Gå til innhold

Fastbrent fett

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan får jeg vekk fastbrent fett/olje fra en lasagneform i glass? Har prøvd med zalo, oppvaskmaskin, stålull, gnikket og banna, men det går ikke bort. Noen gode tips? :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Forsøk bakepulver. Fyll forma med varmt vann, hell oppi en god dæsj bakepulver (rundt en spiseskje kanskje), la stå til dagen etter.

Endret av Elfrida
Gjest Gjest
Skrevet

Rene Plumboen jo!!! Det stinker og bruser, så dette må jo bli bra :danse: Takk for hjelpen.

Gjest Elfrida
Skrevet

Får håpe det hjelper! Jeg bruker det mye til fastbrente greier i kjeler og langpanner og sånt.

Gjest Binna
Skrevet (endret)

Jeg bruker en slags"skrubbeball"(aner ikke hva de heter, men er formet som en ball av sølvtråder). Det er absolutt den raskeste og enkleste måten å få vekk sånt på, det erfarte jeg som oppvaskhjelp over flere år..

Endret av hæxa
Gjest Gjest
Skrevet

Vet hva du mener, så jeg går herved til anskaffelse av en skrubbeball også :)

Gjest Gjest
Skrevet

det funker også bra med pulver til oppvaskmaskin (sun ultra etc.) la stå over natta - så er det meste av fastbrent mat greit å få vekk :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

ovnsrens er også helt genialt til fastbrent guffe. La det stå over natta, så kan du bare tørke av det aller meste etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for gode tips. Bakepulver funket, men måtte skrubbe litt. Skal teste ut skrubbeball, ovnrens og sun neste gang :)

Skrevet

Hmmm... kan man bruke de tingene der i en fonduegryte i støpejern også? Eller ødelegger det? Er det ikke sånn at man ikke skal bruke såpe en gang i støpejernting? Tar flere timer å vaske en fonduegryte og jeg er veldig glad i fondue!! Kanskje ikke like glad i å vaske vekk det fastbrente og forkullede krydderet i bunnen av gryta etterpå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...