AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:34 #21 Skrevet onsdag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ingen som har påstått at spiss tupp er kjærring... De skoene du viser til ligner virkelig ikke på skoene på bildet til TS. Anonymkode: a2481...d9d AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Skoene på bildet med spiss tupp: Ja, de er kjerring. Hadde de vært like, men uten spiss tupp, hadde de vært mye mindre kjerring og mer stilige. Min mening. Anonymkode: f5119...51c Anonymkode: 0512c...9a3
Roci Skrevet onsdag kl. 09:38 #22 Skrevet onsdag kl. 09:38 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Skoene på bildet med spiss tupp: Ja, de er kjerring. Hadde de vært like, men uten spiss tupp, hadde de vært mye mindre kjerring og mer stilige. Min mening. Anonymkode: f5119...51c Jeg er helt uenig med deg🤭 Spisse eller mandelformet tåparti får beina til å se lenger ut og føttene smalere, og dermed mer elegante, mens et butt, avrundet tåparti får beina til å se kortere og tykkere ut. Ankelreimer får også beina til å se kortere ut. Nå finnes det jo mellomting mellom helt spisse og helt runde, som f.eks. disse: Og så har du slike som dette, med en avlangt og litt firkantet tåparti: 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:39 #23 Skrevet onsdag kl. 09:39 I alle de «er dette kjerring?»-trådene jeg har sett på KG (og det er mange), har det aldri hendt at ikke minst én, men som regel mange, svarer JA på spørsmålet. Jeg er bent fram lykkelig over at jeg kler meg i akkurat det jeg føler for, uavhengig av mote og trender, og uavhengig av motepolitiet her. Det er så befriende, prøv det, ts! Anonymkode: 864db...19d 7 2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:40 #24 Skrevet onsdag kl. 09:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skoene på bildet med spiss tupp: Ja, de er kjerring. Hadde de vært like, men uten spiss tupp, hadde de vært mye mindre kjerring og mer stilige. Min mening. Anonymkode: f5119...51c Spiss tå er in. Du følger ikke med. Anonymkode: c1cb2...118 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:42 #25 Skrevet onsdag kl. 09:42 Slutt å bry deg om trender og hva andre synes, det er bare svakt. Gå i det du liker, verre er det ikke Anonymkode: f5e02...6b2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:46 #26 Skrevet onsdag kl. 09:46 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bruker alltid sko med lav blokkhæl. Men flere slike sko krever litt mer av resten av antrekket. Jeg er 40, og har flere som ligner på denne typen (fra Zalando) Anonymkode: a2481...d9d Og jeg synes dette er typiske «kjerring»-sko. Anonymkode: 440d8...c5b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:46 #27 Skrevet onsdag kl. 09:46 Jeg har ett par som ligner på de der. Bryr meg fint lite om noen synes de er kjærring-aktig. Jeg klarer ikke høye hæler, får kramper under foten av det så da velger jeg komfort fremfor noe annet 🤗 Anonymkode: 69000...bcc 5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:51 #28 Skrevet onsdag kl. 09:51 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bruker alltid sko med lav blokkhæl. Men flere slike sko krever litt mer av resten av antrekket. Jeg er 40, og har flere som ligner på denne typen (fra Zalando) Anonymkode: a2481...d9d Jeg har den nederste, både sort og beige(nude) lakk. Sliter med ryggen og må være forsiktig med å få en prolaps. Men denne kan jeg gå i hele kvelden. Men nå er jo jeg en kjerring. 51 år, sitter og syr på bunaden min og hører på Melissa Naschenweng. På toppen av det hele drikker jeg traktekaffe.. Anonymkode: 98557...66b 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:52 #29 Skrevet onsdag kl. 09:52 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er skoene kjerring? Ja litt. Er du en kjerring når du er i slutten av førtiårene? Ja. Gå med skoene du liker! Hilsen også i slutte av førtiårene. Anonymkode: 440d8...c5b Er man kjerring hvis man er i slutten av 40-årene?? 😂😂 Daria skrev (21 minutter siden): Veldig få klesplagg og sko er kjerring i seg selv, det kommer så an på hva du kombinerer det med og stilen for øvrig. Som 45-åring har jeg omfavnet min kjerringalder og kler meg etter egen smak, ønsker og behov. Dessuten jobbet jeg med tenåringer i mange år og innså at for dem er alle over 40 eldgamle uansett hva vi gjør og hvordan vi kler oss - og at deres mening ikke er fasiten på noe som helst. Hva har det å si om noen i forbifarten tenker noe om skoene dine hvos du liker og føler deg vel i dem? 100 prosent enig! Anonymkode: 84419...281
