AnonymBruker Skrevet i går, 13:12 #1 Skrevet i går, 13:12 Som tittelen sier, Kredittbanken setter ned renta til 4,8% fra 1. februar 2026. Håper det kommer en annen aktør som vil tilby 5% og stjele kunder fra Kredittbanken Anonymkode: a9fb9...ed5
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #3 Skrevet i går, 13:32 Jeg har 4,85 på rammelånet mitt nå (innenfor 50%), Landkreditt bank, ordinært lån 4,74 (innenfor 50%). Anonymkode: d99a7...7a2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:35 #4 Skrevet i går, 13:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har 4,85 på rammelånet mitt nå (innenfor 50%), Landkreditt bank, ordinært lån 4,74 (innenfor 50%). Anonymkode: d99a7...7a2 Med tanke på alle de andre trådene det har vært om Kredittbanken i det siste, og at ts håper på 5 %, tror jeg at dette handlet om rente på sparekonto. Anonymkode: 6dbb5...416 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:11 #6 Skrevet i går, 14:11 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Avida har 4,95 % Anonymkode: 458cc...193 Men de har øvre grense på sparebeløp: 950 000 kroner. Anonymkode: 9c5e7...4e4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men de har øvre grense på sparebeløp: 950 000 kroner. Anonymkode: 9c5e7...4e4 Hvis det er snakk om over en million så er det null stress å få til en avtale med de mest kjente bankene i Norge. Om du går med på noe begrensninger på uttak. Mine foreldre har sparekonto hos forhatte Dbn til langt over 5%. Jeg vet sparebanken også tilbyr det flere steder. Med flere banker. Men dette er individuelle avtaler du får med banken over en prat. Ikke noe de flashet med på bytt.no. Til mer penger du har, til bedre avtale. Noen krever minimum 500000 før de gidder å gi deg tilbud. Anonymkode: 5b443...83a
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Det er jo bare å forhandle renta på sparekonto. Det er lov til det. Jeg har gjort det flere ganger jeg. Anonymkode: ef514...b4e
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som tittelen sier, Kredittbanken setter ned renta til 4,8% fra 1. februar 2026. Håper det kommer en annen aktør som vil tilby 5% og stjele kunder fra Kredittbanken Anonymkode: a9fb9...ed5 4,8% gjelder kun for NYE kunder Gamle kunder får 4,7% effektiv rente Anonymkode: 224c0...9b3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 4,8% gjelder kun for NYE kunder Gamle kunder får 4,7% effektiv rente Anonymkode: 224c0...9b3 4,8% gjelder kun for gamle kunder NYE kunder får 4,7% effektiv rente RETTELSE********** Anonymkode: 224c0...9b3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis det er snakk om over en million så er det null stress å få til en avtale med de mest kjente bankene i Norge. Om du går med på noe begrensninger på uttak. Mine foreldre har sparekonto hos forhatte Dbn til langt over 5%. Jeg vet sparebanken også tilbyr det flere steder. Med flere banker. Men dette er individuelle avtaler du får med banken over en prat. Ikke noe de flashet med på bytt.no. Til mer penger du har, til bedre avtale. Noen krever minimum 500000 før de gidder å gi deg tilbud. Anonymkode: 5b443...83a Er det virkelig så lett som du tror? Jeg er livslang kunde i DNB, og bruker de som hovedbank. Har 1,6 mill på konto som nå står i Kredittbanken, og 800 000 kroner i aksjer og fond i DNB. Tilbudene jeg har fått fra DNB har alltid vært dårligere enn hvilke enn som ligger på de øverste plassene på Finansportalen. De har også alltid gitt begrenset uttak, som jeg ikke ønsker. Anonymkode: 9c5e7...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 4,8% gjelder kun for NYE kunder Gamle kunder får 4,7% effektiv rente Anonymkode: 224c0...9b3 Motsatt 🙂 Anonymkode: 9c5e7...4e4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Fikk også mail i dag. Æsj. Men følger med på annen bank som gir bedre tilbud. Får snart inn en god slump penger så må uansett dele opp beløpet og finne annen bank som helst har høyest mulig rente.🤞 Anonymkode: 7a762...40c
Bloms Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Noen som har tips til hva som er lurt å gjøre? Jeg har hatt mesteparten av sparingen på sparekonto som har gitt høyest rente. Men nå ser det ut som mange er under 5%, og lurer da på om jeg bare må sette mesteparten på Kron i stedet nå
newman01 Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Vurdert rentefond? Mindre risiko enn aksjefond, stort sett høyere rente enn høyrentekonto 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Maritime merchant bank har fortsatt 5% for eksisterende kunder, men setter ned til 4,9% fra 5. januar. Anonymkode: dfee9...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Det er helt naturlig at de setter ned innskuddsrentene sammen med lånerentene når styringsrenta settes ned. Jeg flytter sjelden penger for 0,2 prosentpoeng margin. Meeeen, har millionen i aksjefond og bare en "Liten buffer" på et par hundre tusen i banken da, så skjønner jo at om man har over 1 mill i banken er selv 0,2 prosentpoeng verdt å flytte penger for Anonymkode: 57e3d...be6
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt naturlig at de setter ned innskuddsrentene sammen med lånerentene når styringsrenta settes ned. Jeg flytter sjelden penger for 0,2 prosentpoeng margin. Meeeen, har millionen i aksjefond og bare en "Liten buffer" på et par hundre tusen i banken da, så skjønner jo at om man har over 1 mill i banken er selv 0,2 prosentpoeng verdt å flytte penger for Anonymkode: 57e3d...be6 Ja et par tusenlapper er greie å ha selv om det er før skatt og man har en million. Veldig enkelt å flytte i våre dager, og flere burde gjøre det for at konkurransen skal virke. Anonymkode: dfee9...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå