AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:04 #101 Skrevet lørdag kl. 14:04 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): er vel kanskje en grunn for det, man må jo spørre den faren da. det er jo ingen her som vet hvorfor en annen gjør som man gjør Anonymkode: 9e091...726 Les på nyt og svar på nytt Anonymkode: 82c89...970
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:12 #102 Skrevet lørdag kl. 14:12 BobbySocks skrev (På 5.11.2025 den 9.56): Da gjør du det samme tilbake. Lag en kul spille/filmkveld og utelukk ungen hans. Om alle gjør dette så kanskje han lærer. Hvorfor skal det gå ut over et barn at faren er helt sprø? Det er jo faren man må ta, ikke gjennom barnet hans. Jeg ville fortsatt å være inkluderende og invitert hans barn. Jeg forstår at han er en svært spesiell, men har noen forsøkt å spørre han rett ut? Gjøre han klar over at flere reagerer, at det ikke er greit og hva det gjør med de barna som blir ekskludert? Anonymkode: df190...6c5 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:14 #103 Skrevet lørdag kl. 14:14 Hvordan er sønnen hans? Nei slike foreldre trenger vi ikke. Er han psykopat? Ikke i ordets forstand men væremåte som vi sier på folkemunnet? Ei jeg kjenner er utspekulert og slem. Hun inviterte alle guttene i klassen bortsett fra vår sønn. Jeg la det ut på fb jeg. Alle guttene er invitert i bursdag bortsett fra vårt barn. Skrev ikke navn eller nummer. Men det ble hylekor i kommentarfeltet. moren sendte meg plutselig sms og ba meg slette innlegget. Hun synes det var ubehagelig. Javel, svarte jeg.. hvorfor det? Er det deg eller den utestengte som føler det ubehagelig svarte jeg. Ble stille. Hun gjorde det aldri igjen. Anonymkode: 7fafe...c5f 3
Maleficenta Skrevet lørdag kl. 14:51 #104 Skrevet lørdag kl. 14:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): les det selv du motsier deg selv hele tiden Anonymkode: 9e091...726 Hvordan motsier jeg meg selv?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:02 #105 Skrevet lørdag kl. 15:02 AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 9.35): Varsle skolen. Hver gang. Anonymkode: 6b494...b58 Hva skal skolen gjøre da? Skolen kan si at invitasjoner ikke skal deles ut der. Skolen kan snakke med barna om kjipe følelser, men det kan og bør foreldrene også. Skolen har ikke myndighet til å gjøre noe med saken. Anonymkode: 22553...e1f 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:09 #106 Skrevet lørdag kl. 15:09 AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 12.03): Ikke meg du svarer her, men må si at jo - jeg syntes skolen har et ansvar. Skolen sitter på mye autoritet, og når voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg så tenker jeg skolen har et ansvar om å navigere til et sunt miljø. Klassemiljøet skjer ikke kun på skolen, miljøet tar man også med seg utenfor skolen. Og når godt voksne mennesker ikke har blitt riktig oppdratt, så tenker jeg skolen helt klart burde stå opp for allmennheten 🙏🏼. Hadde jeg vært lærer hadde jeg ikke nølt med å ta opp slike ting. Voksne folk er faen meg skammelige noen ganger! Og de det gjelder har bare godt av å kjenne på det. Anonymkode: 52908...232 Hvilken autoritet? Skolen har ikke autoritet til en dritt. Hvis skolen skal bruke tid på filmkvelder på fritiden må du som foresatt i alle fall akseptere at lærer ikke har tid til å undervise barnet ditt. Anonymkode: 22553...e1f 2 2
Nettrollet Skrevet søndag kl. 17:52 #107 Skrevet søndag kl. 17:52 AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 15.14): Hvordan er sønnen hans? Nei slike foreldre trenger vi ikke. Er han psykopat? Ikke i ordets forstand men væremåte som vi sier på folkemunnet? Ei jeg kjenner er utspekulert og slem. Hun inviterte alle guttene i klassen bortsett fra vår sønn. Jeg la det ut på fb jeg. Alle guttene er invitert i bursdag bortsett fra vårt barn. Skrev ikke navn eller nummer. Men det ble hylekor i kommentarfeltet. moren sendte meg plutselig sms og ba meg slette innlegget. Hun synes det var ubehagelig. Javel, svarte jeg.. hvorfor det? Er det deg eller den utestengte som føler det ubehagelig svarte jeg. Ble stille. Hun gjorde det aldri igjen. Anonymkode: 7fafe...c5f Jeg syns det er helt innafor å ta igjen slik du gjorde. Men jeg er ikke akkurat veloppdragen.