AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Lurer på hva folk gjør etter jobb. Jeg havner fort liggende i sofaen, kan ende opp med å sovne på ettermiddagen… Går turer noen ganger i uken og gjør husarbeid. Er dette normalt?😅 Anonymkode: 2f303...e50
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Kan variere en del, men typisk: handle mat, dra hjem, gå 1 time tur, lage middag, gjøre litt husarbeid, dra å gjøre noen ærender (hente pakker, hjelpe bestemor eller noe) eller møte venner, gå en til kort kveldstur, lage kveldsmat og ordne klar lunsj til i morgen, lese bok eller se på telefon i senga, sove. Noen dager drar jeg på trening eller frivillig arbeid. Eller går topptur. Ellers liker jeg å bake, men gjør ikke det ofte. Men er stort sett i mer aktivitet om sommeren enn vinteren. Har også dager jeg ligger på sofan og hviler og ser på TV hele ettermiddagen. Anonymkode: 88038...982
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Etter jobb? Står i bilkø, henter på SFO, lager middag, spiser og rydder opp, er sammen med barna i form av kvalitetstid (danse sammen på stuegulvet, tegne litt) leksene til yngste må hjelpes med, sette på en klesvask, brette tøy, ta en telefon til mamma, tørke over vask og toalett, hjelpe yngste med å tørke opp vannsøl, lage til morgendagens matpakker, lage til kveldsmat til ungene, sjekke kjøleskapet og skapet for matvarer som trengs, eventuelt dra og handle, gjøre kveldsstellet med yngste, lese bok for yngste og ligge der til hun har sovnet, ned og rydde kjøkkenet igjen, henge opp klesvasken, tømme kattedoene og fylle på mat og vannskål, snakke med eldstemann, se over både familiekalender og jobbkalender, støvsuge kjapt over kjøkkengulvet, ta en dusj og så legge meg. Anonymkode: e091e...304 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Sykler hjem, henter i barnehagen og er sammen med barnet. Lager middag og spiser med barnet før jeg eller far legger. Så er det ærender, handling, rydding og vasking, klesvask, pakking til dagen etter for meg og barnet, alt mens jeg hører på podcast. Tar en dusj og legger meg tidlig, siden barnet våkner om natten. En dag i uken spiller jeg DnD i 3 timer med noen venner. Hadde det ikke vært for barnet hadde jeg løpt og gått tur mye oftere, pusset opp, kanskje jobbet frivillig. Jobbet mye mer med hobbyen min (grønnsakshage-prosjekt). Anonymkode: 85b43...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kan variere en del, men typisk: handle mat, dra hjem, gå 1 time tur, lage middag, gjøre litt husarbeid, dra å gjøre noen ærender (hente pakker, hjelpe bestemor eller noe) eller møte venner, gå en til kort kveldstur, lage kveldsmat og ordne klar lunsj til i morgen, lese bok eller se på telefon i senga, sove. Noen dager drar jeg på trening eller frivillig arbeid. Eller går topptur. Ellers liker jeg å bake, men gjør ikke det ofte. Men er stort sett i mer aktivitet om sommeren enn vinteren. Har også dager jeg ligger på sofan og hviler og ser på TV hele ettermiddagen. Anonymkode: 88038...982 Butikk, en times tur, middag og husarbeid, ut av huset på det ene eller andre, og så en kveldstur, spise og smøre... Når i huleste heite er du hjemme fra jobb? Kl 14? Når jeg slutter kl. 16 på jobb er det middag, kanskje butikk etter hvert, sofa og enkelt husarbeid. Se TV, scrolle, pod. Helt chill. Anonymkode: 0607d...c62
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Jeg er bare 20 år men jeg klarer ikke gjøre mye etter jobb for er så sliten og trøtt. Innimellom lager jeg middag men det er sjeldent for tida. Ender ofte opp med å legge meg mellom 6-8 om kvelden. Ikke mine stolteste øyeblikk. Jobb, sove, jobb, sove, jobb, sove… Anonymkode: c6a7f...a66
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Trener, tar buss hjem, handler hvis det er nødvendig, dusjer, spiser middag (heldigvis lager samboer maten her hjemme), ser på TV eller går tur. Anonymkode: 874e3...1b8
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trener, tar buss hjem, handler hvis det er nødvendig, dusjer, spiser middag (heldigvis lager samboer maten her hjemme), ser på TV eller går tur. Anonymkode: 874e3...1b8 Og leser bøker, glemte å skrive det Anonymkode: 874e3...1b8
