Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har en mastergrad og har fått tilbud om jobb i kommunen. De tilbyr en lønn på 690 000 kr. Er dette en ok lønn for en nyutdannet? Når kan man regne med å gå opp i lønn?

Anonymkode: 56519...ec9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hvilken mastergrad, men ja jeg syns det. 

Du skal forvente å gå opp ved neste lønnsforhandling, altså i 2026.

Anonymkode: a3746...e66

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på innenfor hvilket felt det er, men generelt ja. Dette kan du enkelt sjekke opp i selv.

Anonymkode: 49005...157

• Liker 4
Skrevet

Fagforeninga di sin lønnsstatistikk er gull. Er du ikke medlem, meld deg inn i det forbundet i Akademikerne som passer til din utdannelse. De fleste har rimeligere medlemskap første året etter en er ferdig utdanna

Anonymkode: a91e3...108

• Liker 2
Skrevet

Det er 30.000 mer enn hva jeg har i grunnlønn med 10 års ansiennitet som sykepleier. Ja, det er en god startlønn. 

Anonymkode: ea6e5...ff7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

takk for svar. jeg synes det har vært litt vanskelig å sjekke opp selv. har prøvd å google, men mulig jeg ikke forstår det helt. finner alt fra 500 000 - 800 000 kr når jeg googler det. men da høres det ut som lønnen er ok

Skrevet

Jeg skriver master nå og syntes dette er vanskelig. Jeg har tenkt jrg er nornøyd med 550-600. Mens andreni klassen min forventer 700-800 i startlønn, så får vi se hva vi ender opp med. (Økonomi master)

Anonymkode: 970c7...e4a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Dette varierer fra kommune til kommune, stillingstittel, osv.

Uansett, hvis dette var første tilbud, avvis lønnstilbudet hyggelig, og be om nytt tilbud. Det er sjeldent de tilbyr høyeste sats med en gang, som regel ligger ekstra slingringsmonn i saken.

Endret av Teknoil
Skrevet

Jeg jobber i kommune med en master grad, men i en stilling innen et annet felt som kun krever BA. Har jobbet i 15 år innen dette felt og har en årslønn på 652.000. Så jeg synes det virker som en flott start lønn. HUsk på at stat og kommune ikke nødvendigvis tilbyr super god lønn i forhold til privat, men man har mange goder som offentlig ansatt som ofte ikke gi i private stillinger.

Anonymkode: f1c1b...39f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 23.48):

jeg har en mastergrad og har fått tilbud om jobb i kommunen. De tilbyr en lønn på 690 000 kr. Er dette en ok lønn for en nyutdannet? Når kan man regne med å gå opp i lønn?

Det høres svimlende generøst ut. Selv er jeg spesialsykepleier med mastergrad og driftsansvar, og jeg tjener 769 000 kr i året med 24 års ansiennitet. Du vil kanskje få mulighet for å kose deg med gjemmekontor og fleksitid også? 

Anonymkode: 4b636...3d5

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig bra lønn, våre nyutdannede med master får 615k som startlønn i vår kommune. Du går opp i lønnsforhandlingene som er hvert år. 

Anonymkode: e1486...01f

• Hjerte 1
Skrevet

Tja jeg har 511 000 som fagarbeidere. 

Anonymkode: d0625...541

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg skriver master nå og syntes dette er vanskelig. Jeg har tenkt jrg er nornøyd med 550-600. Mens andreni klassen min forventer 700-800 i startlønn, så får vi se hva vi ender opp med. (Økonomi master)

Anonymkode: 970c7...e4a

Jeg ble ferdig siv.øk 2024. Hadde en relevant deltidsstilling i noen år, men fikk ikke full stilling før i mai i år, dvs året etter jeg ble ferdig. Selv som godt voksen og med erfaring fikk jeg ikke mer enn 660k i en statlig stilling. Kunne kanskje ha forhandlet det litt men ville bare ha en jobb så takket ja. Mulig private betaler bedre. Så å forvente 700-800k som nyutdannet tror jeg ikke er helt reelt. 700k kan være mulig, men ikke 800k.

Anonymkode: b3228...c64

Skrevet

Hvis du skal klage over en nybegynnerlønn på 690', tror jeg du trenger en liten realitetsorientering...

Anonymkode: 1b6ed...9e8

Skrevet

Det høres veldig bra ut, ja. 

Anonymkode: 443f9...18d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du skal klage over en nybegynnerlønn på 690', tror jeg du trenger en liten realitetsorientering...

Anonymkode: 1b6ed...9e8

Hvor er det jeg har klagd over lønnen?

Skrevet

Takk folkens! Gleder meg til å begynne i ny jobb på nyåret. Vanskelig jobbmarked om dagen så det tok en del søknader og tid, men tilslutt landet jeg en veldig bra jobb :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...