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #108 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 9.34): Ja hva synes dere om det? Her vi bor i ei lita bygd har vi en far som lærer sitt barn å utestenge. Han er aktivt deltakende i utestengingen. Han inviterer for eksempel 7 av 8 kamerater til sin sønn. Den siste sitter i vinduet over veien og ser på alt. Denne faren bryr seg ikke. han er fryktelig eplekjekk og godt likt her i bygda. Tror ikke noen tør å si i mot han. Han er veldig frempå . Her om dagen ble det mitt barn som ble offeret. Denne faren hadde ordnet spill kveld for sin sønn. Kameratene ble invitert. De er 8 gutter i klassen. ALLE ble bedt men ikke min sønn. For å pynte litt på det kunne han vel ha utelatt flere enn bare ett barn! Min sønn syklet bort for å ringe på i håp om å få være med likevel. Faren åpnet døra og sa de ikke hadde plass til flere. Wtf? Alltid utelater han ett barn. Og han bare ler og smiler av det! På skolen snakker de om hva de har gjort. Ikke ok for den siste som ble utelatt. Det ser ut som om han koser seg når han ser at andre barn blir såret og lei seg. Hjelp meg å forstå her. ?? Anonymkode: 8ce20...a1c Jeg ville gått til "motangrep". Hver gang han inviterte, ville jeg invitert alle til noe MYE morsommere. Hadde en slik nabo en gang. Hun hadde alltid et utvalgt "offer" i nabolaget. Hun prøvde seg på meg også, og det endte med at vi hadde hyggelige samlinger i gården uten henne. Hun flyttet til slutt, og jeg har gode naboer og venner. Anonymkode: d4787...bdd
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #109 Skrevet 12 timer siden Det jeg ikke fatter her er hvorfor de andre foreldrene synes det er greit. Ville aldri sendt ungen min til noen som utestenger andre, det kommer ikke på tale. Regner med det er godt kjent i området at denne faren utestenger barn? Anonymkode: 2042b...b55 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #110 Skrevet 12 timer siden Granskudd skrev (På 7.11.2025 den 16.55): Har ikke lest alle svarene her, men her hjemme har vi alltid hatt regelen om at ungene kan invitere max 9 venner hjem fordi vi ikke har fysisk plass til mer enn 10. Skal de ha fler enn det er det utendørs som gjelder. Vi regulerer ikke dette utover det, men har vi ikke plass så har vi ikke plass liksom. Kanskje det samme er tilfellet her og at det er noens "tur" til å stå over er et forsøk fra disse foreldre på å rullere - i motsetning til direkte utestenging? Ok, så hvis det er 1 som blir utelatt, så er det greit? Hvis det står om 1 person som ikke får komme, handler det ikke om plass! Anonymkode: 8ffa4...586
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #111 Skrevet 12 timer siden Eric_B skrev (På 5.11.2025 den 10.10): Den går på rundgang fordi faren har plass til bare 7 barn tenker jeg så lar han være å invitere en av de litt på rundgang. Tror ikke det er så mye mer komplisert enn det. At har gjennomfører bevisst utestenging for å være slem er en tillagt mening av andre i tråden. Han bryr seg neppe, men det er likevel ikke helt det samme, men med samme resultat. Det er ikke noe _bedre_ av den grunn, men forskjell likevel. Hvis en hardplast til 7, men ikke 8, og de er 8 stk, så klarer man fint å finne en løsning på det. Man utelater ikke 1-EN person fordi man kun har 7 stoler rundt bordet, eller fordi skoene til 8 stk gjør at gangen blir full! Dette er en dårlig unnskyldning. Tipper boligen heller ikke klapper sammen ved at 8 av 8 blir invitert! Anonymkode: 8ffa4...586 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #112 Skrevet 7 timer siden Det er en voksen mann som bruker barn til å spille ut sitt eget behov for makt. Å utelate ett barn, konsekvent, synlig er en form for sosial avstraffelse. Du kan ikke endre ham, for dette handler ikke om uvitenhet. Det er villet. Han vet hva han gjør når han holder et barn utenfor og sier “vi har ikke plass til flere.” Det er den setningen som oppdrar resten av gjengen til å bli likegyldige. Så la ham få være den han er. Men! sørg for at sønnen din får se det tydelig. Si det som det er: “Noen voksne gjør barn vondt fordi det får dem til å føle seg store.” Og så bygger du trygghet et annet sted. Ett hjem med integritet veier opp for ti hus med fasader. Han har kanskje status i bygda, men du har sannheten på din side. Og den typen voksne taper alltid når barna vokser opp og begynner å se hvem som faktisk hadde ryggrad. Anonymkode: dc72b...17d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå