Gå til innhold

Til menn - ok at kjæresten din også er med ei jente?e

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hadde vært et stusselig forhold å leve i, hvis man ikke kan snakke åpent om ting. 

Anonymkode: e40b8...841

Det kan en si. Men virkeligheten er nå sånn at ord kan påvirke andre og såre andre, så faren for han aldri ser på henne på samme måte igjen er veldig reell, enten en liker det eller ikke. Er nok samme andre veien, om mannen plutselig hadde lyst å knulle andre menn i ræva, så ville nok mange revurdert forholdet, det er noe bare den virkeligheten vi lever i. Så får en vurdere om det er verdt å risikere forholdet for litt mus 

Anonymkode: 00b38...c92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært et stusselig forhold å leve i, hvis man ikke kan snakke åpent om ting. 

De fleste har nok vært tidlig åpne om at de er monogame. Det stusselige er folk som har løyet og plutselig slenger frem at de må ligge med andre.

Anonymkode: 7facf...b27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan en si. Men virkeligheten er nå sånn at ord kan påvirke andre og såre andre, så faren for han aldri ser på henne på samme måte igjen er veldig reell, enten en liker det eller ikke. Er nok samme andre veien, om mannen plutselig hadde lyst å knulle andre menn i ræva, så ville nok mange revurdert forholdet, det er noe bare den virkeligheten vi lever i. Så får en vurdere om det er verdt å risikere forholdet for litt mus 

Bedre å leve som singel, hvis man ikke kan kommunisere åpent med partner på godt og vondt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg ville heller ikke blitt med. Du måtte vært et usedvanlig pålitelig menneske hvis jeg skulle kunne stole på deg rundt venninner videre. 

Anonymkode: a7258...252

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste har nok vært tidlig åpne om at de er monogame. Det stusselige er folk som har løyet og plutselig slenger frem at de må ligge med andre.

Mitt inntrykk er at det ofte ikke er kommunisert veldig tydelig, men de fleste antar bare at det er slik. Dessuten ser det ut til at de færreste tør å ta opp slike temaer tidlig. Det er dumt, for da dukker det fort opp situasjoner som den ts nå befinner seg i.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt med ekstra mann, og flere par. Det som gjenstår er ekstra kvinne, noe hun gjerne ønsker seg. Jeg har gjort det klart at alle seksuelle opplevelser skal være i fellesskap, selv om jeg ikke nødvendigvis trenger å ha sex med den andre kvinnen. Hun har brukt litt tid på å komme fram til at hun vil, og at hun også må takle å se meg og den andre kvinnen sammen. 

Slike samtaler, og fantasiene rundt det, bringer oss også nærmere. 

Anonymkode: d3676...496

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt supert. Jeg og kjæresten har en åpent seksuelt forhold. Hun har ei kvinnelig elskerinne som hun møter ukentlig for sex, mens jeg selv har en mannlig elsker for guttesex. Vi har ikke sex sammen, men møtes hver for oss, men vi avtaler dagene og skjer oftest samtidig. Det funker supert for oss.

Anonymkode: 48a9f...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker menn egentlig om dette? Jeg liker jenter, men er alt for sjalu til at kjæresten min får bli med. Tanke på at han skal se på feks er også skummel, jeg vil ikke at han skal gjenspeile bilder av henne i hukommelsen. Men jeg har et ønske om å utforske. Jeg kan gjerne fortelle ham om det etterpå osv og dele det med ham på et vis men ikke at han deltar. 

For meg er tenningen mot kvinner seksuell, ikke emosjonell. Det er en seksuell tiltrekning. Mot menn tiltrekkes jeg emosjonelt. Elsker jeg en mann tenner jeg absolutt ikke på en annen manna. Men kvinner derimot kan jeg tenne på selv om jeg er forelsket i en mann. Det er jo helt forskjellige greier. 

Men hvordan tenker menn om dette? Jeg tenker at så lenge jeg er med en mann kan jeg ikke forvente at jeg også skal kunne utforske med en kvinne. 

