Frk Snus Skrevet 24. november 2002 #1 Skrevet 24. november 2002 Har en gammel kåpe som har blitt hengende utenpå skapet en stund, og da jeg skulle bruke den i helga oppdaget jeg at det ene ermet hadde blitt bleket av solen! Dette er altså et arvestykke i helt mørkt, semsket skinn med pelskrave, og jeg er veldig lei meg for at den har blitt ødelagt. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å bøte på skadene? Noe sted jeg kan gå? Kan det funke med skokrem eller noe slikt?
Litago Skrevet 25. november 2002 #2 Skrevet 25. november 2002 Så vidt jeg vet at det ikke mye du selv kan gjøre med dette. Men jeg anbefaler deg å ta med jakken til en bunthandler/et sted som selger lignende jakker for å spørre om råd. Hvorvidt eller hvordan det kan repareres er sikkert avhengig av hva slags skinn det er og i hvilken stand skinner er i.¨ Håper du får reparert den! Lykke til! :D
Mira79 Skrevet 26. november 2002 #3 Skrevet 26. november 2002 Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å bøte på skadene? Noe sted jeg kan gå? Kan det funke med skokrem eller noe slikt? Klarer rett og slett ikke å dy meg jeg...hva med å slutte å gå med klær som er lagd av ett stakkars dyr? Da kan du til en viss grad bøte på skaden til de fremtidige offer, (altså dyrene), som har havnet uskyldig opp i denne industrien. Ved å gå med slike klær, selv om det har en viss affeksjonsverdi for deg, så signaliserer du at det er greit med en slik grusom industri. Moderne kvinner går ikke med pelsklær, vi lever tross alt i 2002 og ikke i steinalderen!
Snuppa Skrevet 26. november 2002 #4 Skrevet 26. november 2002 Det er da stor forskjell på å bruke pels og skinn!!!! Skinn er som regel laget av oksehud og en stor andel av jordens befolkning spiser faktisk storfekjøtt. En aler som regel ikke opp okser for å kun bruke skinnet. Eller er det slik at du bruker kun tøysko og stoffvesker?
Frk Snus Skrevet 27. november 2002 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2002 Enig med sistnevnte, dessuten ville jeg aldri kjøpt en slik kåpe. Den er arvet fra min bestemor og således har jeg ikke skapt noen etterspørsel etter pels. Er imot pels generelt. Når det er sagt ble duffelcoaten som hang ved siden av like bleket, og meg bekjent er det ingen dyr i den. Får ta den med til noen som kan slikt hvis jeg får råd en dag. Takk for svar allikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå