Gå til innhold

Drar dere alltid begge foreldre på foreldresamtaler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det alltid den samme forelderen som tar slike møter? Eller bytter dere på? Drar dere alltid begge?

Jeg brukte alltid å ta slikt alene til de to eldste barna..så kom det en periode der vi tok det meste sammen. Men nå har jeg slitt litt med helsa de siste par årene og da har far tatt det meste slikt alene med de to minste barna. 
Nå er det et viktig møte ang den minste gutten vår, og jeg kjenner jeg ikke klarer å dra. Men får så dårlig samvittighet. Jeg og far snakker jo selvsagt om hva han skal si osv før han drar alene..men føles likevel som jeg feiler.. jeg er jo på det meste sosialt som foregår på skolen utenom møter, og er fullstendig involvert i barna hjemme. Bare disse samtalene som blir litt vanskelig for tiden. Er det greit av meg å ikke dra på slikt nå for en periode?

hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: 7b520...fbc

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går da helt fint at far drar alene så lenge han tar opp det som dere eventuelt mener bør tas opp. Er det noe han glemmer, så sender man en mail eller tar en telefon i etterkant. 

Anonymkode: 6bb7c...728

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi drar sammen, men så har vi muligheten til det også. Det samme gjelder stort sett oppfølging av barn på helsestasjonen, vi syns det er fint å gjøre det sammen. Det er vel og merke mange som ikke har muligheten til å være to i samtale. Det er mange grunner til det. Folk kommer ikke fra jobben, er syke osv osv. 

Anonymkode: 8f912...bc2

AnonymBruker
Skrevet

Drar alltid alene. Enten den ene eller andre. Mannen har reisejobb og er ofte vekk når det er samtaler  

Anonymkode: 8be43...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi har mulighet da går vi begge, hvis ikke da blir det en av oss. Men vi har bare et barn og det er ikke noen problemer med ham på skolen.

Anonymkode: f65c5...682

AnonymBruker
Skrevet

Vi drar alltid sammen, men vi har bare ett barn og godt med tid...

Men jeg har aldri sett de andre foreldrene være der sammen. De før oss og etter oss er der alltid alene. Så vil tro det er det mest vanlige? I alle fall hos oss. 

Anonymkode: fa70b...1fc

• Liker 3
Skrevet

Alltid alene da jeg går hjemme 

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det hittil men har bare vært snakk om noen få samtaler i barnehagen, halvparten har og vært digitale så det tok lite tid ut av dagen siden vi kunne ta det fra jobb og bare flekse 30 minutter hver. Foreldremøter drar vi bare 1 person på. 

Anonymkode: 0281c...791

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har vi aldri hatt behov for. 

Den som er der formidler videre til den forelderen som ikke er der. 
vi har også tid til at begge deltar, men vi ser ikke vitsen. 

Noe annet var selvsagt når ungdommene våre var spedbarn og det var oppfølging på helsestasjonen helt i starten. 

Anonymkode: 7bb24...6c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid alene. 

Anonymkode: 3d0e5...e93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri vært to. Unødvendig at vi begge skal ta oss fri fra jobb. Det er stort sett jeg som følger opp skole med våre barn. sist uke måtte han ta det, da jeg lå syk. Jeg tror det er første samtale han har vært med på i forhold til yngste barnet, hun er nå 13 år. 

Anonymkode: 50030...420

Skrevet

Vi har alltid gått sammen, men det fordi vi har muligheten til det. 

AnonymBruker
Skrevet

På vanlige foreldresamtaler går vi alene , men om det er viktige møter og noe konkret som skal tas opp så går selvsagt begge to

Anonymkode: 9bf01...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Den det passer best for drar på vanlige foreldresamtaler, men da vi var i samtaler med skolen om en 9A-sak som gjaldt barnets trivsel på skolen stilte vi begge to. 

Anonymkode: a810c...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er alltid jeg som drar (mor)

Anonymkode: 402d6...312

AnonymBruker
Skrevet

Kun vært 2 stk 1 gang og det var første foreldresamtale etter oppstart på skolen. Bytter på hvem som drar. Tidspunktene er jo midt på dagen, så unødvendig at begge dra og må ta fri. Ingen som tenker det er rart. Som du sier, så snakker man jo gjerne sammen før og etter om det er noe man skal ta opp.

Anonymkode: 4c124...0f7

AnonymBruker
Skrevet

Vi drar alltid begge to :) Heldige som har den muligheten. 

Anonymkode: aeef6...126

AnonymBruker
Skrevet

Vi hsr flere barn, så en er hjemme eller med redtem av narna mens den andre er på møtet. Vi snakker sammen før og etter møtet.

Anonymkode: 1a6aa...c67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en barneskole og det er ingen rett eller galt fasit her. Gå alene eller gå begge to hvis det er mulighet til det, men ikke ha dårlig samvittighet hvis du ikke kan gå fordi livet er jo slik at det ikke alltid går etter hva man planlegger og dette vet lærerne selv. Ikke alltid at lærerne selv er med på foreldresamtaler til sine barn heller. Ta heller vare på deg selv og hverandre fordi det er ingen som dømmer deg og det er ingen som forventer at du skal være der du også. 

Anonymkode: fe9d9...37f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alene da jeg har kortest reisevei og mest fleksibel hverdag akkurat nå.

Hadde det vært et ekstraordinært møte som gjaldt feks at det må settes i gang utredning / tiltak eller mobbeproblematikk vedrørende ett av barna hadde vi gått begge to.

Anonymkode: 197ca...f1f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...