Anonymkode: 00edd...4af

Jeg hadde nok godt med på dette, hvis det var alternativet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt inntrykk er at det ofte ikke er kommunisert veldig tydelig, men de fleste antar bare at det er slik. Dessuten ser det ut til at de færreste tør å ta opp slike temaer tidlig. Det er dumt, for da dukker det fort opp situasjoner som den ts nå befinner seg i.

Ja godt mulig du har het rett her. Min mann tok dette opp veldig tidlig. Til og med klining med jenter i fylla regner han som utilgivelig utroskap, og jeg er helt enig med han. Derfor har betingelsene for vår del aldri vært uklare.

Skrevet

Du vil ekskludere partneren din fra de seksuelle utskeielsene dine fordi du er så sjalu av deg. Med andre ord: Det er bare han som skal ut på glattisen, mens du skal stå trygt på land?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan ikke forvente, du kan spørre. Men såfall inviterer du til å åpne forholdet, og hvis du skal åpne forholdet, er det ganske naturlig å tenke at han skal få lov til det samme. Det finnes forhold hvor bare den ene får leke med andre, men det hadde hvertfall ikke jeg akseptert. Enten begge eller ingen for min del.

Anonymkode: 97e97...f33

Det er ikke så enkelt. Ofte så er det ensidig kvinnen som bestemmer at "vi" har bestemt oss for å åpne forholdet, og mannen tør bare ikke å protestere. Også er det jo velkjent at kvinner generelt har det MYE enklere på "kjøttmarkedet" og det ender dermed som regel opp med at hun ligger rundt, mens han bare får mindre sex av henne og får ingen sex med andre. Og dette var han klar over når "vi" (i realtiteten hun) bestemte å åpne forholdet, men han turte ikke å protestere i frykt for at hun da ville forlatt han og han hadde blitt helt sexløs.

I noen få tilfeller lukter mannen i forholdet lunta når kvinnen i forholdet kommer med et slik forslag og begynner da jakten på en ny kjæreste. Og når hun har gått lei av kukkarusellen og finner ut at han har hatt en fast dame gjennom dette åpne forholdet angrer hun og vil tilbake til det lukkede forholdet de hadde før. Da er det selvsagt for sent for lenge siden og han går videre til den nye dama han har holdt på med.

Og til trådstarter: Dette er selvsagt bare ren og skjær utroskap. Og det er det selv om du får overtalt mannen til å akseptere det, eller han ikke tør å si noe imot det.

Anonymkode: f47ba...ffb

Skrevet

Er en fordel å avklare slike ting før man faktisk går inn i et forhold.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Grusom skrev (2 timer siden):

Du vil ekskludere partneren din fra de seksuelle utskeielsene dine fordi du er så sjalu av deg. Med andre ord: Det er bare han som skal ut på glattisen, mens du skal stå trygt på land?

Paradokset i det er jeg fullt klar over. Kan gå med på å kalle det hyklersk også. 

Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Jeg nevnte det til ham når vi ble sammen, at jeg også likte jenter. Men ut over det hadde jeg valgt ham forran alle andre uansett om han godtar den siden i meg eller ikke. Det er på ingen måte en dealbreaker. Han har så vidt nevnt temaet selv i etterkant, og spurt litt omkring det. 

Interessant å lese tankene her inne. De er i tråd med hva jeg tenker selv. Men det er litt vanskelig å skille hvilke av svarene som kommer fra menn og kvinner her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Og tørre å ta de vanskelige samtalene underveis. Seksualiteten er i endring for mange gjennom et helt liv, og det bør være rom for å kunne ta opp slike temaer selv etter mange år sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paradokset i det er jeg fullt klar over. Kan gå med på å kalle det hyklersk også. 

Jeg nevnte det til ham når vi ble sammen, at jeg også likte jenter. Men ut over det hadde jeg valgt ham forran alle andre uansett om han godtar den siden i meg eller ikke. Det er på ingen måte en dealbreaker. Han har så vidt nevnt temaet selv i etterkant, og spurt litt omkring det. 

Høres veldig likt ut som min samboer. Jeg unner henne å kunne leve ut denne siden av seg selv, da det er et behov jeg ikke kan oppfylle. Jeg velger å være monogam, selv om hun har åpnet for at jeg også kan leke med andre hvis jeg har behov hun ikke kan dekke. 

I starten så vinglet hun litt frem og tilbake på at jeg helst skulle delta, men det var ikke interessant for min del. Har utforsket ferdig på den fronten for lenge siden, og foretrekker nå å forholde meg til kun en partner. 

Interessant å lese tankene her inne. De er i tråd med hva jeg tenker selv. Men det er litt vanskelig å skille hvilke av svarene som kommer fra menn og kvinner her inne. 

Mann her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så du vil åpne forholdet, men kun for deg selv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Som en bi-light person som i hovedsak har holdt på med bifile kvinner de siste 10+ årene, så må jeg påpeke at det er en forskjell på å være biseksuell og ønske et åpent forhold/mulighet til å utforske med samme kjønn.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

For min del hadde det vært problemfritt at en partner vil leke (alene) med en annen kvinne, siden jeg er i et åpent forhold og ønsker å ha muligheter for f.eks. trekanter etc., og er også åpen for at partner kan ha elskere som kun hun møter - av begge kjønn.

Usikkerheten og sjalusien din ville dog vært en fullstendig dealbreaker.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Og tørre å ta de vanskelige samtalene underveis. Seksualiteten er i endring for mange gjennom et helt liv, og det bør være rom for å kunne ta opp slike temaer selv etter mange år sammen.

Om man ønsker å endre et forhold fra monogamt til ikke-monogamt, uansett hvilken form det har, så er det en fundamental endring av et forhold. Dette burde definitivt vært kommunisert på forhånd, spesielt siden denne tenningen ikke har dukket opp i nyere tid men vært kommunisert rundt fra starten av.

På samme måte anser jeg det som en like fundamentalt stor endring om min partner hadde ønsket å gå fra et ikke-monogamt forhold til et monogamt forhold.

Det betyr ikke at slike endringer vil kategorisk gå galt, eller at man oppløser forholdet, men det gir absolutt noen store utfordringer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 8.34):

Hva tenker menn egentlig om dette? Jeg liker jenter, men er alt for sjalu til at kjæresten min får bli med. Tanke på at han skal se på feks er også skummel, jeg vil ikke at han skal gjenspeile bilder av henne i hukommelsen. Men jeg har et ønske om å utforske. Jeg kan gjerne fortelle ham om det etterpå osv og dele det med ham på et vis men ikke at han deltar. 

For meg er tenningen mot kvinner seksuell, ikke emosjonell. Det er en seksuell tiltrekning. Mot menn tiltrekkes jeg emosjonelt. Elsker jeg en mann tenner jeg absolutt ikke på en annen manna. Men kvinner derimot kan jeg tenne på selv om jeg er forelsket i en mann. Det er jo helt forskjellige greier. 

Men hvordan tenker menn om dette? Jeg tenker at så lenge jeg er med en mann kan jeg ikke forvente at jeg også skal kunne utforske med en kvinne. 

Har jeg forstått dette riktig. Du er for sjalu til at han skal bli med når du har sex med en annen jente? KØDDER DU?! 

Anonymkode: 4d02d...1cb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 11.01):

Vi har hatt med ekstra mann, og flere par. Det som gjenstår er ekstra kvinne, noe hun gjerne ønsker seg. Jeg har gjort det klart at alle seksuelle opplevelser skal være i fellesskap, selv om jeg ikke nødvendigvis trenger å ha sex med den andre kvinnen. Hun har brukt litt tid på å komme fram til at hun vil, og at hun også må takle å se meg og den andre kvinnen sammen. 

Slike samtaler, og fantasiene rundt det, bringer oss også nærmere. 

Anonymkode: d3676...496

Dette kunne jeg også vært med på. Det spiller egentlig ingen rolle om det er en annen kvinne eller en annen mann, det er helt greit så lenge det er noe vi gjør i fellesskap. Åpen forhold er ikke for meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 16.12):

Så du vil åpne forholdet, men kun for deg selv? 

Dette har intet med åpent forhold å gjøre. 

Anonymkode: 7491e...4fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...