Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bacteria skrev (6 timer siden):

Det er faktisk dette som er mye av greia. Israel vil bare være i fred. 
Det har ikke araberne i nabolandene tillatt, og dermed har befolkningen i Israel også blitt radikalisert. 

Deg om det

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sportydame skrev (5 timer siden):

Støre fikk visstnok innreiseforbud israel i Oktober - han ville visst ned og dele ut noen milliarder til Hamaz, uten forutsetninger..... 😉 

SURPRISE :D 

Støre ble nektet adgang til Israel

Er dette ting du i fullt alvor tror på? 

• Liker 3
Skrevet
Sportydame skrev (7 timer siden):

Støre fikk visstnok innreiseforbud israel i Oktober - han ville visst ned og dele ut noen milliarder til Hamaz, uten forutsetninger..... 😉 

SURPRISE :D 

Støre ble nektet adgang til Israel

Jeg forstår ikke at det er mulig å bli overrasket engang. Hva denne regjeringen har funnet på:

- Nektet kongen å kondolere til Israel etter terrorangrepet 7.oktober.

- Premiert Hamas sin terror og krigføring ved å anerkjenne Palestina.

- Blitt med på tyrkiske anti-israelske initiativ som resten av Europa avviser. Du snakker om dobbeltmoral. Tyrkia er et land som selv driver med folkerettsstridig okkupasjon og krigsforbrytelser. Så er det her man skal være med?

Av og til lurer jeg på hvorfor vi på død og liv må føye oss etter araberne. Er vi livredde for at de skal dumpe prisen på olje?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Sportydame skrev (9 timer siden):

Støre inviterer seg selv.

Støre sier den formelle begrunnelsen var at det ikke passet å legge til rette for et slikt besøk.

Støre påstår at han heller tror det var politiske årsaker.

Israel hevde at de ikke ville ha han på besøk pga hans politiske syn.

Forsto jeg dette riktig? Er det sånn tåkefyrste prat? Lage til noe rot rundt det meste? 

Tenker Israel har mer enn nok å styre på med nå, enn å underholde Jonas.
Skulle de slippe alt de har hendene, fordi at super fiendtlig innstilte Jonas hadde lyst å komme? 
Selvinnsikt, det hadde gjort seg, bare et lite snev av selvinnsikt. 
Det er pinlig å være vitne til. 

Hva kan Jonas og Norge «særlig» bidra med? Hvilken unike innsikt er det liksom han besitter? 

• Liker 7
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (På 12.11.2025 den 11.09):

Tenker du at LO, Jonas Gahr Støre, Anne Lindboe, osv. har for vane å stille opp på arrangementer av antisemitter?  

Ser ikke på det som usannsynlig at de vil gjøre noe sånt. Om de har det for vane vet jeg ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Madame Butterfly skrev (3 timer siden):

Støre inviterer seg selv.

Det er ikke helt riktig:

«Ifølge statsministeren oppsto tanken om et Israel-besøk da han i oktober deltok på president Donald Trumps toppmøte i Sharm el-Sheikh i kjølvannet av fredsavtalen mellom Israel og Hamas.

Støre sier at han ønsket å starte tidlige samtaler med landene i regionen på områdene hvor Norge kan gi «et særlig bidrag» når oppbyggingen av Gaza skal begynne.»

Støre sier den formelle begrunnelsen var at det ikke passet å legge til rette for et slikt besøk.

Støre påstår at han heller tror det var politiske årsaker.

Israel hevde at de ikke ville ha han på besøk pga hans politiske syn.

«Støre bekrefter overfor DN at både Norges engasjement i straffedomstolen, anerkjennelsen av Palestina og uttrekkene fra oljefondet kan være årsaker til reisenekten.

– Ja, jeg tror nok at deler av den israelske regjeringen reagerer på denne måten mot land som har markert motstand mot Gaza-krigføringen og har anerkjent den palestinske staten, sier Støre.»

Forsto jeg dette riktig? Er det sånn tåkefyrste prat? Lage til noe rot rundt det meste? 
Tenker Israel har mer enn nok å styre på med nå, enn å underholde Jonas.
Skulle de slippe alt de har hendene, fordi at super fiendtlig innstilte Jonas hadde lyst å komme? 
Selvinnsikt, det hadde gjort seg, bare et lite snev av selvinnsikt. 
Det er pinlig å være vitne til. 

Støre har ikke invitert seg selv til Israel. Han har foreslått dialog. 
Dette er et diplomatisk «Fuck you» fra Israel. 

Hadde de ønsket å be ham «dra til helvete», på diplomat-språket
så hadde de kastet ut alle norske ambassadører og diplomater i Israel.
Det har de ikke gjort (enda?)

Hva kan Jonas og Norge «særlig» bidra med? Hvilken unike innsikt er det liksom han besitter? 

Jonas Gahr Støre har vært utenriksminister og har et stort nettverk.
Han har i tillegg jobbet i Leger uten grenser, og kjenner til organisasjonen.
Norge var sentrale i signeringen av Oslo-avtalen, mellom Israel og PLO. 
Norge kan både bistå med helsepersonell, medisiner og midler. 

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke på det som usannsynlig at de vil gjøre noe sånt. Om de har det for vane vet jeg ikke. 

Ja, ja.

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (3 timer siden):

Støre sier at han ønsket å starte tidlige samtaler med landene i regionen på områdene hvor Norge kan gi «et særlig bidrag» når oppbyggingen av Gaza skal begynne.»

Hvorfor i alle dager skal Norge bruke penger på konsekvensene av Hamas sin krig? Dette er noe som bare bør loves mot at palestinerne kommer til forhandlingsbordet og aksepterer en varig fredsavtale først. At de aksepterer at Israel har en rett til å eksistere som jødisk stat. Det vil få så positive ringvirkninger for hele verden at da kan man godt være med på å bidra.

I mellomtiden har vi nok ting å løse her hjemme

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Lurendreieren skrev (10 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal Norge bruke penger på konsekvensene av Hamas sin krig? Dette er noe som bare bør loves mot at palestinerne kommer til forhandlingsbordet og aksepterer en varig fredsavtale først. At de aksepterer at Israel har en rett til å eksistere som jødisk stat. Det vil få så positive ringvirkninger for hele verden at da kan man godt være med på å bidra.

I mellomtiden har vi nok ting å løse her hjemme

Tror du har et litt annerledes verdenssyn enn meg, og en del norske politikere gitt

• Liker 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (Akkurat nå):

Tror du har et litt annerledes verdenssyn enn meg, og en del norske politikere gitt

Ja, jeg har bodd i utlandet og opplevd nøytral dekning av konflikten over tid. Da forstår man etterhvert at man har blitt løyet grovt til av Odd Karsten Tveit, Sissel Wold og alle disse andre. Etter at jeg selv var veldig pro-palestinsk i ungdommen.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Jøder Europa over, må ha politibeskyttelse - det burde ryste folk langt inn i beinmargen. En liten og ofte svært anonym minoritet i landene de bor i. 

Invasjonen av menn fra MENA-land, bejubles. Det eneste de bidrar med er overgrep, vold og ødeleggelse. De pisser på samfunnet som tar de imot. 

Hvordan man kan være så tilbakestående at man ønsker dette velkommen, er intet annet enn totalt uforståelig. 

Men bare vent - mye beveger seg nå, og the tables will turn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Lurendreieren skrev (8 timer siden):

Ja, jeg har bodd i utlandet og opplevd nøytral dekning av konflikten over tid. Da forstår man etterhvert at man har blitt løyet grovt til av Odd Karsten Tveit, Sissel Wold og alle disse andre. Etter at jeg selv var veldig pro-palestinsk i ungdommen.

Denne oppvåkningen vil det bli flere og flere som nå kommer til å erfare. Dessverre har de ofret ekstremt mange mennesker på toleransens bord. De burde straffes, på lik linje med uhyrene de grenseløst har ønsket inn i vesten. 

• Liker 3
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (13 timer siden):

Støre har ikke invitert seg selv til Israel. Han har foreslått dialog. 

Så invitert seg selv.

Han vil til Israel for å begi seg inn på denne dialogen, han har ikke invitert sine ønskede dialogpartnere til Oslo. 

Du sier Israel kom med et diplomatisk «F you», som jo er en naturlig konsekvens av Støres uendelige diplomatiske «F yous». 

Det ser ut som at Støre ikke ville innrømme at Israel sa «F you», og slik måtte forsvare hva han står for. 
I stedet fremstiller han den jødiske staten som den som ikke vil forsvare sin «F you», ved å gjemme seg bak mer akseptable praktiske grunner. 
Fordi at Israel egentlig ikke kunne forsvare seg mot Norge, den moralsk overlegne. Helt berettiget i å godkjenne Palestina. 
Vel Israel står på sitt, og sier vi sa  «F you!» Vi sniker ikke rundt at vi egentlig ikke vil ha deg på besøk, vi vil virkelig ikke ha deg på besøk hjemme hos oss.

Slik leser jeg dette. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...