AnonymBruker Skrevet 5. november #1 Skrevet 5. november Trenger tips til gode middager med lite kalorier. Middager som passer til en fredagskveld sammen med familien (altså ikke fisk sa ungdommen ikke spiser det). Jeg prøver å holde fredagsmiddagene lave på kaloriinnhold slik at det også er rom for en sjokolade eller litt potetgull den dagen. Anonymkode: 697b8...5fb
emlilua Skrevet 5. november #2 Skrevet 5. november Nå pleier jeg å lage denne med fisk da, men fisken kan like så godt byttes ut med kylling! 😄 For en porsjon så trenger du: 100g stekt ørretfilet (bytt evnt. ut med kylling) Fullkornsnudler, ca 2dl ferdig kokt Minst 3dl grønnsaker, samme om de er kokte, stekte eller rå. En god klatt med Slender Chef sin Indian Curry saus (eller en annen slender chef saus, de er omtrent kalorifri) Jeg ELSKER denne kombinasjonen, og den er høy i fiber og lav i kalori. Holder deg mett leeeenge! Bruk rikelig med krydder på kyllingen, så får du litt smak også.
AnonymBruker Skrevet 5. november #3 Skrevet 5. november Hva med å knipe inn på egen frokost og lunch den dagen, istedet for familiemiddagen på fredagen? Eller dagen før? Så blir det rom for sjokolade i ditt kaloribudsjett. 🙂 Anonymkode: d6e97...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #4 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva med å knipe inn på egen frokost og lunch den dagen, istedet for familiemiddagen på fredagen? Eller dagen før? Så blir det rom for sjokolade i ditt kaloribudsjett. 🙂 Anonymkode: d6e97...2e5 Kniper jo inn på frokost og lunsj og. Og prøver å lage middag hvor de andre kan fylle på med mer av noe (brød, lefser, ris, saus osv) Anonymkode: 697b8...5fb
AnonymBruker Skrevet 5. november #5 Skrevet 5. november Ut å løp bare, en mils løpetur brenner rundt 1000 kcal Anonymkode: 0d663...717
AnonymBruker Skrevet 5. november #6 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ut å løp bare, en mils løpetur brenner rundt 1000 kcal Anonymkode: 0d663...717 Joda, grei nok den. Men nå var det middagstips jeg ønsket. Anonymkode: 697b8...5fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #7 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut å løp bare, en mils løpetur brenner rundt 1000 kcal Anonymkode: 0d663...717 Hvis man veier 100kg... Anonymkode: e4c84...269 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #8 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis man veier 100kg... Anonymkode: e4c84...269 Vektvest. Anonymkode: 2884b...cf5
Bippeti Skrevet 5. november #9 Skrevet 5. november En gryte med kjøtt og grønnsaker, med salat og ris til. Chili con carne, for eksempel. Gryter og supper med mye grønnsaker og rent kjøtt, gjerne kokt med bein, det er helt gull. Med tomatbasert saus med godt krydder blir det fredagsmiddag god som noen. Ellers, bare å servere taco og droppe lefsene selv, kjøpe ekstra lett rømme og fylle på med ekstra gode grønnsaker. Bruke ordentlig kjøtt eller karbonadedeig. Det meste kan bare justeres litt så er kaloriinnholdet begrenset betraktelig. Eller en god salat, med hvitløksbaguett til ungene. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #10 Skrevet 5. november Med lite kalorier tenker jeg mye metthet for kaloriene fordi ellers er det jo bare å spise mindre måltid. Da må du kutte karbohydrater og spise godt med protein og naturlig fett. Taco. Bare kutt ut lefsene/skjellene. Biff med fløtesaus og grønnsaker Keto-pizza med det fyllet du ønsker (for eksempel fathead-pizzabunn) Lasagne med squash Hamburger der du enten ikke spiser brødet, eller du lager keto-hamburgerbrød. Anonymkode: 74d49...a17 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #11 Skrevet 5. november Liker veldig godt pad thai Foretrekker den lille posen fra Santa Maria til saus. Steker kylling, aller helst lårfilet. Litt mer fett på den, men såååå mye saftigere enn vanlig filet. Har i