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:53 #30 Skrevet onsdag kl. 09:53 Mine bestemødre gikk med den type sko. Anonymkode: f0f75...122 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:56 #31 Skrevet onsdag kl. 09:56 Roci skrev (12 minutter siden): Jeg er helt uenig med deg🤭 Spisse eller mandelformet tåparti får beina til å se lenger ut og føttene smalere, og dermed mer elegante, mens et butt, avrundet tåparti får beina til å se kortere og tykkere ut. Ankelreimer får også beina til å se kortere ut. Nå finnes det jo mellomting mellom helt spisse og helt runde, som f.eks. disse: Og så har du slike som dette, med en avlangt og litt firkantet tåparti: Jeg tenker at du misset poenget helt. Å velge å gå med sko eller klær som var i motebildet for 5-15 år siden vil, helt uavhengig av om det er pent eller ikke, gjøre at du ser datert ut. Årsaken er denne: det er naturlig at mennesker som har vært voksne og dermed brukt samme størrelse sko og klær bruker dem til de er utslitt. Det er rent økonomisk rasjonelt. Mens et menneske på 20 som hovedregel kun har klær som er 1-2 år gamle i den størrelsen de bruker, så har et menneske på 45 gjerne klær som er 25 år gamle, og som fremdeles passer. Motebmessig utdaterte klær «hoper seg opp» med stigende alder. Det er et så veletablert faktum at man bruker det i filmer. Personer på 20-25 er moteriktig antrukket, de noe eldre vil typisk gå i mote utdatert med 2-5 år, og så eskalerer det slik at 40-åringer typisk går i 4-10 år gammel mote. Ta en titt rundt deg neste gang du er ute. Hvor mange på 45 har byttet ut skinny jeans? 100% av 20-åringer, mer 50% av 40-åringer. Logikken er ikke at skinnyjeans er mer eller mindre pent enn vide bukser. Mote er ikke estetikk. Det er kapitalisme. Anonymkode: 5697e...20c 6 1 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:56 #32 Skrevet onsdag kl. 09:56 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine bestemødre gikk med den type sko. Anonymkode: f0f75...122 Bestemødre gikk også i mom jeans og miniskjørt. Så det er ikke akkurat noe argument. Moten er syklisk, så det er litt av en kunst å følge med. Bedre å la være. Anonymkode: 864db...19d 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #33 Skrevet onsdag kl. 09:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes høyhælte sko er veldig vonde å gå i, men slike med lav kraftig hæl er mye bedre å gå i. Men kan man bruke slike og fortsatt være stilig? Er i slutten av førtiårene. Anonymkode: 0512c...9a3 Jeg er 42 og kunne fint gått i slike. Foretrekker de som har rund tå og hater de som er virkelig spisse. Finn din egen stil og hva føttene dine liker å gå i. Det er hovedsaklig kvinner som dømmer andre kvinner. Glem dem og gå din egen vei. Anonymkode: 859ef...73a 1 3 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #34 Skrevet onsdag kl. 09:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bestemødre gikk også i mom jeans og miniskjørt. Så det er ikke akkurat noe argument. Moten er syklisk, så det er litt av en kunst å følge med. Bedre å la være. Anonymkode: 864db...19d Det gikk de med lenge før de ble bestemødre. Anonymkode: f0f75...122 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:00 #35 Skrevet onsdag kl. 10:00 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Så Louboutins med spiss tupp er kjerring de altså. Da er det mange kjerringer rundt: (tatt fra pinterest) Anonymkode: dd177...622 Lite oppegående å ikke lese det korte innlegget du svarer på. Siterer meg selv: AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Skoene på bildet med spiss tupp: Ja, de er kjerring. Jeg har aldri påstått at alle sko med spiss tupp er kjerring🤦♀️ Anonymkode: f5119...51c 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:05 #36 Skrevet onsdag kl. 10:05 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gikk de med lenge før de ble bestemødre. Anonymkode: f0f75...122 Ikke nødvendigvis. Det var heller ikke poenget. Anonymkode: 864db...19d 2
Roci Skrevet onsdag kl. 10:07 #37 Skrevet onsdag kl. 10:07 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker at du misset poenget helt. Å velge å gå med sko eller klær som var i motebildet for 5-15 år siden vil, helt uavhengig av om det er pent eller ikke, gjøre at du ser datert ut. Årsaken er denne: det er naturlig at mennesker som har vært voksne og dermed brukt samme størrelse sko og klær bruker dem til de er utslitt. Det er rent økonomisk rasjonelt. Mens et menneske på 20 som hovedregel kun har klær som er 1-2 år gamle i den størrelsen de bruker, så har et menneske på 45 gjerne klær som er 25 år gamle, og som fremdeles passer. Motebmessig utdaterte klær «hoper seg opp» med stigende alder. Det er et så veletablert faktum at man bruker det i filmer. Personer på 20-25 er moteriktig antrukket, de noe eldre vil typisk gå i mote utdatert med 2-5 år, og så eskalerer det slik at 40-åringer typisk går i 4-10 år gammel mote. Ta en titt rundt deg neste gang du er ute. Hvor mange på 45 har byttet ut skinny jeans? 100% av 20-åringer, mer 50% av 40-åringer. Logikken er ikke at skinnyjeans er mer eller mindre pent enn vide bukser. Mote er ikke estetikk. Det er kapitalisme. Anonymkode: 5697e...20c OK Men du må skille mellom at jeg er uenig med den brukeren som synes spisse sko er "kjerring" (og der burde fniseemojien avsløre at dette ikke var så seriøst ment), og det jeg skriver om hvordan skofasongen påvirker det visuelle inntrykket. Det siste har lite med mote å gjøre, men handler om proporsjoner og visuell persepsjon, uavhengig av trender. Endret onsdag kl. 12:08 av Roci 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:09 #38 Skrevet onsdag kl. 10:09 TS, jeg tror konklusjonen blir at nettopp disse sko er kjerring. Men det gjelder ikke alle sko med lav hæl eller spiss tupp. Sko 1 - ja disse ser gammeldagse ut. Sko 2 - disse er fine og moderne. Detaljene er dog veldg små. 🙈 Og da er jeg også av den oppfatning, at hvis du kombinerer de skoene med resten av antrekket, der alle klesplag er moderne (hvide bukser, løs genser osv), så blir totalen helt ok og fin. Anonymkode: 08aba...373
lillevill Skrevet onsdag kl. 10:14 #39 Skrevet onsdag kl. 10:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes høyhælte sko er veldig vonde å gå i, men slike med lav kraftig hæl er mye bedre å gå i. Men kan man bruke slike og fortsatt være stilig? Er i slutten av førtiårene. Anonymkode: 0512c...9a3 Dette er jo Dolly duck eller magika sine sko..... Altså ja. Det er ikke bare kjærring, det er trollkjærring. 🫣 3 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:15 #40 Skrevet onsdag kl. 10:15 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenker at du misset poenget helt. Å velge å gå med sko eller klær som var i motebildet for 5-15 år siden vil, helt uavhengig av om det er pent eller ikke, gjøre at du ser datert ut. Årsaken er denne: det er naturlig at mennesker som har vært voksne og dermed brukt samme størrelse sko og klær bruker dem til de er utslitt. Det er rent økonomisk rasjonelt. Mens et menneske på 20 som hovedregel kun har klær som er 1-2 år gamle i den størrelsen de bruker, så har et menneske på 45 gjerne klær som er 25 år gamle, og som fremdeles passer. Motebmessig utdaterte klær «hoper seg opp» med stigende alder. Det er et så veletablert faktum at man bruker det i filmer. Personer på 20-25 er moteriktig antrukket, de noe eldre vil typisk gå i mote utdatert med 2-5 år, og så eskalerer det slik at 40-åringer typisk går i 4-10 år gammel mote. Ta en titt rundt deg neste gang du er ute. Hvor mange på 45 har byttet ut skinny jeans? 100% av 20-åringer, mer 50% av 40-åringer. Logikken er ikke at skinnyjeans er mer eller mindre pent enn vide bukser. Mote er ikke estetikk. Det er kapitalisme. Anonymkode: 5697e...20c Jeg er totalt enig i din analyse - jeg tror også at du er kanskje litt neurodivergent. 🙈 "Vanlige" folk tenker ikke slikt. Det de tenker, er at de blir bare vant til det de ser rundt seg, og de kjøper det som er tilgjengelig nå i butikkene. Og vi alle, inkludert damer, oppfatter ungdom som pene, men det endrer seg litt når "ungdom" er like gamle/ like unge som våre egne barn. En mor ønsker ikke å kle seg likt som sin datter.. Så 30åring ser på 16-20åringer for mote, men 40-50 åringer ser ikke lengre på ungdommen og tenker, slik vil jeg kle meg. ps, så de alle fleste overanalyserer ikke hvordan de skal kle seg, de ser bare rundt seg og intuitivt kjøper det samme som de ser rundt seg, for passende aldersgruppe. Anonymkode: 08aba...373 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå