Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde tatt det opp i plenum på foreldremøte og gitt skikkelig voksenkjeft. 

Anonymkode: 7c79b...c3d

Pinlig. Alle hadde da syntes at du var idioten. Dramadronninger som skal lage en scene foran mange er ikke særlig sjarmerende.

Anonymkode: 1c202...236

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ingen har plass til 7 barn, men ikke 8 🙄

Anonymkode: 81fb9...c5d

Neida greit nok å si det for dere som tydeligvis ikke har populære hjem. Denne problematikken her provoserer meg voldsomt. Her er vi er åpent hjem og gutta ofte møtes. Jeg sier alltid at alle er velkomne og jeg lager gjerne mat eller bestille pizza til dem. I hovedsak er det 4 hjem de drar rundt til og er sammen. Men så kommer det noen innimellom som ikke bidrar med stort annet en mas i den ellers veldig velfungerende gjengen. Sånn er det og han er også velkommen men ødeleggelser stemninga for resten. Så jeg har fundert på dette, og det gjelder alle oss med populære hjem som er åpne for alle; er det virkelig åpent for alle? Vi har jo liten plass, og jeg kan ikke fore 10 gutter flere dager i uka. Er de høflige er det jo hyggelig, men med frekke tendenser, er det ikke greit. Det er faktisk en begrensning på hvor mange jeg kan ta imot, på hvor mye mat jeg kan kjøpe og jeg kan ikke ta inn hele skolen liksom, har ikke plass til hele klassen engang. 
Hvorfor lager dere ikke en egen gjeng fremfor å kaste seg på andre? Må dere presse dere på folk som åpenbart ikke vil? Det fins da så mange barn i landet, alle kan ikke være i den kuleste gjengen. Hvor ofte inviterer dere selv? Bestiller pizza og gjør det gøy for gutta hjemme hos dere? Tenk på det før dere roper om utestengelse. Det krever litt å holde et velbesøkt hjem i gang også. Noen av oss har jobbet for å bli et sånt hjem. 

Anonymkode: bd894...4bc

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Neida greit nok å si det for dere som tydeligvis ikke har populære hjem. Denne problematikken her provoserer meg voldsomt. Her er vi er åpent hjem og gutta ofte møtes. Jeg sier alltid at alle er velkomne og jeg lager gjerne mat eller bestille pizza til dem. I hovedsak er det 4 hjem de drar rundt til og er sammen. Men så kommer det noen innimellom som ikke bidrar med stort annet en mas i den ellers veldig velfungerende gjengen. Sånn er det og han er også velkommen men ødeleggelser stemninga for resten. Så jeg har fundert på dette, og det gjelder alle oss med populære hjem som er åpne for alle; er det virkelig åpent for alle? Vi har jo liten plass, og jeg kan ikke fore 10 gutter flere dager i uka. Er de høflige er det jo hyggelig, men med frekke tendenser, er det ikke greit. Det er faktisk en begrensning på hvor mange jeg kan ta imot, på hvor mye mat jeg kan kjøpe og jeg kan ikke ta inn hele skolen liksom, har ikke plass til hele klassen engang. 
Hvorfor lager dere ikke en egen gjeng fremfor å kaste seg på andre? Må dere presse dere på folk som åpenbart ikke vil? Det fins da så mange barn i landet, alle kan ikke være i den kuleste gjengen. Hvor ofte inviterer dere selv? Bestiller pizza og gjør det gøy for gutta hjemme hos dere? Tenk på det før dere roper om utestengelse. Det krever litt å holde et velbesøkt hjem i gang også. Noen av oss har jobbet for å bli et sånt hjem. 

😅 🫣"Alle kan ikke være i den kuleste gjengen"? Er du voksen, som har skrevet dette??

Endret av Nettrollet
  • Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har du lest tråden?

Anonymkode: 81fb9...c5d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Pinlig. Alle hadde da syntes at du var idioten. Dramadronninger som skal lage en scene foran mange er ikke særlig sjarmerende.

Anonymkode: 1c202...236

Trenger ikke lage drama eller en scene. Men det er noe med det å stå opp for seg selv og barnet sitt. Stå å si at det faktisk ikke er greit og at man ikke finner seg i sånn oppførsel. 

Anonymkode: 7c79b...c3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Varsle skolen. 

Hver gang. 

Anonymkode: 6b494...b58

Hva skal en som underviser i arbeidstiden sin gjøre med dette tenker du. 

Anonymkode: 633d5...38e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva skal en som underviser i arbeidstiden sin gjøre med dette tenker du. 

Anonymkode: 633d5...38e

er det sånn på fritiden, så må du selvfølgelig regne med at enkelte barn blir utestengt i løpet av skoledagen også. 

Anonymkode: 10b68...75f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er jo kona til faren som hele hovedinnlegget handler om, jo!

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Nettrollet skrev (4 timer siden):

😅 🫣"Alle kan ikke være i den kuleste gjengen"? Er du voksen, som har skrevet dette??

Ja jeg er voksen og jeg innser at alle kan ikke være sammen med alle. Det er ikke ubegrensa med plass selv i de mest velkomne og populære hjem. Hvorfor skal vi alltid ha deres barn hos oss? Kan dere ikke lage det populært hos dere selv? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her er jo kona til faren som hele hovedinnlegget handler om, jo!

Ja, det er meg, og nå venter vi spent på at de andre skal invitere til seg. For en gangs skyld. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja hva synes dere om det? Her vi bor i ei lita bygd har vi en far som lærer sitt barn å utestenge. Han er aktivt deltakende i utestengingen. Han inviterer for eksempel 7 av 8 kamerater til sin sønn.  Den siste sitter i vinduet over veien og ser på alt. Denne faren bryr seg ikke. han er fryktelig eplekjekk og godt likt her i bygda. Tror ikke noen tør å si i mot han. Han er veldig frempå .  Her om dagen ble det mitt barn som ble offeret. Denne faren hadde ordnet spill kveld for sin sønn. Kameratene ble invitert. De er 8 gutter i klassen. ALLE ble bedt men ikke min sønn.  For å pynte litt på det kunne han vel ha utelatt flere enn  bare ett barn!  Min sønn syklet bort for å ringe på i håp om å få være med likevel. Faren åpnet døra og sa de ikke hadde plass til flere. Wtf? Alltid utelater han ett barn.  Og han bare ler og smiler av det!  På skolen snakker de om hva de har gjort.  Ikke ok for den siste som ble utelatt.  Det ser ut som om han koser seg når han ser at andre barn blir såret og lei seg. Hjelp meg å forstå her. ?? 

Anonymkode: 8ce20...a1c

Du konfronterer jo selvsagt faren. Litt guts må du ha på ditt barns vegne

Anonymkode: 287b3...c50

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om det handler om krefter eller økonomi, kan de inviterte 3-4, ikke alle untatt 1. Det er tonedøvt å gjøre. 

Det er heller ikke snakk om et bestemt barn her, det er ulike barn hver gang som ikke får være med. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Varsle skolen. 

Hver gang. 

Skolen kan ikke gjøre noe som helst med det som skjer på fritiden. Kanskje dessverre, men mest heldigvis.

Å «varsle skolen» hver eneste gang ser jeg ikke poenget med. Hva tenker du det skal kunne føre til?

Ts, jeg er for at dette er en problemstilling som kan tas opp med skolen med tanke på miljø og utestengelse, men dersom dette hovedsakelig er et problem på fritiden er det noe du som forelder må ta tak i, skolen kan ikke bestemme eller gjøre noe for det som foregår på fritiden. Du synes (sannsynligvis med rette) at dette er feil, da må du som forelder forsøke å ordne opp i dette. Det finnes ingen offentlig etat eller myndighet som kan fikse dette for deg og barnet ditt.

Anonymkode: 1055c...c2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Der har du den store ulempen ved å bo på små drittplasser. Brautende idioter får lov til å ta enormt med plass siden ingen av de andre, litt mindre brautende idiotene ikke tør å heve røsten av redsel for at bygdedyret skal komme og ta dem.

Anonymkode: cbfbe...11b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du konfronterer jo selvsagt faren. Litt guts må du ha på ditt barns vegne

Anonymkode: 287b3...c50

Enig. Hvorfor kommer alle med alt mulig av andre løsninger? Snakk til fyren da!

Anonymkode: e0436...6d0

Skrevet

Og du vil sende din sønn inn i hjemmet til denne åpenbart onde mannen?

Anonymkode: ac29c...433

• Liker 1
Skrevet
BobbySocks skrev (På 5.11.2025 den 10.02):

Nei, og den ungen har vel godt å kjenne litt på utestengelse han og, nå som resten av bygda har vært igjennom det. 

Hvis du er villig til å gjøre det er du ikke et hakk bedre enn denne faren. Du lar din voksne agenda gå ut over et barn. Du er villig til å straffe barnet for å nå inn til faren. Ganske sykt. 

• Liker 2
Skrevet
BobbySocks skrev (På 5.11.2025 den 9.56):

Da gjør du det samme tilbake. Lag en kul spille/filmkveld og utelukk ungen hans. Om alle gjør dette så kanskje han lærer. 

Jeg tror ikke dette er veien å gå, og det går jo utover barnet også. Vi har en gutt som ikke er særlig god på å be mitt barn, men jeg passer alltid på at han bes. 

Her tenker jeg at dere foreldre bør gå sammen, og snakke om inkludering på foreldremøte og at det er viktig at alle blir bedt når det er ulike ting som skjer. Hos oss har vi ei felles gruppe i Messenger med alle foreldre til barnegruppa her, og avtaler inne der når noe skjer så alle barna får invitasjon.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 9.34):

Ja hva synes dere om det? Her vi bor i ei lita bygd har vi en far som lærer sitt barn å utestenge. Han er aktivt deltakende i utestengingen. Han inviterer for eksempel 7 av 8 kamerater til sin sønn.  Den siste sitter i vinduet over veien og ser på alt. Denne faren bryr seg ikke. han er fryktelig eplekjekk og godt likt her i bygda. Tror ikke noen tør å si i mot han. Han er veldig frempå .  Her om dagen ble det mitt barn som ble offeret. Denne faren hadde ordnet spill kveld for sin sønn. Kameratene ble invitert. De er 8 gutter i klassen. ALLE ble bedt men ikke min sønn.  For å pynte litt på det kunne han vel ha utelatt flere enn  bare ett barn!  Min sønn syklet bort for å ringe på i håp om å få være med likevel. Faren åpnet døra og sa de ikke hadde plass til flere. Wtf? Alltid utelater han ett barn.  Og han bare ler og smiler av det!  På skolen snakker de om hva de har gjort.  Ikke ok for den siste som ble utelatt.  Det ser ut som om han koser seg når han ser at andre barn blir såret og lei seg. Hjelp meg å forstå her. ?? 

Anonymkode: 8ce20...a1c

Hva feiler dette rasdhølet?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt det opp med alle de andre foreldrene. 
Hvis alle snakker med sine barn om dette, og ber dem la være å gå dit kan det hende det hjelper. 
Kanskje stygge å utelate akkurat denne gutten, men det er trolig et språk som både far og sønn vil forstå.

Anonymkode: 2c03e...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...