AnonymBruker Skrevet i går, 15:59 #1 Skrevet i går, 15:59 Min datter er invitert på venninnekveld til helgen. Alle de andre er blitt 18 og drikker alkohol. Min datter blir 18 om en uke. Bør jeg la henne drikke noen cider? Tenker at dette er tryggere omgivelser enn på russeslipp osv for første opplevelse med alkohol... Vi kan hente henne. Anonymkode: 56176...88b
monican94 Skrevet i går, 16:01 #2 Skrevet i går, 16:01 Hun drikker nok uansett hva dere tillater eller ei. Fint å tilby henting uansett. 8
AnonymBruker Skrevet i går, 16:05 #3 Skrevet i går, 16:05 Hadde ikke kjøpt siden hun ikke er 18.år, men jeg nekter jo ikke min 17.åring å dra på fest. Anonymkode: 28e11...f5b 3 1
monican94 Skrevet i går, 16:10 #4 Skrevet i går, 16:10 Hadde ikke nektet henne men hadde ikke kjøpt. Kjøper forøvrig ikke alkohol til de når de er over 18 heller. unnskyldningen at man da vet hva de drikker er bull 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #5 Skrevet i går, 16:14 Jeg tenker TS tenker fornuftig rundt dette. Anonymkode: e6199...225 1 1
Ruskesara1973 Skrevet i går, 16:19 #6 Skrevet i går, 16:19 Hadde latt henne drikke noe cider/rusbrus (ikke sprit) Hadde også hentet 🥰 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:33 #7 Skrevet i går, 18:33 16 snart 17 åringen min har fått med seg etpar cider når hun skal på fest. Jeg henter alltid når hun har vært på fest, så jeg kan se tilstanden hennes. Hun ringer også viss det skulle skjedd noe. Hun får smake av andre venner også, men har aldri hentet henne full, kun brisen. Sålenge hun er ærlig og ellers ansvarlig så gjør det meg ingenting å la henne få kose seg, heller det enn at det skjer bak ryggen på meg. Anonymkode: 1df3f...567 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden tja er det ikke personavhengig? de fleste fester har vært hjemme hos meg. min 15 åring drakk seg full første gang sammen med meg.. jeg fikk henne hjem. jeg snakket med henne om alkohol og fest, osv, det er 2 år siden, hun har enda ikke drukket alkohol, hun er på fest, men rører ikke noe, for hun synes ikke det er gøy å miste kontroll Anonymkode: 9d532...9b5
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Hun har nok startet fra hun var 15/16 skal jeg si deg:) Om ikke tidligere uten at du er klar over det. Går helt fint, null stress. Anonymkode: b4fec...1f2
Ulrikke Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Det skjer ikke noe magisk på den uka. Er du sikker på at hun ikke har drukket tidligere? Mange dropper det jo til de er 18, men det er også mange som drikker litt allikevel. Har hun faktisk ikke drukket ville jeg bedt henne ta det litt pent siden hun eventuelt ikke vet hvordan kroppen reagerer på alkohol, selv i små mengder. Og fint at du henter! Det har vi alltid gjort (vår er også født sent på året, og jeg vet hun drakk litt det siste året før hun fylte 18). Har aldri vært noe problem hos oss, og av og til holdt det at hun hadde en cider eller to i veska så hun hadde mulighet og kunne vise og drikke den hvis hun ville, men ofte lot hun da være fordi hun hadde muligheten. Enklere å si "jeg har ikke lyst på i dag" når hun faktisk hadde med enn å skulle svare på hvorfor hun ikke hadde (er vel sånn det er å være ung). Bare ha en åpen dialog rundt det, og presiser at hun skal ringe uansett om hun er ukomfortabel (håper dere har hatt den samtalen før!), så kommer dere og henter. 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Begge våres ungdommen hadde smakt litt alkohol før de ble 18. En øl hos bestefar til jul når de bar rundt 17.5 år. Men ikke noe fast. En slurk av glasset osv. Sønnen var på sin første fest som han drakk på selve 18 års dagen, 50 års lag til læreren sin. Og var med læreren på pub etterpå. Bor på lite sted så vi kjente læreren fra før og, jakter litt med gubben. Så der hadde han voksene rundt seg som han kjente. Og kan si har vært lite festing på hN, valgt stort sett å være sjafør nå er han 21 Yngste smakte noe svensk sider det som går under folkedrikk . Var vel rundt 17 da . Første fest 18.5 år, siden alle ho gikk med var yngre så de hadde ikke fylt før ho var 18.5 år. Kjørte ho til og hentet. Og som ho sier: skjønner ikke hvorfor folk ska drikke seg dritings, ho tar en cider og det er det. Ho er og veldig forsiktig pga faste medisiner som ho ikke vil tulle med så ho ikke plutselig får anfall og må gå uten billapen i 6 mnd. Du kjenner ditt barn best. Så kjør ho, si ho bare kan ringe uansett hva osv. Det har vi gjort med begge. Og i vårt tilfelle har eldste vært mer eller mindre endre når vi kommer, yngste er edru Anonymkode: 4750f...895
Uanonym bruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Må alternativet til alkoholdebut på denne festen være russeslipp? Kan det ikke være en annen vennefest, liksom? Trolig vil hun drikke litt på denne festen uansett hva du sier, men om du sier nei, vil hun trolig drikke mindre enn om du sier ja. Stille opp med henting kan du vel uansett? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå