp med å legge meg mellom 6-8 om kvelden. Ikke mine stolteste øyeblikk. Jobb, sove, jobb, sove, jobb, sove…

Anonymkode: c6a7f...a66

Hvis du får nok søvn og riktig type/mengde mat så anbefaler jeg en tur til legen. 

Anonymkode: d4357...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Etter jobb enten lager jeg middag, eller spiser om mannen har laget. Slapper av litt med tv etter mat, rydder og slapper av litt til. Går tur eller en tur i butikken, dusjer og spiser kvelds. Vasker som regel huset i helgene, 

Ha to store tenåringer, så jeg har veldig rolige hverdager 🙌🤩 Jobber som ped.leder i bhg, og jeg kan ikke fatte hvordan jeg orket å ha små barn kombinert med den jobben 🙄 Veldig glad for å komme hjem til et rolig hus uten stress, skrik og mas. 

Anonymkode: 00806...76c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ferdig på jobb ca 19-20. Tar en dusj, pusler litt puslespill mens jeg hører på podcast før jeg legger meg. Leser bok i sengen. Begynner på jobb klokken 07:00.

Jobber du 12-13 t i døgnet? 😳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber du 12-13 t i døgnet? 😳

Har 1 time lunsjpause og 1 time middagspause, så det blir 10-11 timer jobbing i døgnet, også på lørdag og søndag😉

Jobber rotasjon 1:1, så jeg har mye fri.

AnonymBruker
Skrevet

Ferdig på jobb 14:30.
Det varierer veldig i løpet av uken og hvilken uke det er, men i snitt er det vel omtrent slik:
Hjem - skifte - ut på løpetur, eventuelt en lang gåtur opp på et fjell i nærheten.
Dusj
Lage og spise middag
Slappe av litt på sofaen
Ut på aktiviteter eller møter
Slappe av på sofaen med TV
Sove

Forsøker å få trent rett etter jobb hver dag, men det er ikke alltid så lett dersom jeg skal ut på noe igjen ganske raskt. Har to fritidsaktiviteter jeg er på i løpet av uken, i tillegg til diverse møter (er lokalpolitiker).
Merker at jeg rekker veldig mye mindre TV-tid nå som jeg ikke lenger har hjemmeboende barn 😁

Anonymkode: 483b3...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Henter i barnehage og på skole (annenhver dag, jeg og mannen deler på det), hvis jeg ikke henter så setter jeg i gang med middagen. Gir mat til hunden, rydder ut av barnas sekker.

Så spiser vi middagen sammen, deretter er det kvalitetstid med barna (leking, spille spill eller lignende), hjelpe eldste med lekser. Rydde etter middagen, sette på oppvaskmaskin. Så er det kveldsmat for barna, da får de se på barne tv. Mens de gjør det trener jeg med vekter hjemme/går tur med hunden eller rydder i huset, gjør noe annet husarbeid (brette klær, vaske klær, støvsuge). 

Så er det kveldsrutiner for barna, enten bading/dusj eller vanlig kveldsstell, tannpuss, pysjer på. Leser alltid for barna på sengen. 

Når de har sovnet så lager jeg matpakker til barna til dagen etter, spiser kveldsmat selv, ser kanskje litt på tv, dusjer og finner frem klær til meg selv og barna som vi skal ha på neste dag og så går jeg og legger meg. Leser litt på sengen. 

Anonymkode: 73ceb...185

AnonymBruker
Skrevet

Middag med venner ,trener ,går tur er med familie.

Anonymkode: e013e...a55

AnonymBruker
Skrevet

Spiser er bra måltid når jeg kommer hjem. Så trene i ca to timer. Og hjem til sofaen. 

Anonymkode: 6cee6...2ef

AnonymBruker
Skrevet

Samme her 😅

Anonymkode: b6a3c...a1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilket instrument spiller du? Noen lager jo hinsides lyd, så er begrenset hvor mye og hvor man kan øve fritt, dessverre.

Spiller piano. Har et akustisk flygel og et digitalt piano så kan tilpasse meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...