masse gulrøtter, løk og edamamebønner. Kan også ha i paprika og brokkoli, men løk gulrøtter og bønner er fast. Krydrer litt ekstra med litt salt, chiliflak og hvitløkspulver mens det steker og har i sausen når det nærmer seg ferdig. Bruker eggnudler av fullkorn til, og en sånn bunt er ikke mer enn 50-60 gram. Beregner en bunt til hver person, blander alt sammen i en stor gryte når det er ferdig, også kan man ha litt knuste peanøtter som topping hvis man vil En annen god rett (hvis du ikke skyr Toro) er meksikansk tomatsuppe. Det skal være 1 dl fløte og 1 dl melk i, men jeg bruker bare melk. Jeg steker karbonadedeig sammen med squash, paprika, rødløk og tomat og har dette over i suppen når det er stekt. Tar oppi en boks mais også, men det kan kuttes for å spare enda mer kalorier. Det blir en gryterett mer enn suppe. Til servering har vi ost på toppen- alle kan jo ta ønsket mengde og det trenger ikke bli mye kalorier. Har også enten hvitløksbrød eller tortillachips til, men det er jo også sånt som familien da evnt kan ta mer enn deg av. Lite kalorier, og alle som har prøvd det, liker det og lager det selv. Anonymkode: fe25b...749
AnonymBruker Skrevet 5. november #12 Skrevet 5. november Tenk heller kaloribudsjettet for uka under ett, og knip inn på kaloriene f.eks en tirsdag. Lettere å spise ekstra mye råkost til fiskekakene en tirsdag, enn å gjøre kosemat en fredag lett. Taco med karbonadedeig og drømmelett i stedet for rømme (evt gresk yoghurt) bruker vi ofte. Du kan spise 3 tacoskjell for kaloriene for 1 stor lefse. Jeg spiser ofte et skjell, og en tacosalat. Kyllingfilet, godt krydra potetbåter i airfryer/langpanne i ovnen. God salat og dressing laget på drømmelett til dip. Anonymkode: ec54e...666
AnonymBruker Skrevet 6. november #13 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tenk heller kaloribudsjettet for uka under ett, og knip inn på kaloriene f.eks en tirsdag. Lettere å spise ekstra mye råkost til fiskekakene en tirsdag, enn å gjøre kosemat en fredag lett. Taco med karbonadedeig og drømmelett i stedet for rømme (evt gresk yoghurt) bruker vi ofte. Du kan spise 3 tacoskjell for kaloriene for 1 stor lefse. Jeg spiser ofte et skjell, og en tacosalat. Kyllingfilet, godt krydra potetbåter i airfryer/langpanne i ovnen. God salat og dressing laget på drømmelett til dip. Anonymkode: ec54e...666 Kniper de andre dagene og og unner meg ekstra på lørdag, feks pizza og et glass vin. Vi snakker ikke store mengder snop på fredag, men en sjokolade eller en nøye oppveid porsjon potetgull. Anonymkode: 697b8...5fb
AnonymBruker Skrevet 6. november #14 Skrevet 6. november Alle helt vanlige middager bare at du fyller på med mer grønnsaker og mindre saus/dressing enn de andre. Anonymkode: 5956d...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #15 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle helt vanlige middager bare at du fyller på med mer grønnsaker og mindre saus/dressing enn de andre. Anonymkode: 5956d...1a3 Signeres. Det enkle er her alltid det beste. Anonymkode: 2884b...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #16 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alle helt vanlige middager bare at du fyller på med mer grønnsaker og mindre saus/dressing enn de andre. Anonymkode: 5956d...1a3 Men når man ikke spiser sauser og dressinger i utgangspunktet, aldri vært glad i det. Og halve tallerkenen alltid er grønnsaker. Ikke noe å hente der da Anonymkode: 697b8...5fb
AnonymBruker Skrevet 7. november #17 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Men når man ikke spiser sauser og dressinger i utgangspunktet, aldri vært glad i det. Og halve tallerkenen alltid er grønnsaker. Ikke noe å hente der da Anonymkode: 697b8...5fb Da er ikke middagene kaloririke uansett vel isåfall? Anonymkode: 5956d...1a3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå