Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Jeg er en klassisk overtenker og er invitert til to bursdager på en kveld. Siden jeg ble invitert først på den ene bursdagen skal jeg dra dit og ble med på en spleisegave.

Men jeg ble også invitert til til å bli med på spleisegave til den andre venninnen. Da takket jeg nei siden jeg ikke har mulighet til å komme i bursdagen hennes. Er det innafor? Vil ikke virke slem, dette er snakk om studievenner. Ikke en barndomsvenn hehe.

samme gjelder en annen bursdag til en studievenninne der jeg ikke har mulighet til å komme. Er det innafor å ikke gi gave eller bør jeg uansett bli med på fellesgave til alle selv om jeg ikke kan bli med?

Anonymkode: 66c3d...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det kommer an på relasjonen. Er det gode venninner, eller bare noen du henger med pga. omstendighetene?

Og hva hadde du ventet av de det gjelder hvis det var du som hadde bursdag, og de ikke kunne komme?

Skrevet

Hvor store summer er det snakk om?

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare studievenninner som jeg henger med pga studie. Var cirka 200kr per gave. Endte opp med å bli med på alle gavene pga dårlig samvittighet, men det svei litt i lommeboka spesielt når vi ikke er så nære🫣Eller jeg er nærmere hun ene, enn hun andre og da blir det fort litt urettferdig/rart…

Anonymkode: 66c3d...0ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket. Sannsynligvis hadde ikke studievenninnen merket det med mindre noen (eller du) hadde spesifisert at du også var med på gaven og var lei deg for at du ikke hadde mulighet til å bli med

Anonymkode: f3a9f...dbb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt med på det. 

Anonymkode: 52e6a...b91

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...