sigrid106 Skrevet 5. november #1 Skrevet 5. november Jeg ser begge deker når jeg ute blandt folk. Noen har klær som er så stramme at det ser ut som et tidspørmål når knapper og alt er på tur til å ta kvelden, mens andre har litt vidde på klærne. Spørmålet er hva er fint og hva er sttygt? Kan legge til at enklte bruker så stramme klær at en skulle tro det var pølseskinn som var tredd på og ikke klær. Hva er fintest? Trange eller litt vide klær? Hva gjør du? Alder? Hva skal sitte stramt og hva kan en ha løst? F.eks. skal buksa være stram og toppen trang? eller motsatt.
Phoenix Heart Skrevet 5. november #2 Skrevet 5. november (endret) Det kommer jo helt an på hva du passer best og føler deg komfortabel, selv hadde jeg valgt en mellom ting. Jeg er i 40 årene. Endret 5. november av Phoenix Heart
AnonymBruker Skrevet 5. november #3 Skrevet 5. november Det varierer fra år til år. Før skulle kvinner ha ettersittende bukser, og menn saggete bukser. Nå virker det som det har snudd. Hva gjelder overkroppen, tror jeg man må se ann hva som passer kroppsfasongen best. Anonymkode: 2505c...677
AnonymBruker Skrevet 5. november #4 Skrevet 5. november sigrid106 skrev (2 timer siden): Jeg ser begge deker når jeg ute blandt folk. Noen har klær som er så stramme at det ser ut som et tidspørmål når knapper og alt er på tur til å ta kvelden, mens andre har litt vidde på klærne. Spørmålet er hva er fint og hva er sttygt? Kan legge til at enklte bruker så stramme klær at en skulle tro det var pølseskinn som var tredd på og ikke klær. Hva er fintest? Trange eller litt vide klær? Hva gjør du? Alder? Hva skal sitte stramt og hva kan en ha løst? F.eks. skal buksa være stram og toppen trang? eller motsatt. Jeg er en høy, slank og atletisk mann på 36. Forholdsvis bredskuldret av natur, og smalner noe inn mot midjen. Jeg føler meg best i og synes jeg ser best ut i litt romslige klær. Anonymkode: 4c72f...110 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #6 Skrevet 5. november Feil størrelse er sjeldent pent. Men ellers er både tettsittende og løse klær pent, det kommer an på klærne, hele antrekket, anledningen og personen som bærer de. Jeg bruker både løse og vide klær. I dag har jeg tettsittende bukse, og løs genser. I går hadde jeg løs bukse og løs genser. Noen ganger har jeg løs bukse, og tettsittende topp. Er 39 år, og kler meg etter humør, vær og anledning. Anonymkode: 482b3...737 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #7 Skrevet 5. november For trangt er ikke pent. Jeg kler meg etter kroppen min, er litt overvektig, men alt fett er på rumpe og lår, jeg har og litt store bryst, og en smal midje. Så jeg bruker klær som fremhever midjen. Og store klær på overkroppen, får meg til å se mye Støre ut enn jeg er. Anonymkode: 4f16b...67b 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #8 Skrevet 5. november For trente pene personer, trangtsittende for å vise frem. For alle oss andre, store klær som skjuler skavanker. Anonymkode: 0204f...50c 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #9 Skrevet 5. november Jeg er tynn og trent og liker best litt tettsittende klær. Da jeg var i øvre del av normalområdet BMI-messig var jeg mer glad i videre klær, i hvertfall overdeler (og gjerne litt lengde på disse, for å skjule valker). Anonymkode: b6a65...b93 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #10 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (26 minutter siden): For trente pene personer, trangtsittende for å vise frem. For alle oss andre, store klær som skjuler skavanker. Anonymkode: 0204f...50c for å se ennå større ut? Anonymkode: ad8bc...db5 2 2