Granskudd Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Her kommer det ann på dagen i uka. Torsdager er den mest travle dagen her. Generelt er det sånn her: Ungene kommer hjem med skolebuss, de kommer som regel opp på kontoret når de kommer hjem og deler ut klemmer og forteller om dagen (med mindre jeg har møte). Jeg går ned fra hjemmekontoret når mannen kommer hjem. Vi lager middag og alle hjelper hverandre med å dekke bordet, en tar potene, en annen noe annet osv. Så rydder vi etter middag, rydder kjøkkenbenk osv og samme med bad/vaskerom. På torsdager deler vi oppgaver og vasker huset før helgen. Ingen her gidder det på fredag. Da er det helg! Jeg bruker lunsjen min på torsdager til å planlegge middager og ukeshandle på Oda. Der har jeg laget lister slik at jeg enkelt kan legge inn en liste for "hverdagsvarer" (melk, brød, smør osv osv) en for "middager (laget ukesmenyer hvor alle ingredienser er lagt til så jeg bare kan smelle en uke med middager rett i kurven)" også legge til tillegg for andre spesifikke ting vi vil ha. Ca klokken 18 er vi ferdige med alle "må" tingene - og da gjør vi som vi vil, leser bøker, gjør fritidsaktiviteter, gamer, leser, ser på tv, går tur... hva som helst... På fredager lager vi alltid ekstra god mat som barna velger, på fredager kommer middagen på bordet litt senere så da koser vi oss med matlagingen, gjerne med litt musikk eller en podcast i bakgrunnen og et glass vin. Vi ser også gjerne en film sammen alle sammen på fredager om vi får det til. Lørdager og søndager er til å drive dank og gjøre akkurat som man lyster. Også avviker ting innimellom, men det er unntakene og ikke regelen. Det hender noen vil på overnatting hos en venn, Svigers/venner inviterer til middag, styremøter i lag/forening, eller tvangs-oppmøte på noe skolegreier eller noe.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Handler (prøver å ukeshandle, men havner ofte på Kiwi likevel), lager middag, spiser middag, trener, dusjer, hjelper til med lekser, rydder og vasker, krasjer en liten time i sofaen, lager kveldsmat, lager matpakker, spiser, legger meg. Repeat. Anonymkode: 9ff4e...385
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Handler, går en tur med bikkja, lager mat (eller samboer lager mat), setter på en klesvask/oppvask/bretter noen klær osv (alt ettersom), ser på serier med samboeren min osv. Tror det er ganske normalt å ikke ha full rulle etter en vanlig arbeidshverdag. (vi har ikke barn). Anonymkode: 3bf6e...681
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Kommer an på hvor sliten jeg er. Er ikke hjemme før 1730 så er lite jeg rekker på mørketida. På sommer er jeg ute og jobber i hagen med vanning, såing,høsting og annet plante stell. Ellers baking, ryddig osv. Anonymkode: 24c3c...f3c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Henter barn. Følger opp barn med fritidsaktiviteter og lekser. Middagslaging. Husarbeid. Trener. Legger meg tidlig. Anonymkode: 96be7...9ed
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Det varierer veldig, ingen dager er like. Anonymkode: a795b...272
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Sover, er som regel helt ødelagt etter jobb. Anonymkode: a9153...764
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden Trener og spiser. Jeg er også fulltids student i tillegg til at jeg har full jobb, så det blir ikke tid til så veldig mye annet egentlig. Anonymkode: 7856e...b56
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Etter jobb? Står i bilkø, henter på SFO, lager middag, spiser og rydder opp, er sammen med barna i form av kvalitetstid (danse sammen på stuegulvet, tegne litt) leksene til yngste må hjelpes med, sette på en klesvask, brette tøy, ta en telefon til mamma, tørke over vask og toalett, hjelpe yngste med å tørke opp vannsøl, lage til morgendagens matpakker, lage til kveldsmat til ungene, sjekke kjøleskapet og skapet for matvarer som trengs, eventuelt dra og handle, gjøre kveldsstellet med yngste, lese bok for yngste og ligge der til hun har sovnet, ned og rydde kjøkkenet igjen, henge opp klesvasken, tømme kattedoene og fylle på mat og vannskål, snakke med eldstemann, se over både familiekalender og jobbkalender, støvsuge kjapt over kjøkkengulvet, ta en dusj og så legge meg. Anonymkode: e091e...304 Ja, etter jobb. Anonymkode: 4f281...f31
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Trening Wikipedia Telle-trådene her på Kvinneguiden.. 😁 Anonymkode: c5930...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå