Gå til innhold

utdrikningslag

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten min ville i utgangspunktet ikke ha noe utdrikningslag, siden vi ikke helt forstår det utrykket som sier "siste natt som fri mann/kvinne" . men i ettertid har vi valgt å ikke se på det som et slikt utdrikningslag, men som en kveld med vennene våre. problemet er det at jeg og kjæresten har gitt beskjed om at vi ikke ønsker å bli drikki ut, eller at vennene våre leier inn stripper osv. enkelt å greit fordi det ikke er noe som vi er begeistret for. men det ser ut som at noen fra vennefokken våres ikke respekterer det, for vi klarte å overhøre at de hadde planlagt å ta med seg kjæresten min på strippeklubb, og meg på en eller annen pub, vi sa i fra igjen til forlovere og venner at vi helst ville ha en koslig vennekveld, men da fikk vi beskjed om at vi ikke hadde noe vi skulle ha sagt. nå sitter både jeg og kjæresten min å gruer oss til detter såkalte "utdrikningslaget". Hva skal vi gjøre? :forvirret:

Endret av BAMBI<3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrykkingslag?

Er han ambulansesjåfør er noe?

:tunge1:

Skrevet

hehe :ler: der ser dere . vet ikke hva det heter en gang, så mye intereserer det meg :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Er så synd når brudeparets ønsker ikke lyttes til.

Jeg hadde ikke noe ønske om noe utdrikningslag, men fikk beskjed om at det ville bli avholdt. Da ba jeg om å slippe utkledning, som jeg syntes var noe av det dummeste jeg visste - greia var utbrukt for lengst.

Men hva møtte meg? - utkledning. Jeg syntes det var helteit, men kledde på meg. Så var det disse vldig "morsomme" oppgavene da - utbrukt for lenge siden de også. Men de fikk jeg gjort unna på rekordtid - skulle gå og samle inn forskjellige idiotting fra fremmede. Sa klart til alle jeg traff at jeg syntes dette var helt idiotisk, og ba så tynt om at de hjalp meg så jeg kunne bli fort ferdig med dette. Og jeg fikk mye hjelp ja. :ler:

Min forlover var nok noe utdatert - er ikke alltid det som funket 10 år funker like godt bestandig.

Jeg var forresten også forlover for henne noen år tidligere - da arrangerte hun sitt eget utdrikningslag (selvfølgelig helt uten utkledning), og delte ut innbydelser til de hun ville ha med - med min underskrift. Så da jeg hintet til henne om utdrikningslag, så fikk jeg beskjed om at hun hadde fikset det, og skrevet under med min signatur.

Må le av hele greia. :ler:

Skrevet
Er så synd når brudeparets ønsker ikke lyttes til.

Jeg hadde ikke noe ønske om noe utdrikningslag, men fikk beskjed om at det ville bli avholdt.  Da ba jeg om å slippe utkledning, som jeg syntes var noe av det dummeste jeg visste - greia var utbrukt for lengst.

Men hva møtte meg? - utkledning.  Jeg syntes det var helteit, men kledde på meg.  Så var det disse vldig "morsomme" oppgavene da - utbrukt for lenge siden de også.  Men de fikk jeg gjort unna på rekordtid - skulle gå og samle inn forskjellige idiotting fra fremmede.  Sa klart til alle jeg traff at jeg syntes dette var helt idiotisk, og ba så tynt om at de hjalp meg så jeg kunne bli fort ferdig med dette.  Og jeg fikk mye hjelp ja. :ler:

Min forlover var nok noe utdatert - er ikke alltid det som funket 10 år funker like godt bestandig.

Jeg var forresten også forlover for henne noen år tidligere - da arrangerte hun sitt eget utdrikningslag (selvfølgelig helt uten utkledning), og delte ut innbydelser til de hun ville ha med - med min underskrift.  Så da jeg hintet til henne om utdrikningslag, så fikk jeg beskjed om at hun hadde fikset det, og skrevet under med min signatur.

Må le av hele greia. :ler:

:hakeslepp::overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er ting dere ikke har lyst til å være med på, så si klart i fra.

Vil ikke din mann på strippeklubb, så bør han si klart fra allerede nå. Gir de seg ikke, så bør han spørre om de synes det er noen vits i å arrangere et utdrikningslag hvor han ikke vil like å være med.

Min manns forlover ringte meg med ideer for dagen - han syntes de hadde vært kjempesmarte i påfunnet sitt, så han klarte ikke å la være å snakke om det.

Jada - strikkhopp hadde de planer om, han endret fort palnen etter den telefonsamtalen ja. :ler:

Jeg snakket med min mann om det i ettertid, og han sa at han uansett ikke hadde hoppet.

Gjest Piper
Skrevet

Jeg hadde vært så frekk, at jeg rett og slett hadde forlatt de såkalte vennene mine. Når man kommer med oppriktige ønsker, er det utrolig respektløst av vennene å gjøre det stikke motsatte av det man selv ønsker.

Jeg hadde aldri vært med på noe jeg selv ikke ville, og heldigvis kjenner vennene mine såpass godt at det slapp jeg.

Så hadde jeg vært dere, ville jeg truet de med å ikke kommme, for de kan jo ikke tvinge dere. utdrikningslag skal jo være kos sammen med vennene, og er det om å gjøre for de å drite dere ut, ville jeg sagt de fikk finne noen andre å gjøre det med.

Skrevet

så utrolig kjedelig! Jeg synes man bør høre med brud/brudgom om hvem de vil ha med seg på utdrikningslaget, og gjerne om de har noen generelle ønsker.

Synes det er respektløst å gjøre ting bare for å drite ut den andre mest mulig!

Jeg har gitt beskjed til min forlover om at jeg ikke vil ha utdrikningslag, men at jeg heller vil at hun og jeg finner på noe sammen (reise bort en helg f.eks.), siden vi bor så langt unna hverandre og sjelden sees.

Skrevet

Jeg synes vel at forloveren burde kjenne buden/brudgommen så godt at utdrikkningslaget burde være noe denne vil sette pris på.

Klare rettningslinjer bør man jo ta hensyn til.

Skrevet
Jeg hadde vært så frekk, at jeg rett og slett hadde forlatt de såkalte vennene mine. Når man kommer med oppriktige ønsker, er det utrolig respektløst av vennene å gjøre det stikke motsatte av det man selv ønsker.

Jeg hadde aldri vært med på noe jeg selv ikke ville, og heldigvis kjenner vennene mine såpass godt at det slapp jeg.

Så hadde jeg vært dere, ville jeg truet de med å ikke kommme, for de kan jo ikke tvinge dere. utdrikningslag skal jo være kos sammen med vennene, og er det om å gjøre for de å drite dere ut, ville jeg sagt de fikk finne noen andre å gjøre det med.

Helt enig.

Skrevet

Helt enig i hvert eneste ord her. "Venner"... :overrasket: Uff! Man ska jo respektere vennene sine, og ikke drite dem ut slik??

Uff, glad utdrikningslag-trenden (eller hva jeg nå skal kalle det) har skiftet. Tror nok at det er vanligere å finne på noe hyggelig, en minnerik dag/kveld med vennene sine istedetfor masse tøys som alle bortsett fra hovedpersonen syntes er gøy :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde rett og slett ikke blitt med. Og hvis de lovte at det ikke skulle være noe "slikt", og de likevel hadde arrangert noe slikt, ja da hadde jeg forlatt dem og virkelig revurdert hele vennskapet.

Det virker som at enkelte mener at alt er lov når det blir arrangert utdrikningslag, og at brude/brudgommen ikke skal tas hensyn til. "H*n har ikke noe å skulle ha sagt, h*n må pent stille opp på det vi sier". Joda, har hørt den..

Nei, blir jeg ikke respektert så ville jeg spurt meg selv om hvilke venner jeg har..

Skrevet

Huff, skjønner dere gruer dere når "vennene" deres planlegger noe dere ikke har lyst til, og som dere har gitt klar beskjed om at dere ikke ønsker. Jeg hadde blitt irritert jeg, og sagt at hvis de planlegger noe sånt, så kommer jeg til å gå. "For grunnen til at dere lager utdrikningslag er vel for å glede meg- og det kommer jeg ikke til å gjøre dersom dere ikke respekterer mine ønsker".

Gjest gjest1
Skrevet

Eg hadde heller ikkje blitt med på noko eg hadde hatt seriøse problemer med å gjennomføre.

Skrevet

Jeg håper du har valgt en forlover som respekterer deg og dine ønsker. Snakk med forloveren din om hva du tenker. Har du valgt riktig, forstår hun deg helt sikkert og toner hele utdrikkingslaget ned til en koselig dag med venninner.

Men litt utfordringer kan du vel klare? Det er forskjell å bli driti ut på gata og å ha det gøy med venninner i "det private rom".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...