micromaya Skrevet 5. november #11 Skrevet 5. november Jeg vil driste meg til å si at menn bør unngå tettsittende bukser, men der er jeg nok litt "gammeldags". Synes virkelig ikke noe om trenden hvor menn ser ut til å ha dratt på seg bukser som både er for trange og for korte 🫣. Ellers tenker jeg man bør kle seg etter humør og lyst. Det er sjeldent pent med for små klær - det gjelder alle, uansett form. Selv trivdes jeg veldig godt i skinny jeans, man har konvertert til flared og litt løsere bukser etterhvert. Slike store mum jeans føler jeg meg ikke vel i, så det går jeg ikke med. Men igjen: folk må få gjøre som de vil
AnonymBruker Skrevet 5. november #12 Skrevet 5. november Jeg er pæreformet med naturlig mye muskler, men mye fett. Jeg har en BMI på over 40, men har definert midje med forholdsvis små pupper og stort hofteparti. Jeg ser definitvt best ut i "vide" bukser som er stramme over hoftene og vide nederst, og stramme overdeler. Eventuelt så går jeg for stramme bukser og løs topp, eller en sjelden gang stramme bukser og stram topp. Men aldri løse bukser og løs overdel. Jeg skjønner ikke hvorfor overvektige nesten alltid velger løse klær uten noen definisjon. Man ser jo bare større ut da. Anonymkode: 378fb...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #13 Skrevet 5. november Romslige bukser og stramme topper. Anonymkode: daaca...08d
AnonymBruker Skrevet 5. november #14 Skrevet 5. november micromaya skrev (22 minutter siden): Jeg vil driste meg til å si at menn bør unngå tettsittende bukser, men der er jeg nok litt "gammeldags". Synes virkelig ikke noe om trenden hvor menn ser ut til å ha dratt på seg bukser som både er for trange og for korte 🫣. Denne trenden var på 2010-tallet. Det er ingen menn som går med tettsittende bukser i 2025. Anonymkode: daaca...08d 3
Daria Skrevet 5. november #15 Skrevet 5. november Klær som passer, både når det gjelder størrelse og fasong er en god start. Jeg bruker sjelden klær som er tettsittende rundt mage, hofter og lår (valkene trenger ikke den oppmerksomheten), men framhever heller de områdene jeg er mer fornøyd med. De fleste ser best ut med noe som antyder litt om kroppsfasong, men er balansert - hverken telt eller catsuit er særlig kledelig på noen.
AnonymBruker Skrevet 5. november #16 Skrevet 5. november Skal vi snakke om klær som virkelig strammer må vi tilbake til begynnelsen av forrige århundre (?) da kvinner skulle ha timeglass-figur og måtte gå med korsetter som ble snøret sammen så stramt at man sto i fare for å miste pusten. Dagens hold-in er bare barnematen i forhold. Anonymkode: 39dd5...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #17 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne trenden var på 2010-tallet. Det er ingen menn som går med tettsittende bukser i 2025. Anonymkode: daaca...08d Dette må jeg printe ut og sende i posten til ungdommen på 24 i verdens trangeste arbeidsbukser som jeg så på Norske Truckers forleden dag! Anonymkode: ba314...b30 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #18 Skrevet 5. november Begge deler samtidig. Verste jeg ser er når overdel og underdel er det samme, altså stramt eller for stort. Er buksa stram, så må overdelen være stor også motsatt. Anonymkode: 7faa5...65f 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #19 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne trenden var på 2010-tallet. Det er ingen menn som går med tettsittende bukser i 2025. Anonymkode: daaca...08d Skinny jeans 4 life!! Er 35 og jeg kan ikke se for meg at noen gang vil bytte ut skinny jeans. Synes løse jeans er stygt, jo løsere jo styggere. Er de i blå denim så er det grusomt. Tykke jeans får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Anonymkode: 7faa5...65f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #20 Skrevet 5. november Det viktigste er å bruke riktig størrelse. Stramme klær er greit hvis de er sånn i utførelse og i riktig størrelse, men ikke når du kjøper 3 størrelser for lite for å få stramme- looken. Hvis man er stor er det bedre å kjøpe normal- klær med pene snitt. Ikke søppelsekk-utførelse eller pølseskinn. Anonymkode: 758b0...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå